Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Å kokkelere på kjøkkenet!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-12, 17:53   #1
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Å kokkelere på kjøkkenet!

Er ikke alltid like suksess! Tror jeg har laget noen knekkebrød som blir langt i fra knekkete, å ikke i nærheten brød. :P

Har dere noen gang laget noe oppriktig fiasko på kjøkkenet? Brent noe? Brent selg selv?

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 17:56   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Å kokkelere på kjøkkenet!

Mange ganger! Men det er ålreit å prøve og feile - heller det enn å aldri lage mat av frykt for å ikke få det til, slik jeg var før. Siste store fadese var en uprøvd ostekakeoppskrift vi prøvde å lage til dessert til julemiddagen - den ble ikke vellykket. Men verden gikk jo ikke under av den grunn...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 18:42   #3
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Å kokkelere på kjøkkenet!

haha.. jeg visste ikke at jeg var så flink å lage ting som fikk samme konsistens som en kondom! De var til nød spiselig med masse smør, å skinkeost på. :P

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 18:43   #4
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Å kokkelere på kjøkkenet!

En gang glemte jeg at jeg hadde satt på poteter og oppdaga det ikke før brannvarseren gikk. Sånn er det å ha teflonhjerne...
Men ellers så har jeg stort sett klart meg ganske bra.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 19:06   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Å kokkelere på kjøkkenet!

Testing med glutenmel. Nå vet jeg hva sprettballer er laget av!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 19:12   #6
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Å kokkelere på kjøkkenet!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Testing med glutenmel. Nå vet jeg hva sprettballer er laget av!

Fiberhusk gjorde det samme..

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 19:54   #7
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å kokkelere på kjøkkenet!

er glad jeg har sluttet å koke spagetti gitt.. klarte nemlig å helle av kokevannet på meg selv engang jeg, via vaskens kant. skulle helle ut vannet, hadde silen i kummen, holdt kjelen over kummen og helte Mot meg.. var litt mer vann enn jeg trodde, så det kom flyvende litt veldig fort og tadaa, et stykk kokt meg <.< var vel 12 tror jeg og lærte veldig fort å helle av vannet FRA meg xD

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 22:38   #8
taane
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Tromsø
Innlegg: 29
taane er på en erverdig vei

Sv: Å kokkelere på kjøkkenet!

Hehe. Fint å se at det er flere som kan være like klomsete som meg. Bare synd at en fadese under kokkeleringen setter meg ut i flere uker... Men NÅ skal jeg lage taco, det bruker å gå bra

taane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 22:58   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Å kokkelere på kjøkkenet!

Høh... har prøvd meg på noen gresskarkjeks, jeg... Men det er mer "gresskarformkake i klumper" --- tror ikke kokosmel er det lureste i noe som skal bli tørt, jeg.

Uansett - så smaker de godt, da. Selv om de er soggy.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:41   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Å kokkelere på kjøkkenet!

Min karriere på kjøkkenet startet da jeg 7 år gammel skulle være snill og lage middag til far, siden mor var på sykehuset.
Jeg glemte og ha vann i gryten med potetene, og kjørte full varme hele tiden. Brannalarmen gikk, far kom løpende, gryta kunne ikke reddes; det var svidd et to-tre cm tykt lag i bunnen.
Den får jeg enda høre sånn jevnlig
Men det skremte meg ikke heldigvis, og siden mannen min er en smart kar har han aldri noensinne klaget på maten uansett om det ble mislykket. Rosen hans har alltid gitt meg lyst til og teste forskjellige nye ting.
Til og med når jeg laget det som blir omtalt som "mislykket flatbrød" spiste han og takket for god mat
Mitt "mislykkede flatbrød" var mitt forsøk på og lage den perfekte sukkerbrødbunnen lavkarbo. Jeg testet husk og JBKM og synest røren smakte greitt, så grei ut, og satte den til steking.
Ferdigstekt hadde jeg et megaelastisk flatbrød som smakte langt fra slik jeg hadde tenkt.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett på kjøkkenet Namba Generell diskusjon 7 17-05-10 20:12
Hvilke 5 råvarer/matvarer MÅ du ha på kjøkkenet? Borealis Lavkarbo generelt 28 16-07-06 15:39
Hva kan vi spise mens kjøkkenet er under oppussing? Melania Lavkarbo generelt 5 15-03-06 09:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no