Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg senket kolesterolet med meierismør og kokosfett

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-09, 09:17   #1
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Jeg senket kolesterolet med meierismør og kokosfett


Mitt Kolesterol gikk mye ned ! hva har jeg gjort?

Nå er ikke 5,8 i kolesterol noe særlig høyt,men jeg ville ta det ned litt.
22/3.07. 13/3.09. normer
S-Kolesterol 5,8 3,8 (3,9-7,8)

Jeg er ”60” år, 1,75cm , 72kg. Trener lite(nok), men meget sprek! (Var i ”gamle dager” power&speed trener i 6år for padleren Knut Holmann!)

Stigende Kolesterol er et symton på Lavt Stoffskifte! Ikke en sykdom!!
Dette visste de ”i gamle dager”!
In the 1930s, a rise in the concentration of cholesterol was considered to be one of the most reliable ways to diagnose hypothyroidism (Lavt Stoffskifte)
1936 Yearbook of Neurology, Psychiatry, and Endocrinology,
(Folk med Lavt Stoffskifte kan også ha for lavt Kolesterol)

Omega-3 & Omega-6 ødlegger Skjoldbrusk-kjertelen,som produserer thyroid hormon,som sammen med kolesterol og A-vitamin lager en rekke viktige hormoner.
Lavt Stoffskifte gir over tid en rekke symptomer/sykdommer:Åreforkalkning, CFS,Fibromyalgi,Struma,lavt/høyt blodtrykk,under/over vekt,depresjon,ADHD,allergier,astma,bronkitt,fibro se i livmor/bryst, syster på eggstokker,infertilitet,abort,mage/hud sykdommer,lavt blodsukker,diabetes,beinskjørhet,hjerte/galle problemer,senilitet,svulster og Kreft!!
Dette vet sannsynligvis ikke legen din! Da hadde han vel gjort noe med Stoffskiftet ditt?
Jeg fikset mitt stigende Kolesterol(Lave Stoffskifte) med Armour ThyroidUSP,som har vært produsert i 100år!! (selgere av Levaxin&Thyroxin,som har mange stygge bivirkninger,spesielt for damer,som har en ”sløvere” lever grunnet mye østrogen) sier stadig at Armour Thyroid skal ut av produksjon,for at folk ”skal glemme den”, men det gjør den IKKE)Kan hentes påApoteket,hvis legen din er villig til å skrive et registrerings fritak,(Armour er ”presset” ut av tøffere og mektigere Lege middel firma)og det vil han sannsynligvis ikke,fordi han ikke vet de store helse-fordelene for deg med Armour,kontra de”moderne” medisiner! Hvorfor vet han det ikke,jo det er jo nettopp mektigere Lege middel firma som ”etterutdanner” leger!
Men også med absolutt alt som jeg ifølge Vestens Moderne Ernærings & Lege Vitenskap sier man IKKE skal gjøre!!
Jeg spiste kun ”Den Kolesterol farlige” maten!
Masse Norwegia-ost,H-melk,Kremfløte,MeieriSmør,Fett Saue kjøtt,kokos
olje,epler,honning,mørk sjokolade(uten soya/solsikke lecetin)svisker,Blå
Farris,Aspirin,natron,kaffe m/kremfløte/H-melk,kokos-masse
Jeg spiste selvfølgelig Absolutt ingen Plante & Fiske oljer,pasta,korn,brød,fet fisk!
Dette er farlig,sier alle innen Ernæring & Helse!
Hvis det var det,(noe det selvfølgelig ikke er)ville mitt Kolesterol steget til 8,0 ! Men,da må det være Armour Thyroid , som senket mitt Kolesterol til 3,8 !Da er jo fakta, nemlig at Stigende kolesterol er Lavt Stoffskifte!!
Og,at ALLE innen Ernæring & helse vesen har FEIL !

Med Legemiddel industrien er det annerledes,de vet nok om disse fakta,men de driver butikk!

Pfizer,med sin Lipitor .kolesterol senkende medisin (Pfizer har også har produsert Kjemiske våpen !!),selger for ca. 65 MILLIARDER pr.år.
Tror du at de ønsker at du gjør deg frisk med Armour Thyroid!

Nå er det søksmål mot Pfizer(Lipitor)i USA!

Lipitor øker Hjerte Infarkt & Slag med 10 %!
The pharmaceutical company Pfizer is being sued. Health-care advocates Community Catalyst say that Pfizer lied to women and seniors when they claimed that Lipitor would reduce their risk of having a heart attack. The case used a recent study of 2,000 women as evidence. The study found that women who took Lipitor ran a 10 % higher risk of heart attacks than those who took a placebo!

USA Today September 28, 2005
Community Catalyst.org
Boston Herald September 29, 2005



Lipitor og Diabetes ,en dødelig kombinasjon !
4 års studie i Tyskland viser at det døde 100% flere døde av Slag!


The study,led by Dr. Cristoph Wanner at the University of Wurzburg, Germany, was conducted on severely ill diabetics, and tested relatively low doses of the statin drug Lipitor against dummy pills.
However, when fatal strokes were looked at individually, more than twice as many patients died on Lipitor (27) as died on the placebo (13).
Lipitor is currently the most commonly prescribed drug in the world.
New England Journal of Medicine July 21, 2005; 353:238-248
MedPage Today July 20, 2005


Stiger ditt kolesterol litt for mye,vil din lege nettopp gi deg Lipitor evt.andre lignende medisiner! Hvorfor det? Jo,han er i praksis ”under administrasjon” fra de store og mektige Legemiddel Firmaer!
Hvis du virkelig klarer å forstå hva jeg skriver her,har du en ørliten mulighet til å få et Langt&Friskt Liv! Det innebærer at du selv må ta ansvar over kroppen din! Men mest sannsynlig er det at du gjør alt det Ernæring & Helsevesen befaler deg til å gjøre! Og,vil dermed komme inn i statistikkene på de mange ”moderne” sykdommer,som egentlig man ikke behøver å få! Hvis man vet hva man skal gjøre? Og,det vet jo dere, nå!
Legemiddel Industrien har en bestemt medisin til alle symptoner/sykdommer,så de ønsker IKKE at du skal gjøre deg frisk med kun Armour Thyroid etc.

Min siste EKG test: ”Din EKG er som en drøm” sa legen!!!
Men 3,8 er farlig lavt,og nå vil jeg ta det opp igjen! Så jeg spiser nå mer SØT FRUKT! Det kan heve Kolesterolet.

Arvid Gerhard.15/3-09.

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 11:15   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg senket Kolesterolet med Meierismør&Kokos fett!?

Hei Arvid
Jeg har kjempelyst til å lese alt du skriver om, men jeg orker rett og slett ikke, for det er skrevet så ufattelig rotete og uoversiktelig, og preget av mye klipp og lim. Jeg tror du kommer mye lengre med meningene dine om du renskriver informasjonen din

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 12:58   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg senket Kolesterolet med Meierismør&Kokos fett!?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Hei Arvid
Jeg har kjempelyst til å lese alt du skriver om, men jeg orker rett og slett ikke, for det er skrevet så ufattelig rotete og uoversiktelig, og preget av mye klipp og lim. Jeg tror du kommer mye lengre med meningene dine om du renskriver informasjonen din

Jeg har lest det og det er utrolig interessant, men det hadde vært fint om hovedinnlegger kunne redigere bort en del understrekninger, fet skrift osv. Dette hadde gjort det litt lettere å lese. Nå ser det ut som om han har kopiert fra et word dokument eller en reklame.. Men ellers, veldig aktuelt tema! Bare litt slitsomt å lese....

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 13:32   #4
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Jeg senket Kolesterolet med Meierismør&Kokos fett!?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har lest det og det er utrolig interessant, men det hadde vært fint om hovedinnlegger kunne redigere bort en del understrekninger, fet skrift osv. Dette hadde gjort det litt lettere å lese. Nå ser det ut som om han har kopiert fra et word dokument eller en reklame.. Men ellers, veldig aktuelt tema! Bare litt slitsomt å lese....

jo,du vet en amatør innen skriving som meg,skal prøve å skjerpe meg

arvid

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 14:37   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg senket Kolesterolet med Meierismør&Kokos fett!?

Opprinnelig lagt inn av arvid g, her.

jo,du vet en amatør innen skriving som meg,skal prøve å skjerpe meg

arvid

Det er helt greit det Det var ikke ment som kritikk forresten, bare som et tips Vi som har vært i forumverdenen i mange år, vi tenker ganske likt og skriver likt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 08:38   #6
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Jeg senket Kolesterolet med Meierismør&Kokos fett!?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Hei Arvid
Jeg har kjempelyst til å lese alt du skriver om, men jeg orker rett og slett ikke, for det er skrevet så ufattelig rotete og uoversiktelig, og preget av mye klipp og lim. Jeg tror du kommer mye lengre med meningene dine om du renskriver informasjonen din


jo visst svarte er det både rotete og feilskrevet,MEN,hvis man vil ha et Langt&Friskt Liv, krever det at man må streve litt!

mvh
arvid g

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 08:43   #7
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg senket kolesterolet med meierismør og kokosfett

Ja, du eller meg da?
Jeg leser det jeg synes er interresant, og jeg liker å lese ting som er godt skrevet. Det er ikke dette. Det er uansett ikke oss som bør være målet her, men skeptikerne. Og de er ihvertfall ikke interessert i å lese dette rotet.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kolesterolet isbjørndama Generell diskusjon 0 19-09-08 18:04
Kolesterolet har gått opp! Mumse Ketolysekuren 1 25-03-08 15:27
slank med kokosfett? hannepanne Lavkarbo generelt 6 29-11-04 20:54
Kokosfett Miro Lavkarbo generelt 1 01-04-04 16:29
slank med kokosfett?!? hannepanne Lavkarbo generelt 1 10-03-04 21:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no