Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går opp i vekt, jeg kutter ned på vanndrikkingen!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-07, 14:53   #1
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys
Question

Går opp i vekt, jeg kutter ned på vanndrikkingen!

Jeg går bare opp!!! Jeg gikk ned 3 kg på de fire første ukene, og nå (iløpet av de 2 siste ukene) har jeg gått sakte men sikkert opp en kilo igjen. Har nå altså havnet på 2 kg iløpet av over 6 uker.
Jeg er IKKE fornøyd. Jeg har ikke endret noe, og jeg kan bare finne en liten filleting jeg gjør feil. Jeg drikker ikke 2-3 liter vann.
Jeg har prøvd å drikke 2-2,5 liter om dagen i flere dager nå, men det funker dårlig. Jeg løper på do 2-3 ganger i timen (seriøst), og det er veeeeeldig flaut i lengden når man egentlig skal sitte på forelesning blandt 80 andre studenter. Jeg forstyrrer jo kjempemye.
Og jeg blir trett hele dagen siden jeg løper opp 3-5 ganger på do hver natt. Jeg får jo ikke akkurat noe god sammenhengende søvn da.

Så komklusjonen er at jeg ikke klarer å drikke mer enn 1-1,5 liter vann. Og det er plagsomt mye syns jeg. Jeg må tvinge det ned, og det er ikke enkelt i lengden. Jeg er jo veldig ikke tørst. Jeg klarer det bare ikke.

Er det virkelig SÅ viktig å drikke så mye vann?
Er det avgjørende for hele kuren nå?
Da må jeg i såfall bare kutte hele kuren. Jeg klarer ikke så mye vann som 2-3 liter hver dag.
Jeg er foresten ikke så innmari stor. Jeg har en bmi på rundt 23.

Help???
Jeg drakk bare 0,5 l vann den perioden jeg gikk ned, og det er det som er dagsnormalen for meg utenom kuren også.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 14:56   #2
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Nei!!!!!

Ja, jeg vet kuren egentlig er beregnet på de litt større, men jeg viste ikke det da jeg startet. Og i starten gikk det jo bra.
Er det slik at jeg bør kutte nå?
Eller vil det funke på meg også, bare ikke så fort?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 14:59   #3
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Nei!!!!!

Drikker du mye i tillegg til vannet? Om du gjør det, kan du ikke da heller kutte ut det du da drikker?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:03   #4
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Nei!!!!!

Drikker lite i tillegg. Litt te bare, men den vil jeg gjerne ha.
Og det er ikke mye, så det skal ikke fylle opp magen.
Men det er jo mye vann i alle grønnsakene jeg spiser da.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:06   #5
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Nei!!!!!

Om kroppen din er vant til lite veske, kan du gradvis øke. Det måtte jeg og nå klarer jeg masse vann. da jeg slanka meg FØR svangerskapet, klarte jeg bare rundt 1 1,5 liter vann. Ble rett og slett kvalm. men kroppen venner seg til det.


Har du lest hva ziggy skriver om "hvorfor man trenger vann" ????

Det renser ut slagstoffer og vann fra kroppen din. Uten vann kan ikke kroppen forbrenne fett på en rask måte.

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:06   #6
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Nei!!!!!

Vann i grønnsaker har ingen betydning. Du skal drikke rent vann. Det er det som renser kroppen.

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:08   #7
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Nei!!!!!

dytta opp vanntråden for deg

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:10   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Nei!!!!!

Kuren er ikke beregnet på de med BMI på 23. Det står tydlig i boken at den er ment for de med 10 - 15 kilo overvekt og en BMI på 30.

Og ja, det er svært viktig å drikke mye vann.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:12   #9
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Nei!!!!!

Hvis man har en bmi på over 30 og skal ned til en bmi på 21 da?


Funker det ikke på slutten. ??

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:14   #10
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Nei!!!!!

Vel, du har jo heller ikke BMI på over 30. Og det er det nok mange av dere her inne som har. Må man slutte da når man kommer under 30 og gå over på noe annet liksom?

Så innmari mye vann klarer jeg ikke drikke, rett og slett.
Så da får jeg bare glemme drømmen om en bedre kropp da.
Alle slankekurer er jo basert på å brenne fett, og siden kroppen MÅ ha så mye vann for å brenne fettet så er det altså bare å gi opp da...

Lurer på hvordan de første kiloene førsvant jeg...

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:14   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nei!!!!!

Det vil gå saktere på slutten. Kroppen trenger tid til omstilling og vil prøve å jobbe i mot

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:27   #12
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Nei!!!!!

Hmm. Nå forvirrer dere meg.
Bør jeg lutte eller ikke?
Jeg driter i om det går sakte, så lenge jeg går ned...

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:32   #13
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Nei!!!!!

Det grunnleggende som skjer med kroppen, skjer vell uansett hvor liten eller stor man er. Det er vell bare det at det går tregere.

Fortsett du.. Jeg gir meg ikke selv om denne kuren ikke er beregna på de med bmi under 30. ser jo mange her som har bmi under 25 også som går ned!!!

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:36   #14
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Nei!!!!!

Selve ketolysekuren er beregnet på folk som skal ned noen kilo og som har høy BMI. Min BMI var over 30 da jeg begynte. De siste kiloene går kjempesakte og det kan hende at kroppen din ikke er enig om hvor langt ned man skal gå.

I og med at lavkarbo og brukes for å legge på seg for undervektige personer så kan det hende at man ikke kommer ned til BMI 21!

Har du lest boken Lollipop?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:45   #15
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Nei!!!!!

Ja. Men jeg nekter å bare godta den kroppen jeg har nå. På et eller annet vis SKAL jeg ned ca 3 kilo til. Helst 5.
Jeg har vært større før altså, har ikke hatt BMI på 23 hele tiden nei.
Men det er ikke kosthold som fikk meg dit, det er graviditet og barseltid.
Siden det funker (om enn saktere) på de andre her inne som er under 30 i BMI, så må det da funke for andre også.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:47   #16
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Nei!!!!!

Det vil funke... med tålmodighet og det å følge kuren.. noe som innebærer å drikke 2 - 2,5 liter vann per dag.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:16   #17
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Nei!

man går no ned om man ikke akkurat må drikke 2,5 liter vann .kroppen trenger uansett drivstoff med eller uten vann...til tynnere man er jo tregere går det..men som sagt så bør man drikke mye vann. prøv og ikke drikke så sent så slipp du stå opp hele natta. Jeg prøve og ikke drikke no store mengder etter kl 8

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:26   #18
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Nei!

Etter 8? Jeg drikker lite etter kl 18, og jeg løper halve natten alikavell.
Hadde det ikke vært for hormonspiralen så hadde jeg trodd jeg var gravid jo!!! Men takk for fornuftig svar. :-)
Jeg prøver litt til, og drikker så mye jeg kan.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:35   #19
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: Nei!

Lollipopp er ikke alene. Jeg går heller ikke ned i vekt, selv om jeg følger alle råd i boken og her på forumet. Og ja - drikker masse vann -
mellom 2 - 2,5 l.
Veldig frustrerende å lese om alle her inne som går ned i vekt. Kanskje ikke ketolyse-dietten er for alle ?
Skal nå prøve "hestekur" i 3 dager.
Skal innta 75 g valnøtter +100 g ridderost + sukkerfri gele . Dette deles opp i 4 måltider om dagen.
Virker ikke dette er det tilbake til "normal" kost igjen.

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:41   #20
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Nei!

Opprinnelig lagt inn av nystolen, her.

Skal innta 75 g valnøtter +100 g ridderost + sukkerfri gele . Dette deles opp i 4 måltider om dagen.
Virker ikke dette er det tilbake til "normal" kost igjen.

hmmm... er dette gele-kuren?

Lykke til!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:58   #21
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: Nei!

Vet ikke om det er gele kuren. Fant det på side 86 i ketolyse boka.
Er vel kanskje ment å bruke for de som ikke får utslag på stix, men tror også det er for de som har vanskelig å gå ned på kuren.

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:15   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nei!

Opprinnelig lagt inn av nystolen, her.

Vet ikke om det er gele kuren. Fant det på side 86 i ketolyse boka.
Er vel kanskje ment å bruke for de som ikke får utslag på stix, men tror også det er for de som har vanskelig å gå ned på kuren.

Dette her vil jeg ha en uttalelse fra Torkil på. Jeg ville ALDRI anbefale en slik gelekur uansett. Det er absolutt en kriseløsning for å komme i ketose, - ikke for å ta av noen ekstra kilo ! Og jeg er en av dem som IKKE er enig i at den har noe for seg.

Sender ham en mail og en PM og ber ham se på denne tråden. Om det er umulig å drikke den vannmengden kuren krever - og den krever det for å bli kvitt uhumskheter OG FETT - og dere ellers følger kuren etter boka... og fremdeles ikke går ned.....da vet jeg ikke hva mer jeg skal si.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:22   #23
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Nei!

Finnes det flere utgaver av Ketolyseboka? Side 86 handler da vitterlig om mosjon og kosttilskudd?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:25   #24
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Nei!

Skal vi se.. side 68: Skjematisk løsningsforslag ved dårlig vekttap eller lite utslag på ketolysestixen..

Først A i en uke, så B i en uke.. så C: Manglende vekktap til tross for at A og B er gjennomført korrekt:

- reduser kaloriinntaket til 1000 kcal per dag
- størstedelen av kaloriene skal komme fra fett.

Derav står det noe om valnøtter, ridderost og gele som kostforslag og så står følgende:

Maten er lite interessant og bare aktuell for det fåtallet som ikke klarer å gå ned i vekt til tross for å ha gjennomført A og B!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:26   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nei!

Det er to utgaver. En gammel og en ny. Dette står sikkert i den nye (for jeg husker det ikke) og den står i bokhylla hjemme - jeg er på jobb..

Jeg mener det er feil å tro at man kan/skal gjøre noe - man skal VITE. Og det er helt feil å trekke noe ut av den rette sammenhengen. PM/mail er sendt. Så håper jeg Torkil har noen gode råd.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no