Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som kan hjelpe meg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-08, 12:18   #1
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg
Talking

Noen som kan hjelpe meg?

Jeg er inne i min 3 uke på ketolysekuren. Har kjøpt og lest boka saumfart forumet her dag etter dag og prøvd meg frem med forskjellige oppskrifter. Men blir litt forvirra når det står i forumet at vi ikke skal ha fløte og ost eller meieriprodukter, da begynner det å bli vanskelig å lage mat. Jeg har veiedag på fredager og hadde gått ned 1,9ckg på 2 uker, snikveide meg idag og da var jeg gått opp 500 gr siden fredag. Er i ketose hver dag. spiser frokost, klarer sjelden lunsj, spiser så middag og litt ostechips eller baconcrisp til kvelds. Drikker masse vann , minst 2 liter daglig og ca 1 liter pepsi max pr dag. Er ikke sulten men savner smak i munnen, derfor ble pepsimax en trøst. Går 30-90 min dag før frokost eller 6000 - 11500 skritt og trener 2-3 kvelder med aerobic.
Er det noen som har en enkel måte å forklare meg hvordan dere regner ut karb. på alt dere spiser? Vet at om det er 10 karb. pr. 100 gr og du spiser 20 gr så er vel formelen: 10 delt på 100 x 20 = 2 karber er det slik jeg MÅ gjøre med all mat jeg putter inn i munnen?

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 12:48   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg

Det er kun de som sliter med vektnedgangen som bør prøve en uke eller to uten fløte og evt. ost, ikke ellers. Men i ditt tilfelle, om du står stille, tror jeg heller det er Pepsi Maxen som gjør utslaget, lettbrus virker nemlig vektøkende eller vektstagnerende på ganske mange (ikke meg, heldigvis, selv om jeg prøver å holde meg unna for helsens skyld).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 12:48   #3
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Noen som kan hjelpe meg

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Jeg er inne i min 3 uke på ketolysekuren. Har kjøpt og lest boka saumfart forumet her dag etter dag og prøvd meg frem med forskjellige oppskrifter. Men blir litt forvirra når det står i forumet at vi ikke skal ha fløte og ost eller meieriprodukter, da begynner det å bli vanskelig å lage mat.

Du kan spise melkprodukter, så lenge du regner karboinnholdet med i totalen i løpet av en dag!

Det du har lest, gjelde folk som opplever at de stopper opp i vektnedgange over lengre tid. DA kan det være lurt å prøve å kutte ut melkoprodukter.

Så lenge du går nedover (100-1500g pr uke) kan du altså spise meieriprodukter, uten å bekymre deg.

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 12:55   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som kan hjelpe meg

Du, går du NED da?
Det er bare de som sliter med manglende nedgang som trenger å bry seg om partystopperne! Går du ned et halvt kilo i uka eller mer, i gjennomsnitt, så er det ingen grunn til å forandre ting...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 14:55   #5
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan hjelpe meg

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er kun de som sliter med vektnedgangen som bør prøve en uke eller to uten fløte og evt. ost, ikke ellers. Men i ditt tilfelle, om du står stille, tror jeg heller det er Pepsi Maxen som gjør utslaget, lettbrus virker nemlig vektøkende eller vektstagnerende på ganske mange (ikke meg, heldigvis, selv om jeg prøver å holde meg unna for helsens skyld).

Oj,oj da skal jeg kutte ut pepsimax'n idag................. uæ.... var ikke klar over dette. Men har du et tips på smak til munnen når man ikke er sulten? Savner så fælt noe smak i munnen, men er jo stappende mett. Er det virkelig noen pastiller vi som går på ketolyse kan spise?

Bay the way.... er fra Sandnes selv

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 15:01   #6
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Oj,oj da skal jeg kutte ut pepsimax'n idag................. uæ.... var ikke klar over dette. Men har du et tips på smak til munnen når man ikke er sulten? Savner så fælt noe smak i munnen, men er jo stappende mett. Er det virkelig noen pastiller vi som går på ketolyse kan spise?

Bay the way.... er fra Sandnes selv

Sukkerfri IFA (de store) kan spises

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 15:08   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan hjelpe meg

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Sukkerfri IFA (de store) kan spises


Takk,takk,takk løp å kjøp............. kan jeg suge på disse ubegrenset???

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 15:11   #8
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Takk,takk,takk løp å kjøp............. kan jeg suge på disse ubegrenset???

Ubegrenset vet jeg ikke..noen får problemer i magen av dem.. tror du bare må prøve deg frem

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 15:18   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan hjelpe meg

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Ubegrenset vet jeg ikke..noen får problemer i magen av dem.. tror du bare må prøve deg frem


Skal komme meg på butikken med det samme og lete etter disse IFA'n er det de i pose som Giants? Uansett stikker på butikken eg

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som kan hjelpe meg i gang? Silja Spørsmål og svar 4 04-04-06 14:33
Noen som kan hjelpe? Glykemia Stoffskifte / hormonproblemer 6 08-01-05 16:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no