Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jumpsuit/ onepiece

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-10, 15:39   #26
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Har ei venninne som alltid referer til mongodressen når hun har inntatt sofaen i onepiecen sin, på facebooken

Jeg kunne funnet på å gått med onepiece BARE fordi noen ikke liker det, men har ikke sånn, jeg liker mine tights, brede magebelter og graviditetstopper *ler*. Siden jeg smashing ut i det så tenker jeg at det er greit

Billig kosedress har de forøvrig flere plasser, kjøpte mine sånne velourdresser på b-young til 99 kroner stykket. De har dem både på bikbok og cubus også som jeg vet om.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 16:03   #27
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Re: Jumpsuit/ onepiece

Opprinnelig lagt inn av Yatta!, her.

Liten ting bare... Jeg er en (som sikker mange) som bytter til store joggebukser og slitt t-skjorte med en gang jeg kommer hjem fra jobb (eller i helga). Mannen min klager på at jeg ser så jævlig rørlegger ut når jeg tasser rundt i dette hjemme. Aha! Onepiece, tenkte jeg, for da syns ikke verken sprekken eller magan!

Titta litt i butikkene: B-young hadde dresser på salg. Jeg prøvde XL og fikk faen meg ikke igjen gliderlåsen! Jeg er vanligvis en str. 48 i bukser (Lindex) og ble SUPER SKUFFA! Trodde poenget med disse er at de skal være ekstra store i størrelsen... Så nå at Coop og Spar Kjøp har kopier av disse dressene, men vet ikke om jeg tør prøve.

Summa summarum: PRØV dressene, for det er myyyyye forskjellige størrelser ute på markedet (avhengig av produsenten, seffern).

Jeg tror jeg er str 44 (går mye i joggebukse og kjøper ikke så mye nye klær for tida så jeg er ikke helt sikker). Jeg kjøpte i alle fall M på Cubus, så kanskje du kan prøve der?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 17:08   #28
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

..Jeg kunne funnet på å gått med onepiece BARE fordi noen ikke liker det, men har ikke sånn..

Haha, ser den! Når jeg ser prisene her får jeg nesten lyst til å skaffe meg en diiiiger rosa kosedress, crocks og et av disse grusomme babyblå eller rosa 30cm brede "hårbåndene" alle sosseguttene går med, bare for å irritere møkka utav alle jeg kjenner.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 17:38   #29
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Hehehe, de hårbåndene er fæle, men sosseguttene liker vel å bruke de for å få litt mere streetcred

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 19:15   #30
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Jumpsuit/ onepiece

*sukk* Ja, hva har ting kommet til når folk tror man blir slank av brød og potet og majoriteten av ungdom enten tror man får streetcred av å ligge med folk, gå med Lacoste eller begge deler? O_o

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 09:56   #31
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

nå har jeg sett diverse tenåringer og folk i tjueåra daffe rundt på busstasjoner og kjøpesentre i onepiece, og må ærlig innrømme at det ikke så særlig pent ut... fem nummer for store og i sære mønstre og farger (beklager, jeg *hater* striper...) sikkert behagelig, men ikke noe jeg hadde gått utenfor utgangsdøra med.
selv har jeg et par joggebukser jeg daffer rundt i hjemme men aldri i verden om jeg hadde vist meg på butikken i dem, med mindre alt annet var til vask..

Enig! Har ikke sett et så jævlig plagg på årevis. Typisk hysteri som "alle" må ha! Men værsågod, er det noen som vil se ut som en overheva bollemann så vær så god! Pent er det ikke!

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:24   #32
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Jeg bekjenner mine synder: Kjøpte meg kosedress til kr.99 på B-young i går. Perfekt for kalde kvelder hvor jeg føler for å se ut som en fetert teletubbie i sofakroken.

Tror trådstarteren var interessert i jumpsuit, som tross alt kan være et veldig stilig plagg, med både korte og lange ermer og bein. Og i pene stoffer. Dessverre vet jeg ikke hvor man får kjøpt slike, så en del kule ting på forsommeren, men kan ikke minnes å ha sett noen sånne nå, dessverre. Lykke til på jakten! (Evt. kan du tråle nettet etter en stilig jumpsuit, iført en ustilig onepiece mens du er varm og komfortabel).

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 13:10   #33
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Uff, nå har jeg vært innom såååå mange butikker og ingen har onepiece! Sånn som jeg leter etter da riktignok, alle bare peker meg i retning av kosedressene. Jeg skal ha en tynn en, det er bare 11 august, hvorfor må de skifte ut til høstklær i butikkene så tidlig? Ingen som har det på nett heller. Ikke i Norge, da må jeg bestille fra USA og det er så kjipt hvis klærne ikke passer. Frustrert

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 13:15   #34
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Uff, nå har jeg vært innom såååå mange butikker og ingen har onepiece! Sånn som jeg leter etter da riktignok, alle bare peker meg i retning av kosedressene. Jeg skal ha en tynn en, det er bare 11 august, hvorfor må de skifte ut til høstklær i butikkene så tidlig? Ingen som har det på nett heller. Ikke i Norge, da må jeg bestille fra USA og det er så kjipt hvis klærne ikke passer. Frustrert

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 13:40   #35
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Takk

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 13:44   #36
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Nei, om jeg skal ha en sånn en er det til bruk "in the privacy of my own home".

*Puh*, hjemme uten besøk-bruk er en ting, men til fest, der lurte jeg gitt

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 14:29   #37
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Jeg presiserte når jeg startet tråden at jeg IKKE skulle ha en slik tykk kosedress. Kosedressen er til hjemmebruk, har kjøpt en slik nå. Men det jeg leter etter og spurte etter i tråden var i utgangspunktet en onepiece som jeg kan bruke primært til hverdags. Men den typen jeg leter etter kan også brukes til fest. Avhengig av stoff og design.
Det finnes mange fine i lin, silke eller andre stoffer. Men med en gang man sier onepiece tenker folk på de kosedressene. Derav min frustrasjon når jeg blir sendt bort til disse når jeg spør i butikkene. Onepiece, jumpsuit, romper (de har mange navn) er ikke bare disse dressene i collegemateriale, men kommer i alle mulige variasjoner. Det er bare en fellesbetegnelse på lik linje, med genser, bukse, topp osv. Om jeg sier jeg skal ha på meg bukse på fest, tenker folk da automatisk stygg bukse/joggebukse eller penbukse?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 15:04   #38
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Trodde Onepiece var et beskyttet merkenavn, jeg!

At vi kaller alt det andre Onepiece, er vel i mangel av et bedre ord, som jo finnes. Kosedress er et glimrende norsk ord på noe som kun bør brukes til koselige stunder i heimen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 16:12   #39
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Onepiece er et vanlig uttrykk, men dog ofte med mellomrom eller bindestrek imellom. Det blir ofte brukt i amerikanske nettbutikker (og andre) ved beskrivelse av plaggene. Body til barn blir også kalt one-piece. Poenget er at det er 1 plagg som dekker både overkropp og underkropp på en gang. One piece of clothing. Når det gjelder kosedressen Onepiece, det spesifikke merket som alle assosierer uttrykket med, er det alltid en liten r med ring rundt etter navnet. Men det er neppe et "registerred trademark". Da ville ingen kunnet bruke uttrykket om klærne sine, og man ville i så fall risikere å bli saksøkt.

Et annet eksempel er apple som er både et ord og et merke. Når noen sier "can I get an apple?", hva gir du de da? Selv om apple blir brukt som merkenavn eliminerer ikke det ordets opprinnelige funksjon.

Overskriften for tråden er forøvrig jumpsuit/onepiece, nettopp for å unngå forvekslingen, som likevel var uungåelig

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 16:20   #40
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 16:21   #41
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Fant dette bildet i farta. Men jeg er på jakt etter en O-P med lange ben, vil gjerne dekke tømmerstokkene mine

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:44   #42
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Ahh, det var noe helt annet enn det jeg forbinder med onepiece ja. Lekre!

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:58   #43
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Ikke sant, slike kan man fint ha på seg på sommerfest
Hva sier du plastbox?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:41   #44
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Jeg vil ikke ha til meg, men sjekk www.asos.com, de har all slags trendy greier

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 21:00   #45
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Tusen takk!!! Har sett litt på utenlandske nettbutikker, og denne har det beste utvalget jeg har sett. Vet du hvordan str er i forhold til norske? Jeg bruker vanligvis M eller L, og 42 eller 44.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 21:05   #46
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Jumpsuit/ onepiece

nei, jeg har handlet undertøy - bh der og da er størrelsene veldig spesifikke og ikke minst det samme som jeg har kjøpt før. vanedyr, jeg da.

Men de har jo også merker som er i salg i norge, som du kanskje har prøvd? Og så hvis du har veldig flaks, har de brukt den samme modellen? Jeg mener, sånne steder burde merke bildene med hvilken str som er på bildet...

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 21:29   #47
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Ikke sant, slike kan man fint ha på seg på sommerfest
Hva sier du plastbox?

Vel.. det ser utvilsomt mer ut som et faktisk klesplagg enn det folk flest forbinder med Onepiece, men synes fortsatt det ser helt forferdelig ut. "Toppen" på hu nr. 2 kunne vært fancy med et matchende skjørt i stedenfor den sidræva shorts-aktige tingen, eller kanskje som den øverste delen til en litt fin aftenkjole.

Bortsett fra det..? Du kan (for min del) likegodt tre beina gjennom to hull i bunn av en søppelsekk som å gå med det greiene der. De heslige plaggene er ikke engang i nærheten av flatterende på damer som lever av å få klær til å se bra ut, og alikevel skal alle absolutt gå med slikt.

Ja, jeg vet veldig godt at smak er fullstendig, 100% subjektivt. Bestemora mi syntes for eksempel at jeg fikk "fin rumpe" når jeg på tull røska buksa så langt opp at jeg stoppa blodsirkulasjonen til pungen og fikk manne-kameltå mens jeg mener bukser med litt lav kant er guds gave til mannen, fordi det gjør damerumpene rundere enn ei bukse der baken går fra midt bakpå låre og opp til skulderbladene.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:19   #48
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Når jeg ser prisene her får jeg nesten lyst til å skaffe meg en diiiiger rosa kosedress, crocks og et av disse grusomme babyblå eller rosa 30cm brede "hårbåndene" alle sosseguttene går med, bare for å irritere møkka utav alle jeg kjenner.

Hehe, enig med det meste annet du har disset i denne tråden, men er det noe galt med crocs? Du vet at det finnes mange fasonger? De må ikke se treskoaktige ut. Jeg har gått med crocs i bryllup til og med! Disse altså:

Og så har jeg fem par med forskjellige crocs-sandaler a la denne:

De ser jo normale ut og er helt fantastiske å gå på!

Men når vi snakker om onepiece, så så jeg en av sommervikarene (ungdommer) gå med det på jobb. Akkurat da var porten ødelagt, og jeg hadde veldig lyst til å si til vaktmesteren at han måtte fikse porten fordi nå fikk til og med teletubbier komme inn.

Men sånne skikkelige jumpsuits (som ikke bare er kosedresser med kortere bein/ermer) ser ganske bra ut altså. Kunne hatt sånt selv.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:26   #49
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Jumpsuit/ onepiece

Wow! Ante ikke at de hadde flere modeller. Man lærer så lenge man lever

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no