Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

må jeg spise masse fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-11, 20:08   #1
Student84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 11
Student84 er på en erverdig vei

må jeg spise masse fett?

hva skjer om jeg ikke får i meg nok fett? jeg legger vel ikke på meg av det? og et produkt jeg lurer på, kaffifløte, er det greit å bruke?

Student84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 20:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: må jeg spise masse fett?

Det står egendefinert i filosofiboksen din, så hvor mye fett du kan/bør spise er det bare du som kan si noe om!
Dersom du spiser mindre enn 72karber om dagen kan du spise så mye fett du vil uten å legge på deg, sier Lutz!

Og hvorfor kaffefløte når du kan bruk en god, fet kremfløte i stede?

Vi anbefaler ofte at man leser seg opp på de mest aktuelle filosofiene og så velger en å følge! Det gjør det lettere å unngå "feller" og det er mye lettere å gi råd etc om man vet hva slags filosofi du følger!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 20:29   #3
Student84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 11
Student84 er på en erverdig vei

Sv: må jeg spise masse fett?

okay!takk skal du ha! har i grunn ikke lest så veldig mye om de ulike mengdene, men i all hovudsak kutter jeg ut brød, pasta, poteter og søtsaker!
synst kremfløte kan bli litt vel mektig i kaffien, men skal gi den ett nyt forsøk i morgen!!

Student84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 14:04   #4
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien
Unhappy

Sv: må jeg spise masse fett?

Hei jeg lurer litt pådet samme, selvom jeg har lest Skaldemann, Dr. Lindqist, Bedre uten brød og har boka til Torkil Andersen- som jeg har lest og fulgte tidligere. Det jeg lurer på er siden jeg nå har gått lite ned eller ingen ting, siden jeg føler meg proppfull av væske med hovne fingre, føles slik i ansiktet også, og jeg er i ketose. Har stixet meg for å være sikker på kvelden.
Grunne til at jeg også lurer er siden jeg så et innlegg av Hexberg der hun beksiver en person som gikk ned 170 kg med lavkarbo LCHF, men når jeg leste den menyen hennes tenkte jeg at : hm:: det var da lite mat og egentlig ikke så mye mettet fett fra smør , fløte etc.... det var ganske magert og virket som temmelig kaloriberegnet og masse vann.
Kanskje noen som har sett dette, nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, men jegbare stusset og har begynt å tenke : gjør jeg noe feil. Jeg spiser uten å telel kalorier, spiser frokost, middag og litt til kvelds. Baker eget karbobrød, tar 2-3 tynne skiver av det ellers LVHF. Spiser mye smør på skivene, steker i smør, bruker rømme, fløte etc.... så da er det ikke rart jeg stusser litt. HAr gått på kosten i 2 uker, har nå mensen, så dette kan ha virket inn, men jegføler megveldig vel og i god form, men jeg har jo ikek blitt tynnere

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 14:14   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: må jeg spise masse fett?

Nå skal vel ikke du ned 170kg, eller?

Her finner du menyen til den unge damen!

Det er også forskjell på ketolyse og LCHF sånn sett. Lavkarbo er opptil 100-150g karber, men da må man minske på fettet en del jo lenger opp i karber man kommer.

Ingen ting i veien for å øke karbene og minske på fettet om du føler at ketolyse ikke er noe for deg. Eller du biter deg fast en stund til og nyter at du har det bra og gir kiloene 4-8 uker til å slippe taket før du gir opp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 14:35   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: må jeg spise masse fett?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Her finner du menyen til den unge damen!

Herre, jeg fikk sånn skikkelig Grete Rode flashback her, så kom jeg på at jeg har jo bare spist en neve nøtter til lunch jeg også, så nå trykker jeg en gresk yoghurt i trynet. Er ikke lett og spise skikkelig når man er i Italia og de tar det som en personlig fornærmelse at man ikke vil ha brød, pasta og pizza.

Til trådstarter: du kan jo bruke litt mindre kremfløte i kaffien, evt blande den ut med vann før du bruker den. Selv bruker jeg fløte blandet med vann til frokostblandingen min.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Masse spørsmål angående hjernen, fett, mettet etc. Tusen takk! Chopin Spørsmål og svar 20 22-11-09 17:42
Kan jeg spise for mye fett? Lollypop! Ketolysekuren 4 18-09-07 12:02
Må man spise mye fett? Lollypop! Ketolysekuren 5 28-08-07 17:48
Hvorfor gir fett inn, masse fett ut? Fjonken Spørsmål og svar 23 15-02-07 17:13
Om det å spise masse bær Nooria Generell ernæringsdebatt 18 10-02-05 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no