Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva med røyking og inaktivitet?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 12:24   #76
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Ser at dere er veldig opptatt (og hurra for det) av å leve sunt. derfor lever dere på lavkarbo/ketose osv. Men hvorfor er det noen av dere som røyker? det er jo farlig? altså; dere "misjonerer" om hvor helsebringende det er med lavkarbokost, men tar ikke selv et tak i røykinga? den skjønner jeg ikke.

og så leser jeg at flere av dere ikke er aktive en gang. Det er sunt å være litt aktiv! en tur til dagen bør alle gå! skjønner hvis dere sitter i rullestol, altså. men ellers så kan de fleste klare å gå en tur.

det blir litt sånn dobbeltmoral: lev sunt! spis lavkarbo!.....men røyken vil jeg ha. og gidder ikke å gå tur....

hva mener dere selv; er det ikke minst like viktig å røre på seg?

Jeg er helt ny her, men jeg kan godt svare.
Hvor sunt det er å leve på lavkarbo, det vet jeg ikke enda, men kan det få meg ned i vekt og kan det gjør at jeg slipper blodsukkersvingningene jeg plages med, så er det så absolutt verdt et forsøk.

Har bare levd lavkarbo i 4 dager nå, og så langt føles det veldig beagelig i den forstand at jeg opplever å bli mett på veldig lite mat og ikke minst, jeg er mett lenge
Nå er ikke jeg inaktiv, trener masse jeg og da helst i gruppe på treningsstudio.
Ellers så er jeg en røyker ja, og jeg har røkt i mange år.
Hvorfor? jo fordi jeg er avhengig av røyk, dessverre. Har prøvd mange ganger å slutte, men får det ikke til over tid.

Tenker at det er mange mennesker her inne som gjerne vil ned i vekt selv om de røyker og det synes jeg alle bør akseptere uten å dømme

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 12:29   #77
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Ja, det er bra å lese at dere også kan ha usunne vaner! det er jo bare menneskelig. Ingen er perfekt, det er sikkert. Og jeg spør ikke for å provosere, altså. Det er bare ting som jeg lurer på.

Folk har sagt til meg at det er verre å slanke seg, enn å slutte å røyke. For du kan slutte tvert med røyken, du trenger ikke den. men maten MÅ en ha, og da blir en utsatt for så mye fristelser rundt forbi...

Nå er det jo ikke slik at man må slutte å spise mat om man går på lavkarbo, man må bare velge bort noe.
Det er vel med røyk som med mat, det er en fristelse for oss som er avhengig av den.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 12:59   #78
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Jeg er helt ny her, men jeg kan godt svare.
Hvor sunt det er å leve på lavkarbo, det vet jeg ikke enda, men kan det få meg ned i vekt og kan det gjør at jeg slipper blodsukkersvingningene jeg plages med, så er det så absolutt verdt et forsøk.

Har bare levd lavkarbo i 4 dager nå, og så langt føles det veldig beagelig i den forstand at jeg opplever å bli mett på veldig lite mat og ikke minst, jeg er mett lenge
Nå er ikke jeg inaktiv, trener masse jeg og da helst i gruppe på treningsstudio.
Ellers så er jeg en røyker ja, og jeg har røkt i mange år.
Hvorfor? jo fordi jeg er avhengig av røyk, dessverre. Har prøvd mange ganger å slutte, men får det ikke til over tid.

Tenker at det er mange mennesker her inne som gjerne vil ned i vekt selv om de røyker og det synes jeg alle bør akseptere uten å dømme

Jeg kosa meg også med røyken, men når jeg begynte å kjenne på at ( kolsen pusta meg i nakken) hadde jeg ikke noe annet valg enn og slutte
Nå liker jeg å gå tur, for jeg har fått tilbake pusten min
Når jeg i tilegg spiser lavkarbo, er livet godt å leve

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 14:35   #79
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

"Ikke for å skryte altså, men jeg verken drikker alkohol, røyker ikke, å trener ca 5 ganger i uka/mest løping og litt styrke. Spiser atpåtil lavkarbomat. Jeg må jo være kjempe sunn jeg da. Det er faktisk et poeng i å være så aktiv man kan, og røyk og alkohol er jo ikke akkurat og annbefale. Så det er jo riktig det at bare å spise lavkarbomat gjør en ikke sunn, hvis en røyker 30 sigaretter daglig eller flere enheter alkohol. Eller for den del sitter på ræva hele dagen, hvis du er frisk nok til å røre på deg. En må tenke litt helhet for å regnes som sunn. Ikke bare på maten en putter i munnen. "

Ja, jeg mener at du må være kjempesunn! Du gjør alt rett! Gratulerer!

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 14:41   #80
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Til dere som røyker; som liker røyken. Som ikke har tenkt å slutte med røyken: det er selvfølgelig deres valg. Men vil påstå at det er farligere å røyke enn å være litt overvektig. Og ingen er vel i tvil om det er farlig å røyke? Det er jo ren gift som suges ned i lungene! Hvis dere mener at det ikke er farlig å røyke, så håper jeg ikke at dere sier akkurat det til deres barn. kjenner en som røykte som en svamp. så kom disse skremmefilmene på tv; som viser en ødelagt lunge osv. barnet hans ble jo livredd, og ville at faren skulle slutte å røyke. da sier han til barnet sitt: det er bare tull det de viser på tv, det stemmer ikke. de viser det bare sånn får å få folk til å slutte å røyke...nå, etter fem år; faren har sluttet å røyke, sønnen røyker som en svamp, som 18 åring...

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 14:47   #81
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Tror ingen av oss som røker er så¨naive at vi ikke vet at røyk er farlig, men dette er et lavkarboforum, ikke et "slutt å røyke forum"

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 14:51   #82
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Har noen her sagt at det ikke er helseskadelig å røyke? Selvfølgelig er det dét! Jeg tror ikke det finnes et eneste individ som tror noe annet, med mindre vedkommende har vært sperret inne i en kjeller siden de første rapportene kom en gang på sekstitallet.
Jeg syntes i alle fall jeg svarte deg ganske direkte på det du lurte på i hovedinnlegget ditt, om mitt forhold til røyk kontra mitt forhold til kosthold og sunnhet generelt.
Ingen mennesker er fri for laster, store eller små, uten at man skal behøve å måtte ta det i forsvar, da det faktisk er så himmelropende åpenlyst hva røyking kan føre til!
Jeg røyker fordi jeg liker å røyke, og fordi jeg på dette stadiet i livet ikke har motivasjonen som skal til for å slutte, derfor stresser jeg heller ikke med det, for jeg vet at stress på toppen av det hele uten tvil tillegger uvanen enda mer skade.
Det er ikke det samme som at jeg verken vet hva det kan føre til, eller for den saks skyld skal sette det opp mot andre vaner og uvaner. Men som et voksent menneske som kun har meg selv å ta hensyn til, fullstendig i stand til å ta mine egne valg, uten at de nødvendigvis er så smarte hele tiden, så velger jeg å fortsette å røyke så lenge det faktisk gir meg noe. Jeg kan vel også med sikkerhet si at jeg ikke hadde klart å legge om kostholdet mitt så drastisk som jeg har gjort, jeg har spist lavkarbo i snart fem år, og har knappest hatt en sprekk (to ganger, faktisk, og sist gang er over to år siden) og blitt kvitt både 25 kilo overvekt, og blitt frisk fra migrene, pollen- pels- og støvallergi, fått blodsukker under kontroll og unngått diabetes og så videre, om jeg hadde måttet gi slipp på så mange livsdefinerende ting på en gang; høykarbomat, røyk og muligheten til å nyte livet og ta det med ro.
Med det sagt så heier jeg stort og entusiastisk på dem som klarer alt dette, om det så er på en gang eller stykkvis og delt, og jeg hjelper mer enn gjerne de som har behov for å endre kostholdsvanene sine, om de spør! Det kunne aldri falt meg inn å misjonere om lavkarboens fortreffelighet uoppfordret, like lite som jeg ønsker at noen skal fortelle meg hvor skadelig det er å røyke, akkurat som om jeg ikke vet det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 15:00   #83
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Syns det er veldig fint at du forteller voksne mennesker at det er farlig å røyke, vi har aldri hørt det før Jeg har ingen barn så framtidens generasjoner er nok berget enn så lenge.
Og jeg vil påstå at det er mer skadelig for kropp og sjel å være 50+ kg overvektig enn å røyke en gang i ny og ne. Det at alternativ a er bedre enn alternativ b betyr ikke at alternativ b er sunt.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 15:01   #84
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Ser at dere er veldig opptatt (og hurra for det) av å leve sunt. derfor lever dere på lavkarbo/ketose osv. Men hvorfor er det noen av dere som røyker? det er jo farlig? altså; dere "misjonerer" om hvor helsebringende det er med lavkarbokost, men tar ikke selv et tak i røykinga? den skjønner jeg ikke.

og så leser jeg at flere av dere ikke er aktive en gang. Det er sunt å være litt aktiv! en tur til dagen bør alle gå! skjønner hvis dere sitter i rullestol, altså. men ellers så kan de fleste klare å gå en tur.

det blir litt sånn dobbeltmoral: lev sunt! spis lavkarbo!.....men røyken vil jeg ha. og gidder ikke å gå tur....

hva mener dere selv; er det ikke minst like viktig å røre på seg?

Jeg har en BMI på rundt 19 nå, jeg er i aktivitet hele tiden, men jeg jobber fortsatt med å kutte røyken. Få her inne vil vel hevde at det er ok å røyke og ikke røre på seg så lenge man spiser sunt, men man må begynne et sted- for meg er det lettere å kontrollere matinntaket og holde meg i aktivitet enn å kutte røyken, og for mange her inne er å endre kosthold det første skrittet, det eneste de greier inntill videre. Og om noen ikke kan bevege seg (det finnes svært mange her inne som sliter med helseplager som gjør det vanskelig), ikke greier å kutte røyken, så er det iallefall NOE å spise sunt og komme seg ned i en sunn vekt.

Eller skal vi bare

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 15:19   #85
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

"Få her inne vil vel hevde at det er ok å røyke og ikke røre på seg så lenge man spiser sunt, men man må begynne et sted- for meg er det lettere å kontrollere matinntaket og holde meg i aktivitet enn å kutte røyken, og"

der fikk jeg jo et svar! Det var akkurat det jeg lurte på...

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 15:20   #86
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

"Få her inne vil vel hevde at det er ok å røyke og ikke røre på seg så lenge man spiser sunt, men man må begynne et sted- for meg er det lettere å kontrollere matinntaket og holde meg i aktivitet enn å kutte røyken, og"

der fikk jeg jo et svar! Det var akkurat det jeg lurte på...

Som var omtrent identisk med både det svaret jeg og flere ga deg alt i starten av tråden ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 15:28   #87
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

ja, photoxxx, jeg vet at du svarte. jeg fikk det med meg, og synes du svarte godt. takk.

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 16:05   #88
karbofrøken
Juniormedlem
 
karbofrøken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 41
karbofrøken er på en erverdig vei

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Men her sier du deg selv imot. Du mener både det ene og det andre.

Først skriver du at du IKKE mener man må være perfekt. Men du synes det er rart man ikke er perfekt før man misjonerer om noe?

Altså er det rart å ikke være perfekt før du tenker på kostholdet?

Litt usikker på hva du egentlig mener her, men du tar jo ikke et standpunkt. Enten mener du at man skal være perfekt før man misjonerer om lavkarbo eller er lungelege. Eller så mener du at det er helt greit å røyke mens man spiser seg slank på lavkarbo og misjonerer gjerne om det til andre

Ok. Hva er å være perfekt? I mitt hode er det nærmest umulig, og selv om jeg verken røyker, er normalvektig og trener 5 ganger i uken regner jeg meg ikke som perfekt. Så om DET var din definisjon på perfekt så starter uenigheten vår der. Alle har vi våre laster, feil og mangler. Men vi må da leve likevel!

Jeg mener ikke at man skal være perfekt for å "misjonere". Men jeg mener at en skal "walk your talk". Fremstår du som helsebevisst bør du gjøre det helhjertet, og ikke bare selektere ut deler av det og gi blaffen i resten! Jeg skjønner selvsagt at en kan ta et steg av gangen, så så lenge man har PLANER om å ta det neste steget ser jeg ikke noe problem med det. Men slår man seg til ro med at det er bedre å beholde røyken og leve lavkarbo synes jeg i alle fall ikke en bør fronte helse særlig høyt utad. Det er mer skadelig å røyke enn å spise karbohydrater.

Nå skal det også sies at i et slikt forum så fremstår mange som om de "misjonerer" for el sterkt fronter lavkarbo - selv om mange nok ikke utbasunerer like sterke meninger i det virkelige liv.

karbofrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 16:11   #89
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av karbofrøken, her.

Nå skal det også sies at i et slikt forum så fremstår mange som om de "misjonerer" for el sterkt fronter lavkarbo - selv om mange nok ikke utbasunerer like sterke meninger i det virkelige liv.

Dette er jo et lavkarboforum så det er helt naturlig at man fronter lavkarbo her inne, her vil folk lære og lytte. IRL så er det mange som ikke vil hverken høre eller lære om lavkarbo og da skal man ikke tvinge kunnskapen på folk.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:15   #90
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

"Ikke for å skryte altså, men jeg verken drikker alkohol, røyker ikke, å trener ca 5 ganger i uka/mest løping og litt styrke. Spiser atpåtil lavkarbomat. Jeg må jo være kjempe sunn jeg da. Det er faktisk et poeng i å være så aktiv man kan, og røyk og alkohol er jo ikke akkurat og annbefale. Så det er jo riktig det at bare å spise lavkarbomat gjør en ikke sunn, hvis en røyker 30 sigaretter daglig eller flere enheter alkohol. Eller for den del sitter på ræva hele dagen, hvis du er frisk nok til å røre på deg. En må tenke litt helhet for å regnes som sunn. Ikke bare på maten en putter i munnen. "

Ja, jeg mener at du må være kjempesunn! Du gjør alt rett! Gratulerer!

Takk, men jeg må legge til at det ikke alltid har vært slik. For 7 år siden røyka jeg, drakk litt alkohol til festlig lag og var rundt 110 kg. Jeg sluttet med alt samtidlig og begynte å trene, for trente gjorde jeg heller ikke. Nå er jeg 61 kg og trener mye, drikker og røyker ikke. Så poenget er at alle greier å slutte og røyke og trene litt hvis de vil. Unntaket er de som er funksjonshemmet og ikke kan trene.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:36   #91
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

du har vært kjempeflink! du kan være stolt av deg selv!

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:47   #92
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

"Alvorligtalt så virker det vel som at TS bryr seg langt mindre om den såkalte dårlige behandlingen hun får, enn dere som stiller dere på bakbeina og synes dette er ille fælt. Hun har jo allerede gått vidre og diskuterer ivei, så det kan jo hende hun fikk lagd den spliden hun ville også gikk hun bekymringsløst vidre i samme gamle spor, når det var oppnådd?

Bare vært her i tre dager.... mye mulig det, men når det har vært på det samme viset fra første tastetrykk, så er det kanskje ikke rart folk blir litt engasjerte?"

dette var noe av det siste som ble skrevet i en tråd som jeg startet. jeg har bedt ledelsen om å slette, og det skjer nok i løpet av kvelden. men les dette som vedkommende skriver om meg. at jeg har fått lagd den spliden jeg ville, og så går jeg bekymringsløst videre i samme spor. hvor misforstått går det an å bli? hvis vedkommende hadde lest alt jeg har skrevet og bedt om unnskyldning for, så hadde hun sett at jeg egentlig er et ydmykt menneske, som ikke vil lage splid, men kun spør spørsmål som jeg lurer på. og så skriver jeg hva jeg synes om ting, osv. hvorfor tåler dere ikke det? hadde jeg rakket ned på dere og latterliggjort dere, slik som enkelte nå har gjort mot meg noen steder (ala: jeg har gått en tur, ergo er jeg slank. og : du kan ikke være mer enn 16 år slik som du diskuterer. og når jeg nå vet hvor landet ligger, så gidder jeg ikke diskutere med deg (jeg skrev at jeg er en annen blyg person i rl) osv.)

og så lurer jeg på hvorfor jeg blir kalt ts?

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:49   #93
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

"Alvorligtalt så virker det vel som at TS bryr seg langt mindre om den såkalte dårlige behandlingen hun får, enn dere som stiller dere på bakbeina og synes dette er ille fælt. Hun har jo allerede gått vidre og diskuterer ivei, så det kan jo hende hun fikk lagd den spliden hun ville også gikk hun bekymringsløst vidre i samme gamle spor, når det var oppnådd?

Bare vært her i tre dager.... mye mulig det, men når det har vært på det samme viset fra første tastetrykk, så er det kanskje ikke rart folk blir litt engasjerte?"

dette var noe av det siste som ble skrevet i en tråd som jeg startet. jeg har bedt ledelsen om å slette, og det skjer nok i løpet av kvelden. men les dette som vedkommende skriver om meg. at jeg har fått lagd den spliden jeg ville, og så går jeg bekymringsløst videre i samme spor. hvor misforstått går det an å bli? hvis vedkommende hadde lest alt jeg har skrevet og bedt om unnskyldning for, så hadde hun sett at jeg egentlig er et ydmykt menneske, som ikke vil lage splid, men kun spør spørsmål som jeg lurer på. og så skriver jeg hva jeg synes om ting, osv. hvorfor tåler dere ikke det? hadde jeg rakket ned på dere og latterliggjort dere, slik som enkelte nå har gjort mot meg noen steder (ala: jeg har gått en tur, ergo er jeg slank. og : du kan ikke være mer enn 16 år slik som du diskuterer. og når jeg nå vet hvor landet ligger, så gidder jeg ikke diskutere med deg (jeg skrev at jeg er en annen blyg person i rl) osv.)

og så lurer jeg på hvorfor jeg blir kalt ts?

TS betyr trådstarter. Og det er mye bedre om du tar det med personen (aka meg) isteden for i en tråd som kanskje ikke jeg sjekker engang! Men da blir det kanskje ikke den samme offerfeelingen og sympatien.

Og eh. Har jeg sagt noe om at ikke du er ydmyk? Du har startet tre tråder og i alle trådene har du ordlagt deg på en måte som har gjort at du er blitt misforstått, i følge degselv, men så fortsetter du bare i samme tralten? Forklarer deg liksom i en tråd og to tråder seinere er du i gang igjen. Er det rart folk tror du er et forumtroll?? Det virker jo veeeeldig som at du jobber hardt for å skriver saker og ting som kan misforståes og som blir det av mange/de fleste, for så å bli sett på som et offer, her.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:51   #94
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

"Alvorligtalt så virker det vel som at TS bryr seg langt mindre om den såkalte dårlige behandlingen hun får, enn dere som stiller dere på bakbeina og synes dette er ille fælt. Hun har jo allerede gått vidre og diskuterer ivei, så det kan jo hende hun fikk lagd den spliden hun ville også gikk hun bekymringsløst vidre i samme gamle spor, når det var oppnådd?

Bare vært her i tre dager.... mye mulig det, men når det har vært på det samme viset fra første tastetrykk, så er det kanskje ikke rart folk blir litt engasjerte?"

dette var noe av det siste som ble skrevet i en tråd som jeg startet. jeg har bedt ledelsen om å slette, og det skjer nok i løpet av kvelden. men les dette som vedkommende skriver om meg. at jeg har fått lagd den spliden jeg ville, og så går jeg bekymringsløst videre i samme spor. hvor misforstått går det an å bli? hvis vedkommende hadde lest alt jeg har skrevet og bedt om unnskyldning for, så hadde hun sett at jeg egentlig er et ydmykt menneske, som ikke vil lage splid, men kun spør spørsmål som jeg lurer på. og så skriver jeg hva jeg synes om ting, osv. hvorfor tåler dere ikke det? hadde jeg rakket ned på dere og latterliggjort dere, slik som enkelte nå har gjort mot meg noen steder (ala: jeg har gått en tur, ergo er jeg slank. og : du kan ikke være mer enn 16 år slik som du diskuterer. og når jeg nå vet hvor landet ligger, så gidder jeg ikke diskutere med deg (jeg skrev at jeg er en annen blyg person i rl) osv.)

og så lurer jeg på hvorfor jeg blir kalt ts?

Nå er den tråden stengt, så da er det vel på tide å la den ballen ligge død. temmelig på vidda og dra den der videre i denne diskusjonen.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:54   #95
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

"offerfeelingen og sympatien"

du har visst fått meg i vrangstrupa. dere skriver at jeg sårer når jeg spør om ting ang. vekt og aktivitet. da sier jeg at dere sårer meg når dere sier slike ting som dette. jeg kunne ikke legge inn det siste jeg skrev her i rette tråden, pga den er stoppa.

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:55   #96
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

"Alvorligtalt så virker det vel som at TS bryr seg langt mindre om den såkalte dårlige behandlingen hun får, enn dere som stiller dere på bakbeina og synes dette er ille fælt. Hun har jo allerede gått vidre og diskuterer ivei, så det kan jo hende hun fikk lagd den spliden hun ville også gikk hun bekymringsløst vidre i samme gamle spor, når det var oppnådd?

Bare vært her i tre dager.... mye mulig det, men når det har vært på det samme viset fra første tastetrykk, så er det kanskje ikke rart folk blir litt engasjerte?"

dette var noe av det siste som ble skrevet i en tråd som jeg startet. jeg har bedt ledelsen om å slette, og det skjer nok i løpet av kvelden. men les dette som vedkommende skriver om meg. at jeg har fått lagd den spliden jeg ville, og så går jeg bekymringsløst videre i samme spor. hvor misforstått går det an å bli? hvis vedkommende hadde lest alt jeg har skrevet og bedt om unnskyldning for, så hadde hun sett at jeg egentlig er et ydmykt menneske, som ikke vil lage splid, men kun spør spørsmål som jeg lurer på. og så skriver jeg hva jeg synes om ting, osv. hvorfor tåler dere ikke det? hadde jeg rakket ned på dere og latterliggjort dere, slik som enkelte nå har gjort mot meg noen steder (ala: jeg har gått en tur, ergo er jeg slank. og : du kan ikke være mer enn 16 år slik som du diskuterer. og når jeg nå vet hvor landet ligger, så gidder jeg ikke diskutere med deg (jeg skrev at jeg er en annen blyg person i rl) osv.)

og så lurer jeg på hvorfor jeg blir kalt ts?

TS er trådstarter altså deg.

Og å dra videre på en tråd som er stengt av moderator er ikke greit. Gi beskjed til moderator eller ledelsen om du ikke er fornøyd med noe, men slutt å bruke tråder til dette.

Georgine
moderator

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:56   #97
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

"offerfeelingen og sympatien"

du har visst fått meg i vrangstrupa. dere skriver at jeg sårer når jeg spør om ting ang. vekt og aktivitet. da sier jeg at dere sårer meg når dere sier slike ting som dette. jeg kunne ikke legge inn det siste jeg skrev her i rette tråden, pga den er stoppa.

Jeg har ikke fått deg i vrangstrupen nei, men synes fortsatt du oppfører deg veldig merkelig om du ikke vil bli misforstått. Blir man misforstått om og om igjen er det kanskje på tide å ta til seg gode råd, som du har fått maaaange ganger, om hvordan du kan forandre litt på dette. Men du bruker heller tiden på å skrive laaaaaaaaaange sørgmodige innlegg for å få sympati og for å fortelle oss om hvor ille fæææle og forferdelige vi er. Det er mye viktigere å få sympati, enn å faktisk få frem det man mener på en ordentlig måte, som ikke kan misforståes?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:56   #98
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

"offerfeelingen og sympatien"

du har visst fått meg i vrangstrupa. dere skriver at jeg sårer når jeg spør om ting ang. vekt og aktivitet. da sier jeg at dere sårer meg når dere sier slike ting som dette. jeg kunne ikke legge inn det siste jeg skrev her i rette tråden, pga den er stoppa.

Poenget er at det er ikke god nettikette å sitere fra andre tråder inn i en annen. Den andre er stengt, og diskusjonen over.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:58   #99
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har ikke fått deg i vrangstrupen nei, men synes fortsatt du oppfører deg veldig merkelig om du ikke vil bli misforstått. Blir man misforstått om og om igjen er det kanskje på tide å ta til seg gode råd, som du har fått maaaange ganger, om hvordan du kan forandre litt på dette. Men du bruker heller tiden på å skrive laaaaaaaaaange sørgmodige innlegg for å få sympati og for å fortelle oss om hvor ille fæææle og forferdelige vi er. Det er mye viktigere å få sympati, enn å faktisk få frem det man mener på en ordentlig måte, som ikke kan misforståes?

Jeg gir opp. Det er som å snakke til en vegg.

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:25   #100
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

du har vært kjempeflink! du kan være stolt av deg selv!

Takk.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Røyking lita Ketolysekuren 6 13-06-07 12:47
Røyking og lavkarbo? Bee Fysisk og mental helse 6 25-04-07 18:24
Fedme er farligere enn røyking Albertine Nyheter / media 2 15-06-05 10:56
Røyking Gamla Generell diskusjon 6 16-02-05 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no