Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kinamat?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-11, 21:34   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Kinamat?

var ute med familien og spiste i dag. Etter ungene og besteforeldrenes ønske ble det kinaresturant.
Jeg kjøpte meg en slags chop suey med indrefllet av storfe, kamskjell og grønnmusling (???) (er det det samme som O-skjell tro?) og en eller annen typisk kinaresturantsaus...

Hvor mye karber er det i dette tro?
Jeg droppet selvsagt risen og spiste bare kjøtt, muslinger, grønnsaker og saus

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 21:39   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: kinamat...???

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

var ute med familien og spiste i dag. Etter ungene og besteforeldrenes ønske ble det kinaresturant.
Jeg kjøpte meg en slags chop suey med indrefllet av storfe, kamskjell og grønnmusling (???) (er det det samme som O-skjell tro?) og en eller annen typisk kinaresturantsaus...

Hvor mye karber er det i dette tro?
Jeg droppet selvsagt risen og spiste bare kjøtt, muslinger, grønnsaker og saus

Har sett på oppskrifter på chop suey, og det ligger på rundt 6kh pr 100g

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 21:42   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kinamat?

Om sausen var søt kan du kanskje gjette? Resten er ikke noe å tenke på om det ikke var mye myk gulrot blandt grønnsakene,da.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:35   #4
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Kinamat?

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på det! Du kuttet de mest åpenbare karboene oh koset deg emd familien! Du ødelegger inget for deg selv og imorgen har du kontroll på karboene igjen!

Det er viktig å kunne slappe litt av med telling av karbo og slikt ellers blir ihvertfall jeg kokko!

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 02:21   #5
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Kinamat?

Hehe neida tenker ikke så mye på det
Ville bare ha en liten ide om det var en stor bommert eller ikke... og om det er noe jeg kan gjøre en gang iblant...
Liker ikke sursøt saus så godt... dette var den typen som er brun med litt buljongaktig smak og sterk.
Litt gulrot var det, men ikke så mye.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 08:13   #6
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kinamat?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Hehe neida tenker ikke så mye på det
Ville bare ha en liten ide om det var en stor bommert eller ikke... og om det er noe jeg kan gjøre en gang iblant...
Liker ikke sursøt saus så godt... dette var den typen som er brun med litt buljongaktig smak og sterk.
Litt gulrot var det, men ikke så mye.

Spiste kina mat på lørdag jeg også, unngikk som deg de store karbo fellene og bestilte ikke noe som jeg viste var med mye sukker. Tror nok det går fint uansett, jeg gikk ned i vekt selv med slik mat 1 dag. Det er som man sier: Det som teller er det du spiser mellom nyttår og jul, ikke mellom jul og nyttår. Her gjelder kanskje heller, det du spiser mellom mandag og lørdag og ikke mellom lørdag og søndag?

  Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 21:07   #7
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Kinamat?

Hehe var det jeg tenkte også
I dag var det verre... foreldrenen mine er på besøk nå noen dager og jeg ser dem bare et par ganger i året, så når de først er her i byen så gjør vi masse vi ellers aldri gjør...

Var i Rosendal og da var vi jo bare henvist til å spise det de serverte. Middagen/Lunchen var helt grei, masse kjøtt og salat og null karber, men det var såklart dessert... en nyyyydelig rabarbrakake med fløtekrem. Syntes jeg kunne unne meg det for en gangs skyld siden vi hadde betalt for en pakke med 2 retter på forhånd

Men jeg får betale for det nå da.... kvalm som fy.... men det var verd det...
Er igrunn greitt at jg reagerer sånn på for mye karber... da har jeg en måte å måle hva som er for mye på. Blir sånn hver gang nemlig, har skjedd 3 ganger hittil; Rømmegrøt til middag 9 kh/100g, en bitteliten bit av svigermors hjemmelagede is... og så denne kaken i dag.
I morgen bestemmer jeg menyen og da blr det kaffebesøk med jordbær/bringebær og fløte.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kinamat Monen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 28-10-11 10:46
Kinamat? Fauna Spørsmål og svar 7 10-07-11 16:13
Kinamat..? mamae Ketolysekuren 1 30-06-11 21:06
Kinamat? Siss1 Spørsmål og svar 18 04-08-09 22:24
Kinamat? Cammis Spørsmål og svar 5 02-02-09 23:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no