Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Jobben går dritt

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-09, 18:55   #1
Kira Bowlers
Juniormedlem
 
Kira Bowlers sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 11
Kira Bowlers er på en erverdig vei
Unhappy

Jobben går dritt

Jeg har nå holdt på i noen uker med ketolysekuren.
Mannen er i gang også, etter en 100 dagers kur i fjor, han gikk ned 20 kg.
Så begynte det å skeie ut ganske mye for han og han la på seg 14 kilo igjen, gikk fort tilbake til gamle vaner....
Han har tydelig problem med insulinet så dette er kuren for han, men denne gangen skal han ikke sprekke.

Hadde lyst til å teste dette jeg også, etter to barnefødsler, alt for mye junkfood, masse kaker og sjokolade og is som jeg elsker ville jeg gjøre noe med vekta, som iallefall skal ned 10 kg.

Vi startet likt og jeg merket fort forandringer. Har lenge hatt problem med et slags utslett i ansiktet som virkelig begynte å tære på selvtilliten, dette utslettet forsvant etter fire dager på kuren! Gjett om jeg var i hundre!!
Det andre jeg merket var at jeg følte meg mye slankere og ikke var så hoven i kroppen. Huden kjentes glattere ut også over det hele.
Etter en uke veide vi oss, han hadde gått ned 6,5 kg! og jeg 1,6 .....fikk meg en liten trøkk da selv om jeg vet at menn går fortere ned enn oss jenter.

En annen ting er at jeg virkelig sliter nå med å bli ordentlig mett. Kan sitte og spise middag og føle meg like sulten etterpå.
Da jeg ga ungene litt godteri på lørdag begynte jeg nesten å grine, det er helt j---- for meg å ikke kunne kose meg med snop av og til, og jeg er veldig glad i å bake. Jeg prøver å holde ut nå, men synes det er vanskelig....

Som jeg sier i overskriften så går jobben dritt....jeg kjører varetransport og har en veldig intens hverdag, og nå som skolene snart skal starte opp igjen er det veldig mye å gjøre.....har nesten 50 leveringer om dagen.
Jeg holdt på å gå i bakken her om dagen. Jeg har alltid fått litt ekstra boost av å putte i meg litt sjokolade innimellom, ellers har jeg stort sett spist 5 brødskiver fordelt over hele arbeidsdagen min som varer fra 7-17.
Jeg føler jeg får altfor lite energi på ketolysekuren, og er redd jeg backer ut snart. Mannen har jo gjort dette med stort hell før og sier at det er ikke pga lavt karboinntak jeg sliter, men jeg mener det er det....

Dette er vanskelig, vet ikke hva jeg skal gjøre. Har også prøvd å bake litt ostekake som står her inne, kutta ut bunnen da jeg ikke tåler mandler...
Jeg tåler heller ikke steinfrukter eller nøtter generelt....føler snart ikke at jeg kan spise noenting. Kaka ble god den, men jeg kjenner jo at det er kunstig smak, dessuten liker jeg ikke at Heistad-produktene inneholder aspartam, jeg drakk bare pepsi max før, som også inneholder det, og da jeg kuttet ut det ble jeg veldig mye bedre av hodepinen og dårlig konsentrasjon.

Jeg vet ikke hva som skjer fremover, men på en måte så er det for dumt å kutte ut helt også, siden det er kjempedeilig at huden min endelig fungerer normalt. Før gjorde utslettet det til at ansiktet kjentes ut som et åpent sår....sved mye og ingen salver hjalp.....

Noen andre med samme følelse når de starta på dette?
Jeg spiser ikke mer enn 15 karber om dagen nå....noen ganger ikke mer enn 10.....

__________________





Sist redigert av Kira Bowlers : 12-08-09 kl 19:35.
Kira Bowlers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse er best Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 19:48   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Jobben går dritt......

husk bare ikke gå med FOR lite karbs..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 20:01   #3
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Jobben går dritt......

Kanskje du får i deg for lite fett?
Da blir man gjerne sulten, for fettet er jo energikilden din, og kroppen reagerer med sult når den trenger energi.

Hva med vann, drikker du nok?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 20:17   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jobben går dritt......

Jeg ville økt både på karbene og ikke minst fettet. Siden du sier du er sulten etter måltidet så kan det tyde på at det er magert.
Hvis du er veldig aktiv kan du spise 1,5g protein pg kg kroppsvekt også
Og hvis du holder på å gå i bakken, pass på å ha noe "lovlig" du kan spise så det ikke går for lenge mellom måltidene. Man blir ofte litt for fokusert på å ikke spise for mye
Forøvrig var jeg ulve-sulten de første fjorten dagene, så plutselig slo det inn Har skeiet ut en uke nå, og vært dødssulten et par dager igjen. Men det går seg til, bare man kommer over første kneika. Og den kan være jævlig, husk at kroppen skal avruses fra en gift
Jeg har vondt i leddene, hodet, føler jeg har feber, og er kvalm når jeg går inn i ketose, selv etter bare i underkant av en uke med "normal" kost (ikke veldig mye karbo)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 20:23   #5
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Jobben går dritt......

Det høres ut som at du spiser for lite fett.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 20:40   #6
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jobben går dritt......

Det er normalt å bli litt sløv og fysen den første tiden, spesielt hvis man har hatt et relativt høyt inntak av enkle karbohydrater tidligere. Det går over. Hvis det er snakk om sult, ikke sug, så vil jeg anta at du rett og slett spiser for lite.

  Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 20:42   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jobben går dritt......

Bruk cocosa. Lag cocosasjokolade for å ta med på tur. Bruk Splenda som søtning i maten du lager. Hell smør over grønnsakene til middagen, olje over salaten. Spise fettranden, skinnet på kyllingen.
Ta deg ei skje cocosa på morgenen, gjerne i kakao. Husk masse fett i maten som alle de andre sier.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 20:58   #8
Kira Bowlers
Juniormedlem
 
Kira Bowlers sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 11
Kira Bowlers er på en erverdig vei

Sv: Jobben går dritt......

Tusen takk for fine svar!
Er nok mulig at jeg spiser for lite fett kanskje ja, når jeg tenker etter
Vann drikker jeg mye av, iallefall 2 liter i løpet av jobbdagen, og ennå litt til når jeg kommer hjem.

Cocosa hva er det? Og hvor får jeg kjøpt det?

Uansett, skal pøse på med mer fett nå Og det er bare 2 uker siden jeg begynte....

En annen ting jeg også har merket er at jeg nesten ikke var pms-sur i forrige uke, fikk mensen i går. Pleier alltid å ha kjempevondt de to-tre første dagene av mensen også, men denne gangen nesten smertefri. Det må jo være pga lavkarboen. Så det er jo nok grunner til å fortsette

__________________




Kira Bowlers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse er best Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 21:22   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Jobben går dritt......

Opprinnelig lagt inn av Kira Bowlers, her.

Tusen takk for fine svar!
Er nok mulig at jeg spiser for lite fett kanskje ja, når jeg tenker etter
Vann drikker jeg mye av, iallefall 2 liter i løpet av jobbdagen, og ennå litt til når jeg kommer hjem.

Cocosa hva er det? Og hvor får jeg kjøpt det?

Uansett, skal pøse på med mer fett nå Og det er bare 2 uker siden jeg begynte....

En annen ting jeg også har merket er at jeg nesten ikke var pms-sur i forrige uke, fikk mensen i går. Pleier alltid å ha kjempevondt de to-tre første dagene av mensen også, men denne gangen nesten smertefri. Det må jo være pga lavkarboen. Så det er jo nok grunner til å fortsette

Bare to uker...ja da tror jeg kanskje jeg vil undertegne Bulldogs svar, om at det er normalt det du opplever, og at det går over.
Men...spiser du lite fett så øk inntaket uansett, det er viktig :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 12:57   #10
cillaberg
Juniormedlem
 
cillaberg sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Finnskogen
Innlegg: 16
cillaberg er på en erverdig vei

Sv: Jobben går dritt ...

Jeg suset også rundt i min egen svimle verden i starten av lavkarbo. Det fordi jeg var redd for å få i meg for mye fett, redd for å ikke gå ned.

Men jeg ga fettet en sjanse utover 3 dager og det funket, og alikevel gikk jeg ned, så du må nok hive innpå litt mer fett!!

Og JA, jeg signerer det med at pmstrollet forsvinner og man får glattere hud!!! Er det ikke deilig!!

__________________
Cilla!!


cillaberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 22:22   #11
Kira Bowlers
Juniormedlem
 
Kira Bowlers sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 11
Kira Bowlers er på en erverdig vei

Sv: Jobben går dritt

Tusen takk for ennå flere svar!

Nå har jeg pøst innpå med fett de to siste dagene, og det har hjulpet masse!
Jeg føler jeg begynner å bli gira igjen
Fredag er min veiedag, og i dag hadde jeg gått ned ytterligere 800 g
Så nå har jeg gått ned tilsammen 2,4 kg på de 2 ukene jeg har gjort dette.

Og i dag er jeg ferdig med mensen, etter bare 4 dager! Pleier å vare i 6 dager, i tillegg til smertene som denne gangen har vært nesten fraværende. Det er helt utrolig....at bare et par dager kan gjøre så forskjell.

Nesten litt flaut å si, men jeg har i det siste gått rundt i smug og strøket hånda over kinna mine, er så uvant at huden er så glatt igjen
Føler meg som en 20-åring igjen, hi hi

Nå skal jeg iallefall ikke slutte

Takk for støtte!

__________________




Kira Bowlers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse er best Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dritt. Robyn Ketolysekuren 15 09-07-07 00:51
Pizzakos på jobben mam Generell diskusjon 3 04-12-04 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no