Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvor er hoften og midjen min?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-11, 20:35   #1
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Hvor er hoften og midjen min?

Hei.

Jeg har nå vært 4 uker i ketose og har nå begynt å trene for å gå ned i vekt og for å redusere PCO symptomene mine (forhåpentligvis uten medisiner).

Jeg prøvde meg på denne midje-hofte ratioen for å se litt på hvor mye den mener jeg bør ned, men jeg blir ikke klok.

Det jeg lurer på er hvor måler en midjen og hoften?

Skal en måle midjen der truse kanten går, på det bredeste (over lovhandelsene) eller på det smaleste (rett over navelen)?

Og hoften er den der truse kanten er eller der ræven/hoften er breiest?

For dette gjør veldig forskjellige utslag på midje-hofte ratio kalkulatoren.

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 20:56   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Midjen er vanligvis det smaleste (over navlen).
http://en.wikipedia.org/wiki/Waist%E2%80%93hip_ratio viser hoften på det bredeste over rompa.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 20:58   #3
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Midjen er vanligvis det smaleste (over navlen).
http://en.wikipedia.org/wiki/Waist%E2%80%93hip_ratio viser hoften på det bredeste over rompa.

Tusen takk for svar.

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:02   #4
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Og der ser jeg at hoftemålingen min er gjort for langt oppe...Jeg målte liksom midt på trusa jeg...

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:16   #5
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Jeg skjønte ikke det som sto beskrevet i linken, jeg ... Så tynne personer skal altså måle på det smaleste på midjen og på det breieste over rumpa, mens man måler andre steder om man er overvektig? Det ser jo sånn ut på bildebeskrivelsen i hvert fall? Jeg har alltid målt rundt der jeg er smalest i midjen og ca midt på hoftekam (omtrent der hårtrekanten slutter ), men det er tydeligvis feil?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:24   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg skjønte ikke det som sto beskrevet i linken, jeg ... Så tynne personer skal altså måle på det smaleste på midjen og på det breieste over rumpa, mens man måler andre steder om man er overvektig? Det ser jo sånn ut på bildebeskrivelsen i hvert fall? Jeg har alltid målt rundt der jeg er smalest i midjen og ca midt på hoftekam (omtrent der hårtrekanten slutter ), men det er tydeligvis feil?

Practically, however, the waist is more conveniently measured simply at the smallest circumference of the natural waist, usually just above the belly button, and the hip circumference may likewise be measured at its widest part of the buttocks or hip. Also, in case the waist is convex rather than concave, such as is the case in pregnancy and obesity, the waist may be measured at a horizontal level 1 inch above the navel.

? Jeg synes det høres greit ut jeg? Har du innovermidje bruker du smaleste mål på midjen. Har du eplefasong og er smalere andre steder bruker du et par cm over navlen.

For hoftene bruker man videste part over rumpa/hoftene. På bildet av "tynnedama" så er dette i nerkant av dusken.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:45   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Aha, jeg trodde de påsto at midjen sitter et annet sted på overvektige enn på normalvektige Men på både smale og tykke sitter den omtrentlig 1 inch over navlen, det er bare det at midjen hos tynne mennesker som oftest er det smaleste området mens det hos overvektige ikke nødvendigvis er det? Da ble det litt mer logisk i mitt hode.

Vet da søren om jeg er konveks eller konkav, jeg, men jeg får finne ut hvor 1 inch over navelen er. Og hoftene mine må måles lengre ned

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 21:23   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Jeg må visst også måle hoftene mine lengre ned! Trodde ikke det var hofter lenger når man kom ned dit ...

Heldigvis har jeg en markant timeglassfasong til tross for alt magefettet , så det er lett å finne midja mi. Hurray for that!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 22:58   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Uansett hva de sier, hoftene er der hoftene er, og ikke på rompa. Jeg kan ikke måle nedenfor hoftebeina og kalle det hofter, vel? Ikke at det er så stor forskjell på meg, men likevel.
Det med midja er jeg dog med på. Min var veeeldig konveks en gang i tiden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 16:51   #10
LM1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 37
LM1 er på en erverdig vei

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Jeg er bredest over navlen, så det er et dårlig midjemål Men da jeg startet PT-opplegg, sa han at midjemålet skulle måles midt mellom hoftebeina og ribbeina (der er jeg heldigvis smalest! kanskje jeg bare har navlen lavt ned...) Hoften målte han akkurat over "hofteleddet" på en måte.

LM1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 19:23   #11
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Hvordan regner man midje-hofte ratio?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 11:08   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Hvordan regner man midje-hofte ratio?

Midje/Hofte (midje delt på hofte)

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 11:16   #13
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvor er hoften og midjen min?

Jeg måler midjen et par cm over navlen, selv om midjen min nødvendigvis ikke er smalest der ja. Jeg er smalere lengre opp, men det blir jo juks å skulle måle midjen rundt ribbeina

Rumpen måler jeg langt nedpå trusa som i linken.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slimpose bet. i hoften, noen råd? trude.lutt Trening 1 18-01-11 07:56
Jeg krymper, men ikke rundt midjen? mam Spørsmål og svar 10 29-11-10 18:08
Hvor måler dere midjen? Max Generell diskusjon 3 09-04-10 20:51
Rart, jeg går ikke ned, og er like stor rundt midjen men... mam Ketolysekuren 2 19-05-07 23:10
Ang. midjen vår Tidligere bruker Spørsmål og svar 1 07-09-06 16:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no