Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Det er'kke no gøy nå!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-09, 20:25   #1
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Det er'kke no gøy nå!

Det ække så gøy nå. Slitsomt å følge dietten. Når jeg er sulten er det så mye stress å finne eller lage lovlig mat å spise. Jeg har ikke lyst på egg, bacon, omelett, broccoli, soyabrød eller tapaskjøttboller!

Jeg har lyst på appelsiner, grovbrød, melk og gulerøtter! *stønn*

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:49   #2
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Det er'kke no gøy nå!

Ta deg en titt i oppskriftsforumet da vel. En kjekk ting er ofte å lage mye av ting og fryse de ned, slik at du har noe å ty til når ting går bananas...

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:52   #3
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Det er'kke no gøy nå!

Og en annen liten ting. Kanskje du er vel overambisiøs med tanke på å gå ned fort i vekt? Det kan hende det er smart å velge en diett som ikke er like streng. For eks: Atkins (vedlikehold) eller Fedon. Da blir valgmulighetene litt større, og det vil være mindre absolutter å forholde seg til.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 21:02   #4
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Det er'kke no gøy nå!

Kjære ballong, du må ikke la lufta gå ut av deg nå!

Nå vet jeg lite om Easy life, men kan du finne noen helt andre oppskrifter? Noen råvarer du ikke har forsøkt enda?

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 22:13   #5
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: Det er'kke no gøy nå!

Hei Balloon
Jeg er helt ny her, men har slanket meg maaange ganger. Og alltid merker jeg etter 2-3 kilo det du merker nå. Ser du har gått ned 3 kilo på tickern din Hurra!!
(Jeg har ikke vært på lavkarbodiett før, men lignende grete roede, men fikk alltid lysten på noe godt etter de 2-3 første kiloene.)
Kan du ikke tenke på om det er noe "lovlig" godt du kan ha lyst på? De snakker jo så godt om baconchrisp her inne Eller hva med pisket krem og bær? Eller, en, bare en liten appelsin gjør vel ikke så mye? Eller?

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 22:17   #6
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Det er'kke no gøy nå!

Sånne dager har vi, ikke gi opp, det går over

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 00:47   #7
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Det er'kke no gøy nå!

Hvis du tror det hjelper, ta deg en liten appelsin eller lite glass melk (helst h-melk) en gang i blant da.. Du tar nok så og si ingen skade av det, så lenge det blir som kos (dvs skjeldent) og at du er flink ellers!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 07:23   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Det er'kke no gøy nå!

finn noe du har lyst på og kos deg! Lag fomasj av krem og heistad gele, ostekake ala gerd, mousse av bringebær CC og krem...drit i egg og kjøtt et part dager, så skal du se det går seg til. Matleie blir vi alle av og til. Varier! Lag deg et herlig ost og grønnsaksfat.
Lag suppe! genialt å varme opp, og ta med.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 11:09   #9
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Det er'kke no gøy nå!

Jeg er også matlei fortiden, alt vokser i munnen.

Så, når jeg kommer hjem etter jobb, og skal igang med middag, da er jeg matlei mer enn noen gang.
Men da har jeg rett og slett spist vafler med rømme og Heistad lettsyltetøy til. Et deilig avbrekk (ja lavkarbo selvfølgelig)
Det har også gått noen Atkinsbarer som middag her noen dager også.

Men så etter noen dager (1-2 uker?), så kommer matlysten, inspirasjonen og fornuften tilbake uten at jeg har ødelagt dietten i nevneverdig grad.
Det går i bølgedaler, og noen ganger blir man bare dritlei. Men det går over, trøst deg med det.

Godt råd det, og sjekke ut oppskriftsdelen her inne. Masse supre retter og velge i
Lykke til. Håper du finner ut av det.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no