Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Lavkarbo og metformin

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-06, 15:16   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Lavkarbo og metformin

Jeg har prøvd å komme opp i full dose metformin i det siste (2550 mg), men kjenner at det er umulig når jeg er i ketose. Det ender opp med at jeg bare blir kvalm og ekkel, og mister matlysten fullstendig. Det er jo ingen god ting... Nå kutter jeg ned til en tablett for å unngå kvalmen, men da mister jeg vel hele virkningen. Er det noen vits i det hele tatt å ta metformin? Jeg er jo i ketose, og normaliserer hormonene fint på den måten?
Noen synspunkter?

  Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 15:27   #2
litajenta
Medlem
 
litajenta sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Sandnes
Alder: 61
Innlegg: 139
litajenta har en fantastisk aura rundt seglitajenta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og metformin

http://www.lommelegen.no/art/art2770.asp


Har du diabetes 2?

__________________
litajenta
Albert Einstein: "Peace can not be kept by force, it can only be achieved by understanding"
- hjørnet-

litajenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg prøver så godt jeg kan å unngå karb.. Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 15:30   #3
litajenta
Medlem
 
litajenta sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Sandnes
Alder: 61
Innlegg: 139
litajenta har en fantastisk aura rundt seglitajenta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og metformin

Noen tar det mot overvekt ene og alene?


http://www.doktoronline.no/section/n...DocumentId=444

__________________
litajenta
Albert Einstein: "Peace can not be kept by force, it can only be achieved by understanding"
- hjørnet-

litajenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg prøver så godt jeg kan å unngå karb.. Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 16:19   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og metformin

Litajenta: metformin er IKKE et slankemiddel...
Albertine: min lege (som jeg tror du har vært innom her i trondheim også viss jeg ikke tar helt feil) sa at det var bedre at jeg tok en tabelett enn ingen... men nå har jeg aldri jobbet for å komme i ketose da, så i forhold til det vet jeg ikke. Mum tar jo metformin i ketose, så jeg vil tro det har en hensikt...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 16:20   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo og metformin

Ok, da fortsetter jeg med en tablett.

  Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 21:54   #6
litajenta
Medlem
 
litajenta sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Sandnes
Alder: 61
Innlegg: 139
litajenta har en fantastisk aura rundt seglitajenta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og metformin

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Litajenta: metformin er IKKE et slankemiddel...
Albertine: min lege (som jeg tror du har vært innom her i trondheim også viss jeg ikke tar helt feil) sa at det var bedre at jeg tok en tabelett enn ingen... men nå har jeg aldri jobbet for å komme i ketose da, så i forhold til det vet jeg ikke. Mum tar jo metformin i ketose, så jeg vil tro det har en hensikt...

Jeg vet det.

__________________
litajenta
Albert Einstein: "Peace can not be kept by force, it can only be achieved by understanding"
- hjørnet-

litajenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg prøver så godt jeg kan å unngå karb.. Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 21:59   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og metformin

Opprinnelig lagt inn av litajenta

Jeg vet det.

Oki var ikke meningen å kritisere deg, jeg fikk bare inntrykk av at du trodde det...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 22:21   #8
litajenta
Medlem
 
litajenta sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Sandnes
Alder: 61
Innlegg: 139
litajenta har en fantastisk aura rundt seglitajenta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og metformin

Jeg tok det ikke som kritikk. så det går bra.

Jeg leste faktisk inne på nettet at det er mennesker som bruker det som slankemiddel.

__________________
litajenta
Albert Einstein: "Peace can not be kept by force, it can only be achieved by understanding"
- hjørnet-

litajenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg prøver så godt jeg kan å unngå karb.. Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 23:03   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og metformin

Opprinnelig lagt inn av litajenta

Jeg tok det ikke som kritikk. så det går bra.

Jeg leste faktisk inne på nettet at det er mennesker som bruker det som slankemiddel.

hvordan får de til det?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 23:23   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og metformin

Hei
Når du er i ketose kan ku kutte glucophage tvert! ;blodsukkerverdiene vil bli perfekte.Når du tilnærmer deg en normal kost, kan glucophage være akuell igjenn - i lavere dose. Evt Avandia som virker bedre på insulinresistens,
lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 23:37   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og metformin

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Når du er i ketose kan ku kutte glucophage tvert! ;blodsukkerverdiene vil bli perfekte.Når du tilnærmer deg en normal kost, kan glucophage være akuell igjenn - i lavere dose. Evt Avandia som virker bedre på insulinresistens,
lykke til
Torkil

dersom avandia er bedre for insulinressistens, hvorfor får vi metformin da?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 08:55   #12
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo og metformin

Glucophage/Metformin har jo hatt så stor effekt mot PCOS rundt om i verden. Har Avandia vært prøvd ut i like stor grad?

  Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 09:32   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og metformin

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

dersom avandia er bedre for insulinressistens, hvorfor får vi metformin da?

Hei
Fordi avandia ennå ikke er på vanlig blå resept, og fordi metformin er et godt ( og billigt) medikament for mange med overvekt og type II diabetes.
MVH
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 11:43   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og metformin

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Fordi avandia ennå ikke er på vanlig blå resept, og fordi metformin er et godt ( og billigt) medikament for mange med overvekt og type II diabetes.
MVH
Torkil

så egentlig burde jeg fått metformin på blå resept? hmmm fikk en sånn hvit en jeg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 12:04   #15
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og metformin

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Ok, da fortsetter jeg med en tablett.

Gjør det kjære Albertine. Hun du vet, sa det var bedre med en enn ingen. Det samme har de to Lindberglegene jeg har vært ho,s sagt. Men i ketose så har jeg aldri greid å komme opp i mer enn 2 tbl. pr dag. Ikke ellers heller forresten. Strevde fælt med å få i meg den dosen mens jeg var gravid også jeg.

Lykke til blåses langt nord.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Metformin og matlyst... jeef-micro Lavkarbo generelt 12 07-11-05 11:27
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
enda fler spørsm. ang. metformin pysa PCOS og karbohydratkontroll 18 30-08-05 09:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no