Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Trening

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-11, 09:02   #1
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Trening

Hei

Lurte litt på kor mykje folk trenar og kva de trenar for noko?

Sjølv har eg som mål å jogge 4-5 ganger i veka, både ute og inne og trene styrke 2-3 ganger

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 12:28   #2
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Trening

5 ganger svømming i uka(1 time, 2000++meter) og en tur i lysløypa(5Km) de gangene jeg får barnevakt på torsdager.
MVh RP.

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 13:38   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Trening

Jegg trener pilates og noe styrke mandag-fredag og går tur hver dag, minst 30 min.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 10:06   #4
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Trening

Et de protein (mat m protein) etter trening? Har ikkje heilt satt meg inn korleis det er når me er i ketose, men til vanlig er det jo viktig å få i seg nok protein etter trening, så ikkje musklane forsvinn

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 10:18   #5
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Trening

jeg trener 3 ganger i uka, fått opplegg av av treningsveileder, 1 dag kondisjon,1dag styrke og litt kondisjon, 1 dag kondisjon...
men kondisjonen min er ikke så bra så jeg kombinerer alle dagene med litt styrke til jeg får bedre kondisjon

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:05   #6
skrulla2
Juniormedlem
 
skrulla2 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
skrulla2 er på en erverdig vei

Sv: Trening

Jeg trener på treningssenter 3-4 ganger i uken og da er det saltimer som mage/rygg, stram opp og høy puls. Fra neste uke skal jeg øke med en dag ren kondisjon, for den er dørlig. Jeg tenkte å jogge eller sykle, enten inne på senteret (spinning/tredemølle) eller ute i det fri. Jeg føler at treningen gir meg mest synlige resultater og jeg merker STORE fremskritt siden jeg startet for en måned siden.

__________________


skrulla2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:34   #7
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Trening

Jeg har etter mange års støttemedlemsskap og halvhjertet periodevis trening på treningssenter fått helt nok (SATS i vrangstrupen), og meldt meg ut. Jeg går nå på fjellet hver dag (nesten), noen dager korte (men bratte og raske) turer på 30-40 min, og et par ganger i uken litt lengre turer på 60-90 min, med innlagt jogging.
Brattbakkene tar godt på rumpe og lår kjenner jeg, og pusten blir mindre hvalross-aktig for hver uke som går, så jeg satser på at dette er bra

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 14:31   #8
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Trening

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Jeg har etter mange års støttemedlemsskap og halvhjertet periodevis trening på treningssenter fått helt nok (SATS i vrangstrupen), og meldt meg ut. Jeg går nå på fjellet hver dag (nesten), noen dager korte (men bratte og raske) turer på 30-40 min, og et par ganger i uken litt lengre turer på 60-90 min, med innlagt jogging.
Brattbakkene tar godt på rumpe og lår kjenner jeg, og pusten blir mindre hvalross-aktig for hver uke som går, så jeg satser på at dette er bra

Det er nok ein kjempe bra trening. Eg og tenkte å begynne å gå i fjellet no når snøen er vekke. Det er liksom ikkje det samme å trene inne på eit treningsstudio når sola skin og det er varmare i været.

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:12   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening

Jeg trener aerobic 4 ganger i uka, går eller jogger de andre dagene + styrke trening med vekter og strikk. Så trening på lavkarbo går helt fint Merket det bare i begynnelsen at kroppen føltes tom, men nå har jeg levd slik så lenge at det går av seg selv.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 07:18   #10
Eucalyptus
Seniormedlem
 
Eucalyptus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 568
Eucalyptus er ny på veien

Sv: Trening

Jeg trener 4 dager helsestudio, med relativt tunge vekter. Skal øke til 5 dager nå snart, med variasjoner. Så går jeg tur med hunden 45 min hver dag ca.

__________________
Min journal



Eucalyptus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Å være mett!!! Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 04:30   #11
mats_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 44
mats_ har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Trening

For alle som ønsker vekttap er det jo kardio og trening av store muskelgrupper som anbefales.
Jeg er ELENDIG på kardiodelen og min kardio går som oftest i fotball.. blir fort bra me trening om man spiller ett par timer ett par ganger i uka.
Styrketreninga er mer min greie derimot. For de som ønsker vekttap, burde man fokusere på såkalte baseøvelser. Dette er øvelser som tar for seg store muskelgrupper og i så å si alle tilfeller, flere store muskelgrupper samtidig.
Alle har vel hørt om benkpress, her trener du i stor grad bryst, skuldre og triceps, samt en hel del støttemuskulatur. Markløft trener vel strengt tatt alle de "viktige" muskelgruppene i kroppen. Andre øvelser er militærpress, frivendinger, knebøy/frontbøy.
Alle disse øvelsene, med ett unntak, burde man kjøre med høyt antall set og så mange reps at man ikke klarer å løfte vekta flere ganger.. altså til utmattelse. Antall kilo har lite og si, men klarer du over 20 repetisjoner kan du med fordel legge på mer vekt. Altså, for vekttap er det bedre å løfte 30kg, 15 ganger x5 enn f.eks. 50kg, 5ganger x3
Unntaket er markløft. Dette er en veldig teknisk øvelse og uten riktig teknikk VIL du skade deg selv, og da veldig ofte korsryggen. De som har hatt problemer med korsryggen vet at dette ikke er morsomt. Det som skjer når man tar mange set og mange repetisjoner er såklart at "formen" svikter, altså, kroppstillinga og teknikk blir dårligere. Så ved markløft burde man kjøre 3 eller kanskje bare 2 set, og max 6 reps. Folk som vet de har god teknikk og har trent markløft mye kan såklart kjøre på mer her og, men jeg vil anbefale å heller øke motstand(altså vekt) enn å øke set/reps i denne øvelsen.
Baseøvelser har og den effekten at de frigjør endel viktige hormoner som har innvirkning på både fettforbrenning og muskelvekst.

__________________



mats_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ket Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 08:35
Mat og trening? Bollemor Trening 13 04-01-11 12:20
Trening Johnny Ketolysekuren 1 23-05-10 22:26
Trening meksiko Spørsmål og svar 2 22-02-09 11:09
Trening? Lilly Ketolysekuren 4 24-10-07 08:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no