Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Enda et spørsmål om magnesium

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-08, 22:21   #1
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Enda et spørsmål om magnesium

Jeg spurte om dette i en gammel tråd, men siden jeg ikke fikk svar, så prøver jeg en gang til


Opprinnelig lagt inn av blåbær i en annen tråd

Jeg lurer på om jeg MÅ ta magnesium? Har kun tatt 100 mg til nå (inngår i multivitamintablett), og har heller ikke hått noen problemer med kramper.

Har hatt en del multivitamintabletter stående i skapet, som jeg ville bruke opp før jeg kjøpte nye vitaminer, men det begynner å bli slutt på dem etterhvert. Har lest litt om magnesium, og så vidt jeg forstår er det kun for å forebygge muskelkramper?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:34   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Enda et spørsmål om magnesium

Stemmer at kramper kan komme av for lite magnesium. Men magnesium er et viktig element for flere ting i forhold til hva jeg har lært. Legger med en link fra Mat&Helse jeg. Er ikke så flink til å ordlegge meg om dagen - litt for sliten. Og på vei til sengs.
http://www.matoghelse.no/magnesium-d...560-48914.html
Håper du får litt matnyttig informasjon der. Samtidig kan du jo se litt på hva du spiser. Får jo litt magnesium gjennom kosten også Skal titte innom her i morgen og se om jeg kan komme med noe mer fornuftig. Om jeg husker det Eller kanskje noen som kan mer kommer med bedre info.. Mye kunnskap her inne

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:38   #3
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Enda et spørsmål om magnesium

Tusen takk for god hjelp! Da må jeg nok kjøpe det også. Får ikke spart noe penger der heller ...

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:51   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Enda et spørsmål om magnesium

nå skal ikke jeg anbefale noen å ikke ta vitaminene sine, men jeg gikk 4 år på Atkins før jeg leste her at det viktig å ta det. Det rare er, at jeg har tatt stor utvidet blodprøver og eneste jeg manglet litt av var D, alt annet lå jeg veldig bra på... så er ikke så sikker på at ALLE trenger det jeg, du kan jo be om utvidet blodprøve og se hvordan kroppen har av forskjellige vitaminer og mineraler... ? og ta en ny etter en stund.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:03   #5
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Enda et spørsmål om magnesium

Det har du sikkert rett i! Det er bare at jeg har sånn legeskrekk. Har ikke tatt en eneste blodprøve i hele mitt liv! Vet at det bare er å bite i det sure eplet, men akkurat på det området er dørstokkmila mi veeeeldig lang!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:05   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Enda et spørsmål om magnesium

det er billig da

jeg var redd for sprøyter helt til jeg var 25 og gravid... vips så var det greit.
nå tar jeg blodprøver hver 14. dag.. greit, men plutselig ikke sååå stas lenger

bare mann deg opp, så skal du se det går bra!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:10   #7
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Enda et spørsmål om magnesium

Det var ofte? Er det på grunn av ED?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:15   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Enda et spørsmål om magnesium

nei da, pga medisiner. må man så må man.

og nå sier jeg at du må

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:16   #9
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Enda et spørsmål om magnesium

Hehe

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Velkommen til spørsmål & svar HP Spørsmål og svar 955 27-01-17 23:29
Heiheiheihei! (Presentasjon og spørsmål) Inside.Out Spørsmål og svar 4 02-03-08 15:45
Enda mer spørsmål :) *Tussi* Ketolysekuren 10 18-04-05 21:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no