Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-11, 09:40   #26
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Fisk metter bedre enn kjøtt. Jeg har lenge tenkt at fisk er bedre slankemat enn kjøtt, og nå fant jeg en artikkel som bekrefter min antakelse. At mager torsk metter bedre enn fet fisk, kylling og storfekjøtt synes jeg var interessant. Det er altså proteiner og ikke fett som metter.http://aktivtrening.com/kosthold/kos...aten-spis-fisk og mer enn ost

Det må være individuelt for jeg blir definitivt ikke mett av mager fisk med mindre jeg har masse fett tilbehør...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 09:45   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av MinAlma, her.

Først vil jeg bare takke Photo for et supert innlegg! Du skriver alltid så bra. Blir alltid oppmuntret og trøstet etter å ha lest et av dine innlegg

Aaaw, takk! Det varmer . Takk selv for fint innlegg!
Og som noen nevner over her; det er veldig greit å se det i et perspektiv, for de aller fleste av oss har det tatt tid å legge på oss også! Jeg her i grunn vært overvektig hele livet, så det at det har tatt 4,5 år å ta av drøyt 23 kilo har i så måte lite å måle seg opp mot over tjue år med overvekt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 09:48   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det må være individuelt for jeg blir definitivt ikke mett av mager fisk med mindre jeg har masse fett tilbehør...

Samme her! Merker veldig godt at jeg trenger mer fisk enn kjøtt for å bli mett, når jeg spiser det. Dessuten smaker torsk ... torsk. Urk! Den eneste som spiser torsk her i huset er katta .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 09:53   #29
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Først vil jeg bare takke Photo for et supert innlegg! Du skriver alltid så bra. Blir alltid oppmuntret og trøstet etter å ha lest et av dine innlegg


ENIG

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 09:55   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Åh, men så fine dere er!
Men, ja, herregud, jeg har hatt tålmodighet i bøtter og spann, og det er en delelig størrelse, så om noen trenger litt, så beamer jeg ønsket mengde i hvilken som helst retning .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 10:22   #31
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det må være individuelt for jeg blir definitivt ikke mett av mager fisk med mindre jeg har masse fett tilbehør...

Fisk blir som grøt for meg, så sulten at jeg går av kort tid etter!

Nei takke meg til en skikkelig entrecotè

Men, får jeg nok smør og bacon til fisken hjelper det. Fisk er deilig mat

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 10:39   #32
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av Tasja, her.


Jeg skal operere i kneet snart, og bekymrer meg litt for den inaktiviteten som vil måtte følge av operasjonen. Får håpe det går fint likevel. Er jo ikke så lett å redusere så mye på matinntaket at det tilsvarer de kaloriene man ikke får bruk i løpet av en dag.

Uff, jeg vet hvordan du har det.. Jeg knakk ankelen i sommer, har gått med hevelser, betennelser og bruskskader siden da, er bundet til krykker rettere sagt. Nå har jeg i tillegg operert i ankelen, for et par uker siden, og kan enda ikke gå. I begynnelsen la jeg faktisk på meg..! Prøvde den dritten Allie, som i hvertfall ikke virket på meg! Men etter en tid fant jeg på at jeg skulle prøve meg på lavkarbo igjen, og det er jo bare SÅ MYE bedre!! Så lenge du holder deg til kostholdet og er standhaftig, skal det nok gå bra. Og lykke til med operasjonen. Håper du slipper like mye styr som meg

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 11:19   #33
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Og foressten så må jeg bare få si at 500g i uken ikke er lite. Den som er så heldig, bør være glad for en slik nedgang. Er ikke 500g i uken helt normalt, eller faktisk også ganske bra nedgang? Det er i hvertfall det jeg har trodd. Dere er kjempeflinke! Og som nevnt ovenfor, tenk på hvor lang tid det tok å legge på seg alle kiloene som skal av? Jeg har vært overvektig hele mitt liv, så langt tilbake jeg kan huske. Til og med når jeg ser på videoer fra da jeg og mine søsken var små, selv om jeg var minstemannm var jeg alltid størst og tyngst. Ganske trist egentlig, men nå har jeg endelig funnet en livsstil som har forandret livet mitt, og jeg er sjeleglad for hvert eneste gram jeg blir kvitt! Så stå på alle sammen, for både 1g eller 500g er nedgang som bør settes pris på.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 11:22   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Det har du helt rett i, Ekenna! Jeg tror også at dersom det ikke går i raserfart hele veien, så vil man også få et mer realistisk blide av hva som skjer, man setter mer pris på endringene (easy come, easy go -eller omvendt i denne sammenhengen, kanskje ) og man får med seg hodet i prosessen. Da blir kanskje ikke stabiliseringa, som jo er den største og lengste jobben så vanskelig.
Og ikke minst! Det er en kjennsgjerning for oss som har passert tredve, at huden ikke trekker seg sammen i samme tempo som den gjorde en gang i tiden . Tenk så mye løshud dere kanskje slipper å drasse rundt på enn om dere skulle gått ned halvannen kilo i uka, f.eks!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 11:36   #35
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Du har så rett Photobscura! Jeg er sjeleglad for vektnedgangen min, men jeg har til tider også vært frustrert, så jeg forstår hva folk går gjennom. Men nå forstår jeg ikke hvorfor jeg var frustrert en gang. For hver dag som går, føler jeg meg bedre, uansett om jeg har gått ned eller ikke. Vekten er ikke det viktigste lengre(for meg), det er faktisk helsen. Og selvfølgelig vil jeg ha både hodet og huden med meg på forandringene som skjer hele tiden, uansett om jeg ser det eller ikke.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 12:03   #36
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av tirb, her.

synes det er godt å se at det er andre som også går seint ned i vekt. Jeg og mannen min begynte med south beach dietten for tre uker siden. Vi har spist akkurat det samme. Han har for det meste lagt på sofaen og ikke vært nevneverdig aktiv mens jeg har trent og gått turer. Det urettferdige er at han har rast ned 8 kilo mens jeg har mistet 4 kg Ër jeg for mye aktiv mon tro? Går to ganger i uken på trening Zumba og spinning og daglig tur med hunden


Han har sikkert mistet mye muskelmasse også han da, mens du har bygget muskelmasse. I sånne tilfeller er det bare sååå supert å ha en vekt som viser fettprosent. Når alt kommer til alt har sikkert du gått ned mest i fett av dere to, men vanskelig å bevise uten å sjekke endring i fettprosent

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 12:30   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Nå mister jo gjerne menn vekt raskere, ettersom de har høyere basalforbrenning på grunn av større muskelmasse. Så jenter, ikke sammenlign dere med gutta .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:16   #38
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det må være individuelt for jeg blir definitivt ikke mett av mager fisk med mindre jeg har masse fett tilbehør...


100% enig Og PHOTO- du er et flott forbilde for oss andre når utålmodigheten rykker i ossVært litt tålmodig selv også må jeg si-startet kampen om å kvitte meg med overvekten i januar 2009, bortsett fra opp og ned de samme 4 kiloene, + et par til som kom på sommeren 2010 ble det ikke noe vektnedgang på meg før i august 2010. Har til nå tapt 11 kg-gjennomsnittet blir da-løper å finner kalkulator-10 gram pr uke ja he he. Så 500 gram er supert det!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:34   #39
melon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 4
melon er ny på veien

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Hvordan føler dere at huden har fulgt med på vekttapet, dere som har gått ned over lang tid?

Jeg skal ned endel ,og prøver å gå ned jevnt og langsomt, med håp om at huden vil følge med så godt den kan.

melon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:40   #40
MinAlma
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 372
MinAlma er på en erverdig vei

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Huden min har hengt greit med, selv om jeg er 37 og har jo-jo slanket mye og født et barn. (har gått ned 20 kg på 1 år.) hengevommen er forsatt der, men rygg, armer og ben er blitt fine.

MinAlma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:05   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Takk, Streber! Og for å sitere Carismas signatur; Persitance pays! Nå det siste året har jeg gått ned tolv kilo, først fra februar til juni i fjor, og nå siden nyttår går det jammen meg nedover igjen. Jeg har hatt en del sykdom å kjempe med, så ikke et hundregram har vært en selvfølge.
Huden for min del har fulgt helt greit med! Var ganske tydelig å se da jeg hadde mitt største vekttap de sju første måneden på lavkarbo, da hang magen litt, men hentet seg fint inn igjen før det hadde gått året. Kan være lurt å massere problemområder med en god krem, sånn at man holder blodsirkulasjonen i gang! Kalddusjer skal visst også være effektivt, men jeg hæler det ikke lenger .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:12   #42
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Jeg brukte hampvott sist jeg gikk ned 20 kilo, og syntes jeg så riktig så bra ut. Men for det jeg vet kan det jo hende jeg hadde sett enda bedre ut uten hampvott. Har nemlig ikke prøvd å slanke meg masse uten hampvott som følgesvenn

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 17:03   #43
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

i 2010 brukte jeg hele året på å gå ned 10 kilo og det var helt greit,men fra oktober til jul klarte jeg å legge på meg 4 kilo . 3 juledag var det nok og jeg snudde om og bestemte meg for å være streng

Legger inn ukene mine her :

27.12.10 startvekt : 74 kilo
07.01.11 : 72.1
14.01.11 : 71.3
21.01.11 : 72.3
28.01.11 : 71.4

Går ikke akkurat unna i svingene men formen er jo på topp og ALLE medisinene jeg tok ligger langt nederst i skuffen...jeg tok piller for fibromyalgi og en haug med tileggsplager ,nå har jeg slutte med sovepiller også. Jeg har vært nesten senge/sofa liggende i 10 år,mens nå fikser jeg 3 unger og hus selv,neste steg er å komme seg i jobb...mangler bare litt energi men det kommer vel av seg selv ...

For meg er helsefordelene så store at de 11-12 kiloene skal jeg ikke stresse med,de får forsvinne når det passer dem,bare jeg er frisk og rask så klarer jeg meg fint

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 17:31   #44
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av otika, her.


Går ikke akkurat unna i svingene men formen er jo på topp og ALLE medisinene jeg tok ligger langt nederst i skuffen...jeg tok piller for fibromyalgi og en haug med tileggsplager ,nå har jeg slutte med sovepiller også. Jeg har vært nesten senge/sofa liggende i 10 år,mens nå fikser jeg 3 unger og hus selv,neste steg er å komme seg i jobb...mangler bare litt energi men det kommer vel av seg selv ...

For meg er helsefordelene så store at de 11-12 kiloene skal jeg ikke stresse med,de får forsvinne når det passer dem,bare jeg er frisk og rask så klarer jeg meg fint


Håper jeg kan skrive noe tilsvarende om et års tid. Det hadde vært saker det!! Får motivasjon av å lese sånt. Et liv uten smertestillende... Lykke til videre

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:16   #45
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

En norsk/dansk undersøkelse med rotter og mus har vist at dersom man erstatter melkeproteinet i rottematen med fiskeprotein, bidrar det til å redusere fettvevet.

I studien kom det frem at mus kan spise mer uten å legge på seg, hvis proteininntaket er høyt.

Best resultat oppnådde man med fiskeprotein.

Dette har sammenheng med at fiskeprotein aktiverer proteinet UCP-1, som øker differensieringen av hvite fettceller til brune fettceller.
Denne studien viste helt klart en økning i brunt fettvev hos de rottene som fikk fiskeprotein, og de regnet med at det er den økte metabolismen som utgjorde forskjellen i vektnedgang

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:58   #46
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

i 2010 brukte jeg hele året på å gå ned 10 kilo og det var helt greit,men fra oktober til jul klarte jeg å legge på meg 4 kilo . 3 juledag var det nok og jeg snudde om og bestemte meg for å være streng

Legger inn ukene mine her :

27.12.10 startvekt : 74 kilo
07.01.11 : 72.1
14.01.11 : 71.3
21.01.11 : 72.3
28.01.11 : 71.4

Går ikke akkurat unna i svingene men formen er jo på topp og ALLE medisinene jeg tok ligger langt nederst i skuffen...jeg tok piller for fibromyalgi og en haug med tileggsplager ,nå har jeg slutte med sovepiller også. Jeg har vært nesten senge/sofa liggende i 10 år,mens nå fikser jeg 3 unger og hus selv,neste steg er å komme seg i jobb...mangler bare litt energi men det kommer vel av seg selv ...

For meg er helsefordelene så store at de 11-12 kiloene skal jeg ikke stresse med,de får forsvinne når det passer dem,bare jeg er frisk og rask så klarer jeg meg fint


Jeg synes du har gjort en kjempejobb! Det er utrolig bra gjort å komme ovenpå og ta tak i livet sitt når man har slitt lenge! DU ER FLINK!

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 22:05   #47
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Uff, jeg vet hvordan du har det.. Jeg knakk ankelen i sommer, har gått med hevelser, betennelser og bruskskader siden da, er bundet til krykker rettere sagt. Nå har jeg i tillegg operert i ankelen, for et par uker siden, og kan enda ikke gå. I begynnelsen la jeg faktisk på meg..! Prøvde den dritten Allie, som i hvertfall ikke virket på meg! Men etter en tid fant jeg på at jeg skulle prøve meg på lavkarbo igjen, og det er jo bare SÅ MYE bedre!! Så lenge du holder deg til kostholdet og er standhaftig, skal det nok gå bra. Og lykke til med operasjonen. Håper du slipper like mye styr som meg

Tusen takk for det! Jeg håper og tror at det skal gå bra, er 5. operasjon i samme kne. Er jo en del av grunnen til at vekten har økt, plutselig og ufrivillig inaktivitet over tid. Heldigvis er jeg under 5 kg fra det jeg kan tenke meg å veie, selv om det er rundt 10 kg ned til drømmevekten. Tenker at om jeg går ned 5 kg til, så kan de siste 5 komme om/når de kommer

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 22:16   #48
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av Tasja, her.

Jeg synes du har gjort en kjempejobb! Det er utrolig bra gjort å komme ovenpå og ta tak i livet sitt når man har slitt lenge! DU ER FLINK!

Tusen takk
Har tatt tid og mye energi ,særlig i starten når jeg måtte lage all maten fra bunn og knapt orka å stå på beina,men det har vært verdt det .
Satte mamma på dette kostholdet også,for hun er verre enn jeg noen gang har vært bruker smerteplaster +++ men i går hadde hun kjørt bil selv og vært å handlet, DET er stort det,så nå veit hun at dette fungerer,man må bare orke å komme i gang og holde ut de første ukene...Håper vi kommer til å være friske leeenge

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 22:18   #49
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

Håper jeg kan skrive noe tilsvarende om et års tid. Det hadde vært saker det!! Får motivasjon av å lese sånt. Et liv uten smertestillende... Lykke til videre

Tusen takk og masse gode ønsker for deg

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 22:35   #50
Linda69
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Jæren
Innlegg: 30
Linda69 er på en erverdig vei

Sv: Vi som går ned lite < 500 gram gj.snitt pr. uke.

Mye billig og fint på fretex for den som trenger nye klær og har lite penger;O)

Linda69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen gode nye brødoppskrifter (med lite egg og lite spesialingredienser)? Frater Oppskrifter 2 20-09-10 10:12
Besan-mel (aka Gram) Carisma Lavkarbo generelt 5 28-01-10 22:51
Maks gram karbs pr 100 gram vare? ElenaS Ketolysekuren 2 05-02-08 13:47
Ha!! 14,9 gram Kh på en dag Gunhild Generell diskusjon 4 15-01-08 23:40
Dag 10, ikke ned ett gram Babalotta Ketolysekuren 27 07-08-07 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no