Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Lavkarbo-tortillas

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-08, 18:55   #1
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Lavkarbo-tortillas

Tortillas - Homemade Low-Carb

Ingredienser:
1/2 kopp mandelmel (cup almond flour)
1/2 kopp hvetegluten (cup vital wheat gluten)
1 kopp soyamel (cup soy flour)
3 ss smult (Tablespoons lard)
1 ts salt
1 kopp vann

Mix almond flour, vital wheat gluten, soy flour and salt. Cut in lard until mixture resembles fine crumbs — like little peas (a pastry blender works well for this.) Slowly add water, 2 Tablespoons at a time, mixing well until ingredients form a ball. Cover and let dough rest for 20 minutes.

Divide dough into 16 equal pieces. Roll each piece into a ball. Sprinkle countertop with protein powder or a thin coating of oat flour. Flatten balls, one at a time, as much as possible then roll each flattened ball out into a circle approximately 6-inches in diameter.

Heat nonstick skillet over medium-high heat. Place dough circles in pan, one at a time. Cook just until lightly browned then turn over and lightly brown other side. Repeat with remaining dough. Store cooked tortillas between damp paper towels until done cooking all tortillas. These freeze very well. Reheat wrapped in damp paper towel for about 15 seconds or until warm and soft.

Makes 16 tortillas. 1.7 grams net carbs per tortilla.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 18:56   #2
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-tortillas

Denne fant jeg ute på nettet et sted - husker ikke hvor.

Har oversatt ingrediensene til norsk etter beste evne.

Jeg har ennå ikke prøvt denne, men noen av dere etterspør oppskriften. Så her er den.

Selv kunne jeg tenke meg å prøve bakemiks istedenfor soya kanskje?

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!

Sist redigert av StineK : 20-05-08 kl 20:31.
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 10:31   #3
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: Lavkarbo-tortillas

Denne må æ prøve
E utstyrt med steketakke og lefsekjevle, så her vil det gå unna!!!

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 22:06   #4
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo-tortillas

Opprinnelig lagt inn av StineK, her.

Tortillas - Homemade Low-Carb

Ingredienser:
1/2 kopp mandelmel (cup almond flour)
1/2 kopp hvetegluten (cup vital wheat gluten)
1 kopp soyamel (cup soy flour)
3 ss smult (Tablespoons lard)
1 ts salt
1 kopp vann

Mix almond flour, vital wheat gluten, soy flour and salt. Cut in lard until mixture resembles fine crumbs — like little peas (a pastry blender works well for this.) Slowly add water, 2 Tablespoons at a time, mixing well until ingredients form a ball. Cover and let dough rest for 20 minutes.

Divide dough into 16 equal pieces. Roll each piece into a ball. Sprinkle countertop with protein powder or a thin coating of oat flour. Flatten balls, one at a time, as much as possible then roll each flattened ball out into a circle approximately 6-inches in diameter.

Heat nonstick skillet over medium-high heat. Place dough circles in pan, one at a time. Cook just until lightly browned then turn over and lightly brown other side. Repeat with remaining dough. Store cooked tortillas between damp paper towels until done cooking all tortillas. These freeze very well. Reheat wrapped in damp paper towel for about 15 seconds or until warm and soft.

Makes 16 tortillas. 1.7 grams net carbs per tortilla.

har du smakt dæm sjøl? e dæm go?

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 00:55   #5
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-tortillas

Enda ikke forsøkt - har vært opptatt med kursing fra NAV i det siste...

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 20:53   #6
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo-tortillas

får man fatt i ingreidiensene her i norge????

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 20:24   #7
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo-tortillas

eller??

husmoren i meg har våkna

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 20:28   #8
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-tortillas

Vet ikke om du får tak i mandelmel på butikken, men alt det andre skulle i allfall gå fint å få tak i. Og mandelmel kan man vel lage selv, hvis man har en mixer. Tror jeg. Ellers har de det på lavkarbopikene og andre steder.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 23:30   #9
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-tortillas

Har alt klart bortsett fra hvetegluten jeg. Dvs mandelmel maler jeg selv. Men fant ikke hvetegluten hverken på dagligvare eller helsekost - får vel sjekke flere steder.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:11   #10
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo-tortillas

mandelmel har de på den derre naettbutikkenn...lavkarbopikene eller-hva-den-nå het

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 17:58   #11
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lavkarbo-tortillas

Noen som har prøvd disse nå?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 18:40   #12
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Lavkarbo-tortillas

Oi - har ikke sett denne oppskrifta før nå jeg.. Men dette er definitivt noe jeg skal prøve ja!! Tortillas er faktisk noe av det jeg savner mest....

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 12:01   #13
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo-tortillas

Hvor får man tak i hvetegluten da?

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:58   #14
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-tortillas

Jeg tror kanskje ketolyse bakemiks kan brukes i stedenfor hvetegluten. Siden bakemiksen er laget av melkeproteiner og hvetegluten.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:09   #15
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo-tortillas

Takk. Er dette engelske eller amerikanske mål?

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:16   #16
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo-tortillas

Hm. Lurer på om ikke det er hvetegluten som binder sammen. Hva kan man bruke i stedet? Eggehvite, fiberhusk, bare slenger ut noe jeg. Er ikke så veldig skolert i faget, men det bør være mulig å lage noe som ligner Mama Lupes? Eller har disse produsentene tilgang til ingredienser vi ikke har? Mener Foseid sier det på sine hjemmesider ang brødet han selger.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 18:22   #17
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-tortillas

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Takk. Er dette engelske eller amerikanske mål?

Fant oppskriften på en engelskspråklig side. Men en kopp er vel en kopp? Ikke at jeg er noen ekspert

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 19:27   #18
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo-tortillas

I UK: 1 cup= 2,84 dl
I US: 1 cup = 2,27 dl.
I Australia= 2,5 dl

  Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 14:24   #19
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-tortillas

Noen som har prøvd disse nå da?

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:33   #20
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-tortillas

Nå har jeg prøvt.

Første forsøk ble ikke helt vellyket, men godt nok til å skjønne at dette kan bli bra på sikt.

Lagde oppskriften med ketolyse bakemiks i stedenfor både hvetegluten og soyamel. Smaken ble bra, men lefsene ble alt for tykke så det var vanskelig å brette de rundt tacofyllet.

Oppskriften sier 16 lefser men jeg klarte bare 8...sikkert derfor de ble så tykke.

Er det noen her med erfaring i lefstebaking som har noen tips? Kanskje ble deigen litt for fast? Hvordan skal vanlig lefsedeig være?

RETTELSE: Byttet ut hvetegluten og soyamel. Mandelmiksen skal med.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!

Sist redigert av StineK : 25-11-08 kl 20:18.
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:59   #21
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo-tortillas

Jeg har ikke noe erfaring i lefsebaking, men jeg syns detta hørtes veldig spennende ut!

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 20:19   #22
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-tortillas

Opprinnelig lagt inn av Michelin, her.

Denne må æ prøve
E utstyrt med steketakke og lefsekjevle, så her vil det gå unna!!!

Så hvordan får du lefsene tynne og lekre?

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 20:42   #23
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo-tortillas

Dette skal jeg forsøke. Har en gang for mange år siden gått på lefsebake kurs.
Du skriver at du kun fikk 8 stk og det burde vært 16. Jeg tenker at du bør dele deigen i 16 emner. Vet ikke hvordan konsistensen var men dersom du kan rulle den til en pølse og dele den i 16 like emner, for så å kjevle den ut så tynn så mulig. Kan vel bruke en av mel typene til å kjevle på (dersom du ikke har en tupperware "kjevleplate") Enten bakemiksen eller soyamelet? Helst minst mulig mel, men nok til at du kan løfte den lett. Det må nok endel kjevling til, og jeg tror en må prøve seg frem til en finner den rette konsistensen på deigen.

Men dette skal jeg prøve en dag jeg har tid, brukte du oppskriften slik den står i oppskriften - og hvilke cup mengde landet du på?

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 21:33   #24
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-tortillas

Regnet en kopp som 2.7 dl. Vet ikke om det er rett men mener å ha hørt det et sted.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:24   #25
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-tortillas

*dytt*

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Svar

Emneord
tortillas


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Fra lavkarbo rett til lavkalori? Lisekir Generell ernæringsdebatt 7 02-04-08 22:43
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no