Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

sunt med melkesjokolade?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-06, 11:11   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

sunt med melkesjokolade?

Leste her i et blad, at de har testet hvor sunn melkesjokolade egentlig er, og de har funnet ut at den har en veldig bra innvirkning på hjernen...

Melkesjokolade bedrer aktiviteten i hjernen, ved å gi en merkbartbedre verbal og visuell hukommelse. De hadde testet dette mot mørk sjokolade, som ikke ga de samme resultatene. Begge typer sjokolade (melk og mørk) forbedret reaksjonstiden hos testpersonene som forøvrig hadde fått 85 gr enten mørk sjokolade eller melkesjokolade...


men om det er sukret eller selve sjokoladen som forbedret resultatene, det sto det ingenting om... Eller hvor lenge etter sjokoladeinntaket testen var gjort (sikkert før blodsukkerfallet?)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 11:22   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: sunt med melkesjokolade?

Og ikke stod det vel hva personene hadde spist før de fikk sjokoladen eller hvor lenge siden eller hva slags merke sjokolade det var. Jeg for min del tror det var sukkeret som gjorde utslaget her.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 11:29   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: sunt med melkesjokolade?

Opprinnelig lagt inn av jankph

Og ikke stod det vel hva personene hadde spist før de fikk sjokoladen eller hvor lenge siden eller hva slags merke sjokolade det var. Jeg for min del tror det var sukkeret som gjorde utslaget her.

Var den teorien jeg også hadde...

det sto ikke hva de hadde spist først, ikke hvor lenge etter sjokoladespisingen de hadde blitt testet, eller hvor lenge "effekten" av sjokoladen varte

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no