Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-09, 22:40   #1
Renatek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 23
Renatek er på en erverdig vei
Red face

Trenger hjelp!

Da er jeg i midten på uke nummer 3, og følger ketolysekuren. Det jeg ikke skjønner er at når jeg tester meg med ustix er det fullt lilla utslag men jeg merker så og si ingenting på vekta
En "vanlig" dag på kur spiser jeg feks:
Frokost : eggerøre av 3 ss fløte og 2 egg, 3 slicer bacon stekt i 1 ss margarin
lunsj : en liten skål m isbergsalat, litt paprika, 8 biter fetaost, to cherry tomater, liten bit agurk, litt purreløk, 1 kokt egg, 3 ss creme fraiche, en dash majones
middag : 1/3 av : 1 pk kjøttdeig stekt i 2 ss margarin, 80 gram hodekål, 50 gram gulrot, 1/2 løk, 1/2 beger creme fraiche, 1 dl fløte, krydder og har stekt en raspet blomkål i smør som "ris" til
Kvelds : omelett av 2 egg, en dash fløte, litt skinke og ost på toppen.
Er det noe jeg gjør galt? Spiser jeg for mye? Regner med jeg er i ketose siden stixen gir fullt utslag...? HÅPER på svar...

Renatek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 22:48   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Hmmm, mye melkeprodukter!
De kan være partystopper for mange!
Gulerot er FY! på ketolyse!

Margarin!
Meierismør eller olje til å steke i! Margarin er fyfyfyfyfyfyfy!

Tomater kan også være partystopper!

Utslag er utslag, men det mørkeste kan bety at du drikker for lite!
Hvor mye og hva drikker du?

Tar du noe ekstra fett? Ikke mye fet, den menyen din!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 23:00   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp!

Hei,
Testing med stiksen skal tas om kvelden to timer etter siste måltid, det gir den mest riktige utslaget. Utslag er utslag men mørk farge kan indikere at du drikker for lite vann. De to vanligste nybegynnerfeilene er for lite vann og for lite fett.
…og for å ha sagt det så er ikke ketose ensbetydende med vektnedgang.

Hvor mye man går ned i begynnelsen er avhengig av flere faktorer som hvor mye man skal ned, hva man har spist i forkant av omleggingen, om man har jo-jo slanket tidligere slik at kroppen trenger litt tid for å komme i fettforbrennings modus. Faktorer som smerter, dårlig søvn og stress kan også være medvirkende årsaker til manglende vektnedgang.
Har lest at for enkelte så tar det litt tid før de merker vektnedgang mens andre igjen raser ned fra første dag, veldig individuelt.

Jeg er ikke så flink til å kommentere andres menyer, men regner med at andre svinger innom om ikke så lenge…

Ed.: Kitt rakk å svare før meg, men signer på den!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 23:16   #4
Renatek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 23
Renatek er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hmmm, mye melkeprodukter!
De kan være partystopper for mange!
Gulerot er FY! på ketolyse!

Margarin!
Meierismør eller olje til å steke i! Margarin er fyfyfyfyfyfyfy!

Tomater kan også være partystopper!

Utslag er utslag, men det mørkeste kan bety at du drikker for lite!
Hvor mye og hva drikker du?

Tar du noe ekstra fett? Ikke mye fet, den menyen din!

Jeg har nok drukket litt lite idag, kanskje halvannen liter vann, og tre kopper kaffe?
Skjønner jeg har litt feile matvarer her he he... skal handle nytt i morgen den dag!"
Mer fett??? Som hva da? Hmmm... har fra før gått ned 40 kg på Grete Roede, og opp i forbindelse med graviditetene mine (2) ca 30 kg første gang og 20 kg andre gang. Er idag 79 kg, har vært 104,2 kg.... Vil ned til 60-65? Sukk...

Renatek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 23:20   #5
Renatek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 23
Renatek er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Testing med stiksen skal tas om kvelden to timer etter siste måltid, det gir den mest riktige utslaget. Utslag er utslag men mørk farge kan indikere at du drikker for lite vann. De to vanligste nybegynnerfeilene er for lite vann og for lite fett.
…og for å ha sagt det så er ikke ketose ensbetydende med vektnedgang.

Hvor mye man går ned i begynnelsen er avhengig av flere faktorer som hvor mye man skal ned, hva man har spist i forkant av omleggingen, om man har jo-jo slanket tidligere slik at kroppen trenger litt tid for å komme i fettforbrennings modus. Faktorer som smerter, dårlig søvn og stress kan også være medvirkende årsaker til manglende vektnedgang.
Har lest at for enkelte så tar det litt tid før de merker vektnedgang mens andre igjen raser ned fra første dag, veldig individuelt.

Jeg er ikke så flink til å kommentere andres menyer, men regner med at andre svinger innom om ikke så lenge…

Ed.: Kitt rakk å svare før meg, men signer på den!

Er nok en "gammel" slanker, og mye av og på, kanskje derfor startvansker? MEN når jeg først har bestemt meg for noe, klarer jeg det stort sett fullt ut. Er veldig motivert til dette no, og prøver ketolyse kur fordi Grete Roede ikke funket på meg etter jeg fikk barn. Det jeg sliter med er at jeg skal spise fett.....det har jeg ikke gjort på Årevis! Magert av alt er det mine måltider har bestått av. sukk

Renatek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 23:24   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Renatek, her.

Jeg har nok drukket litt lite idag, kanskje halvannen liter vann, og tre kopper kaffe?
Skjønner jeg har litt feile matvarer her he he... skal handle nytt i morgen den dag!"
Mer fett??? Som hva da? Hmmm... har fra før gått ned 40 kg på Grete Roede, og opp i forbindelse med graviditetene mine (2) ca 30 kg første gang og 20 kg andre gang. Er idag 79 kg, har vært 104,2 kg.... Vil ned til 60-65? Sukk...

2-3 liter væske + litt til om du klarer er bra!

Har du lest boken Slank med ketolyse?
Eller LCHF på 3 min?

Jeg gikk også mye ned med GR, men det kom jammen meg på igjen!
Det beste med ketolyse/lavkarbo er at man slipper å være sulten og føle at man forsaker ting hele tiden!

Her kan du lese litt om fett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:17   #7
Renatek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 23
Renatek er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

2-3 liter væske + litt til om du klarer er bra!

Har du lest boken Slank med ketolyse?
Eller LCHF på 3 min?

Jeg gikk også mye ned med GR, men det kom jammen meg på igjen!
Det beste med ketolyse/lavkarbo er at man slipper å være sulten og føle at man forsaker ting hele tiden!

Her kan du lese litt om fett!

Takk takk for svar
Ja, no skal eg legge meg i selen og drikke mye mere, kjøpe nytt smør Men det står på pakken at det mindre enn 0,5 g kh pr 100 gram??? Skjønner ikke. Sånn er det når man kaster seg inn i noe nytt. MEN eg liker kuren ja, mindre interessert i mat for tiden merker eg. Har lånt boken "Slank med ketolyse" av en venn, har lest litt men ikke hele...

Renatek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:28   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

At du ikke skal bruke margarin her ikke noe med karbene å gjøre, men typen fett etc.

Meierismør/Kviteseidsmør etc er SMØR.
Alle de andre er margarin, som ikke har så mye sunt fett!

Her kommer litt info fra en annen tråd her på forum:

Tre grunner til at margariner ikke bør brukes:
* Margarin er "dobbeltødelagt industrifett". Først ødelegges oljene av temperaturer og kjemikalier i en komplisert prosess (raffinering/varmpressing), så lages margarinen av disse ødelagte oljene i nok en tøff prosess for ømfindtlige flerumettede fettsyrer.
* Margarin bidrar til å forverre skjevheten mellom omega-6 og omega-3 i vårt vestlige kosthold (som igjen kan være årsak til eller forverre revmatisme, astma, allergier, høyt blodtrykk m.m.)
* Margarin egner seg ikke for steking. Med sitt høye innhold av flerumettet fett (omega-6), er det ikke egnet for oppvarming. Per definisjon i alle kjemibøker. Tran må stå i kjøleskap for ikke å harskne (omega-3), mens margarin og planteoljer fint kan tåle romtemperaturer og litt til, men ikke steking. Man kan jo spørre seg hvor mye mer man klarer å ødelegge margarinet i stekepanna etter at industrien allerede har ødelagt oljene, men dette er en kontinuerlig prosess. Stoffene som dannes er dimerer, polymerer, frie radikaler og spontant noe transfett. Det finnes forskjellige typer transfett når det er sagt, og det som er i animalske matvarer fra naturens side er mer harmløse.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:35   #9
Renatek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 23
Renatek er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

At du ikke skal bruke margarin her ikke noe med karbene å gjøre, men typen fett etc.

Meierismør/Kviteseidsmør etc er SMØR.
Alle de andre er margarin, som ikke har så mye sunt fett!

Her kommer litt info fra en annen tråd her på forum:

Tre grunner til at margariner ikke bør brukes:
* Margarin er "dobbeltødelagt industrifett". Først ødelegges oljene av temperaturer og kjemikalier i en komplisert prosess (raffinering/varmpressing), så lages margarinen av disse ødelagte oljene i nok en tøff prosess for ømfindtlige flerumettede fettsyrer.
* Margarin bidrar til å forverre skjevheten mellom omega-6 og omega-3 i vårt vestlige kosthold (som igjen kan være årsak til eller forverre revmatisme, astma, allergier, høyt blodtrykk m.m.)
* Margarin egner seg ikke for steking. Med sitt høye innhold av flerumettet fett (omega-6), er det ikke egnet for oppvarming. Per definisjon i alle kjemibøker. Tran må stå i kjøleskap for ikke å harskne (omega-3), mens margarin og planteoljer fint kan tåle romtemperaturer og litt til, men ikke steking. Man kan jo spørre seg hvor mye mer man klarer å ødelegge margarinet i stekepanna etter at industrien allerede har ødelagt oljene, men dette er en kontinuerlig prosess. Stoffene som dannes er dimerer, polymerer, frie radikaler og spontant noe transfett. Det finnes forskjellige typer transfett når det er sagt, og det som er i animalske matvarer fra naturens side er mer harmløse.

Gud, blir skikkelig klok av å spørre
Men, det ble nevnt at man ikke bør spise mye meieriprodukter...hva skal jeg da spise?

Renatek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:44   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Renatek, her.

Gud, blir skikkelig klok av å spørre
Men, det ble nevnt at man ikke bør spise mye meieriprodukter...hva skal jeg da spise?

Du skal spise grønnsaker til HVERT måltid og bruke feks oljedressing på salaten eller smør på kjøttet. Hjemmelaget bearnaisesaus er veldig godt på biff til fredagskosen. Du trenger ikke å bruke fløte eller creme fraiche til hvert eneste måltid. Og de stjeler mange karber fra karbokvota di og det går jo utover grønnsaksinntaket. Få i deg 15g karber fra grønnsaker hver dag.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:44   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Renatek, her.

Gud, blir skikkelig klok av å spørre
Men, det ble nevnt at man ikke bør spise mye meieriprodukter...hva skal jeg da spise?

Bedre å spørre mye, enn å forbli uvitende!

Har du lest linken til LCHF på 3 min?
Der står det mange tips til hva som er "lov"!

Finnes en del tråder med frokost, lunsj og middag- forslag her inne.
Frokost/lunsj!
Middag!
Kveldsmat!

Og her er en link til en masse flotte oppskrifter! Klikk på bildene så kommer oppskriften!

Meieriprodukter kan hindre vektnedgang for noen, men det er det bare du selv som kan finne ut av!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:58   #12
Renatek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 23
Renatek er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bedre å spørre mye, enn å forbli uvitende!

Har du lest linken til LCHF på 3 min?
Der står det mange tips til hva som er "lov"!

Finnes en del tråder med frokost, lunsj og middag- forslag her inne.
Frokost/lunsj!
Middag!
Kveldsmat!

Og her er en link til en masse flotte oppskrifter! Klikk på bildene så kommer oppskriften!

Meieriprodukter kan hindre vektnedgang for noen, men det er det bare du selv som kan finne ut av!

Skal lese linken straks

Renatek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 11:01   #13
Renatek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 23
Renatek er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bedre å spørre mye, enn å forbli uvitende!

Har du lest linken til LCHF på 3 min?
Der står det mange tips til hva som er "lov"!

Finnes en del tråder med frokost, lunsj og middag- forslag her inne.
Frokost/lunsj!
Middag!
Kveldsmat!

Og her er en link til en masse flotte oppskrifter! Klikk på bildene så kommer oppskriften!

Meieriprodukter kan hindre vektnedgang for noen, men det er det bare du selv som kan finne ut av!

Forresten, er det "lov" å spise så mye kål man vil? hodekål, løk? kinakål?, broccoli? blomkål?

Renatek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 11:19   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Renatek, her.

Forresten, er det "lov" å spise så mye kål man vil? hodekål, løk? kinakål?, broccoli? blomkål?

Så mye du vil er nok litt overdrevet!
Det er karber i grønnsaker også! I noen ganske så mye! Og de veier ofte mer enn du tror!
Vil anbefale deg å veie grønnsakene også til å begynne med sånn at du får en følelse av hvor mye feks 100g blomkål er!
Lag din egen liste, så har du de tingene du bruker mest tilgjengelig! Jeg har en liste på kjøkkenskapet!

Den store matvaretabellen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 12:40   #15
Renatek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 23
Renatek er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Så mye du vil er nok litt overdrevet!
Det er karber i grønnsaker også! I noen ganske så mye! Og de veier ofte mer enn du tror!
Vil anbefale deg å veie grønnsakene også til å begynne med sånn at du får en følelse av hvor mye feks 100g blomkål er!
Lag din egen liste, så har du de tingene du bruker mest tilgjengelig! Jeg har en liste på kjøkkenskapet!

Den store matvaretabellen!

Takker det er vanskligere enn jeg trodde egentlig men tror det har masse å si å drikke nok vann....og det sliter eg med

Renatek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 13:02   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Renatek, her.

Takker det er vanskligere enn jeg trodde egentlig men tror det har masse å si å drikke nok vann....og det sliter eg med

Det er ikke så vanskelig, egentlig, bare litt styrete i begynnelsen!

Jeg sliter også med å drikke nok. Er ikke så veldig begeistret for vann, men all væske teller i det store regnskapet.
Drikker så mye vann jeg orker og fyller på med te(med cocosa) og i helgene Cola Zero!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 13:28   #17
Renatek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 23
Renatek er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er ikke så vanskelig, egentlig, bare litt styrete i begynnelsen!

Jeg sliter også med å drikke nok. Er ikke så veldig begeistret for vann, men all væske teller i det store regnskapet.
Drikker så mye vann jeg orker og fyller på med te(med cocosa) og i helgene Cola Zero!

Okei, nei, det jammen ikke lett med alt det vannet Men drikker litt fun light og litt zero eg og Det er vel bare å pøse på. OG så MÅ eg begynne å trene...sukk, iallefall gå turer. gruer meg

Renatek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 13:30   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Trening man gruer seg til er bortkastet. Da blir det bare et stressmoment, og stress hindrer vektnedgang. Finn noe som er gøy å holde på meg i stedet, det finnes tusenvis av aktiviteter. Svømming, dans, yoga, diverse hjemme-treningsvideoer, rockering... Flere her inne bruker Wee-fit.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 20:46   #19
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Renatek, her.

Forresten, er det "lov" å spise så mye kål man vil? hodekål, løk? kinakål?, broccoli? blomkål?

Hodekål inneholder litt mer karbohydrater enn det som er anbefalt, 5,9 g pr 100 g. Da er det i alle fall ikke lurt å spise ubegrenset av det.
Purre kan erstatte løk i mange sammenhenger og inneholder mindre karber, 3,6 mot 5,7. Jeg prøver å spare der jeg kan

Og om du tenker på kålrot som kål, så er det ikke lurt. 6,4 g karber, og i tillegg gjør kokeprosessen at GI går opp slik at den påvirker blodsukkeret mer enn når den er rå. Det samme gjelder gulrot.

Du finner alle disse opplysningene i den store matvaretabellen som Kitt lenker til.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 12:21   #20
Renatek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 23
Renatek er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Hodekål inneholder litt mer karbohydrater enn det som er anbefalt, 5,9 g pr 100 g. Da er det i alle fall ikke lurt å spise ubegrenset av det.
Purre kan erstatte løk i mange sammenhenger og inneholder mindre karber, 3,6 mot 5,7. Jeg prøver å spare der jeg kan

Og om du tenker på kålrot som kål, så er det ikke lurt. 6,4 g karber, og i tillegg gjør kokeprosessen at GI går opp slik at den påvirker blodsukkeret mer enn når den er rå. Det samme gjelder gulrot.

Du finner alle disse opplysningene i den store matvaretabellen som Kitt lenker til.

Nei, jeg tenkte hodekål (grønnkål)... Som man har i fårikål Spiste det til middag igår faktisk. Ble muligens litt mye kål.
Idag har jeg veiedag, har faktisk ikke gått ned mer enn 200 gram siden forrige uke MEGASKUFF! Men kanskje litt pga det "månedlige"? Det er i så fall svært lite motiverende må eg si.

Renatek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 13:10   #21
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Hodekål er noe man i allefall veier, for det blir fort for mye, men godt er det.

Og 200g på en uke er da vel ikke noe å være lei seg for, det er en hel svær sjokoladeplate det. Og det er helt vanlig at vekta står stille eller til og med går opp under/før/etter mensen Det går ikke an å stille inn kroppen på ønsket vekttap pr uke, menneskekroppen er ingen datamaskin, den tenker sjøl faktisk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:32   #22
RosaMilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 12
RosaMilla er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

Man skal jo ikke bli altfor skuffet om vekten står stille en periode. Da er det bare ekstra viktig å holde motivasjonen oppe. Plutselig løsner det igjen, og vekten går nedover. Det er ihvertfall det jeg har hørt.
Jeg har gått på Ketolysekuren i 3 uker nå, og gått ned 5,2 kg. Men er kjemperedd for at jeg spiser for mye fett!
Vektnedgangen har stoppet opp, og jeg føler jeg spiser riktig i forhold til hva jeg har lest. Men det blir mye ost. Er det greit, eller bør man være forsiktig ettersom det er meieriprodukt? Jeg har blitt helt hektet på ost innrullet i westfalerskinke, og ingen av de inneholder noe særlig karbo. Noen som vet noe om dette?

RosaMilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:35   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av RosaMilla, her.

westfalerskinke

Westfalerskinke er ganske salt, og det binder ofte mye vann i kroppen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:45   #24
RosaMilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 12
RosaMilla er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

Så det vil lønne seg å ikke spise så mye salt? Er så livredd for at jeg gjør noe galt nå siden vekten har stoppet opp.
Er det forresten noen som har noen erfaring med sukkerfri brus? Jeg drikker Pepsi Max, og er usikker på om jeg burde droppe dette. Leste at Torkild mente man kunne drikke dette hvertfall den første tiden.

RosaMilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:52   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av RosaMilla, her.

livredd for at jeg gjør noe galt nå siden vekten har stoppet opp.

Stress er den største vektbremsen...

Hvis du søker litt her inne ser du at det er helt vanlig at det går i rykk og napp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger hjelp Tvillingmamma Spørsmål og svar 1 17-07-09 19:44
Jeg trenger DIN hjelp! Nattesjel Livets lyse side 18 20-03-07 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no