Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Oopsie-roll

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-08, 21:40   #176
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Oopsie-roll

Her er lenke til en pizzabunnoppskrift, hvis du ikke allerede har funnet den. Og skjønner, det ligner jo ikke brød akkurat, de der oopsiene - og er merkelig lette. Men for de av oss som har savnet noe å ha pålegget på, osv

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 14:47   #177
Stella
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Aust Agder
Alder: 40
Innlegg: 106
Stella er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Stupedama, her.

Her er lenke til en pizzabunnoppskrift, hvis du ikke allerede har funnet den. Og skjønner, det ligner jo ikke brød akkurat, de der oopsiene - og er merkelig lette. Men for de av oss som har savnet noe å ha pålegget på, osv

Takk - for heller prøve meg på pizza og ikke oopsies

Stella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 18:01   #178
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

jeg har disse i ovnen nå,men lurer på en ting, skal deigen väre litt rennende???eller skal den vre så stiv som det hvit er når du har pisket det??når jeg tok det gule oppi så ble det litt rennende selv omjeg rörte forsiktig rundt...

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 20:14   #179
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Hos meg blir den litt rennende, men ikke sånn at det renner utover på brettet. Jeg lagde en runde i kveld, og hadde på ost og pepperoni som jeg hadde litt i ovnen etterpå.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 16:53   #180
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Hva er Oopsie??

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 17:35   #181
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Navnet ble til pga av hun som fant opp disse gjorde feil når hun fulgte en annen oppskrift.
Så de er litt "ooops", der ble det god mat, gitt

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 16:24   #182
arcadia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 4
arcadia er på en erverdig vei
Talking

Sv: Oopsie-roll

Tusen takk for oppskrift!
I dag har jeg lagd vannbakkelsversjon. Fulgte oppskriften sånn som den er, men fylte dem med pisket krem med vaniljesukker, og malte sukrin til meliskonsistens og blandet i bakekakao! NYYYYDELIG!

arcadia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:22   #183
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Bare en ting å si om disse oopsie-rollsa; KJEMPEDIGG

Lassa på med makrell i tomat og masse majo, og på en annen la jeg en pen mengde fleskepølse. Er nå en meget mett og fornøyd dame

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:43   #184
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Litt av enn forskjell fra vaniljekrem med sjokoladeglasur til marklell i tomat med majones!!

Jeg går for den første!!

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:53   #185
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-roll

funker faktisk begge deler. Roll med krem og syltetøy el bær til dessert. med masse pålegg til lunsj..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:59   #186
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Er det en slags all round "underdel" (he he) til både salt og søtt?

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:00   #187
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-roll

jepp. Og med no oppå i ovnen (f.eks peperoni og ost og krydder som noen skrev her) så blir det neste minipizza.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:01   #188
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av balloon, her.

Er det en slags all round "underdel" (he he) til både salt og søtt?

Stemmer det!
Passer både til t- skjorte og pen-toppen!

Seriøst smaker en standard oopsie svært lite, så man kan gjøre den til hva man vil!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:04   #189
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Det er jo det vanbakkelser gjør også, smaker ingenting!

Kan de brukes som skulderputer og brystinnlegg også?

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:07   #190
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av balloon, her.

Kan de brukes som skulderputer og brystinnlegg også?

Skulle ikke forundre meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:07   #191
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av balloon, her.

Kan de brukes som skulderputer og brystinnlegg også?

Hehe... kanskje det vi får lyst til å bruke dem til når vi er ferdig slanket og trenger litt polstring her og der...

Think not, men kjekt å ha i bakhode i tilfelle

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:07   #192
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Mente bh innlegg, altså......

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:35   #193
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Kjempegodt, har bare prøvd de med krydder kremost. Laget pizza av dem. Skal lage flere i dag!! Yngstemann syntes også de var kjempegode!

__________________



Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:12   #194
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Schnupsiii, her.

Bare en ting å si om disse oopsie-rollsa; KJEMPEDIGG

Lassa på med makrell i tomat og masse majo, og på en annen la jeg en pen mengde fleskepølse. Er nå en meget mett og fornøyd dame

5 g karber pr 100 g i makrell i tomat... ville vel ikke lasset på egentlig... blir det ikke veldig vanskelig å holde ketose da? +1 g karb pr rolls... ? Blir liksom ikke mye man kan spise resten av dagen tenker jag da. Elsker makrell i tomat og er derfor veldig nysgjerrig. Mmmm... skulle jeg skeiet ut med noe så skulle det vært en skive med det

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 08:22   #195
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

5 g karber pr 100 g i makrell i tomat... ville vel ikke lasset på egentlig... blir det ikke veldig vanskelig å holde ketose da? +1 g karb pr rolls... ? Blir liksom ikke mye man kan spise resten av dagen tenker jag da. Elsker makrell i tomat og er derfor veldig nysgjerrig. Mmmm... skulle jeg skeiet ut med noe så skulle det vært en skive med det

Dersom du tar bort det meste av tomatsausen, blir det mye mindre karber!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 16:57   #196
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

5 g karber pr 100 g i makrell i tomat... ville vel ikke lasset på egentlig... blir det ikke veldig vanskelig å holde ketose da? +1 g karb pr rolls... ? Blir liksom ikke mye man kan spise resten av dagen tenker jag da. Elsker makrell i tomat og er derfor veldig nysgjerrig. Mmmm... skulle jeg skeiet ut med noe så skulle det vært en skive med det


Husker ikke eksakt hva jeg kom frem til at mitt "lass" med makrell utgjorde av karber. Men det var langt fra i nærheten å sprenge dagens karb-rasjon
Og jeg fikk ganske mange rolls utav oppskriften, ca 11 tror jeg, så størrelsen på en begrenset jo også hvor mye makrell det var plass til da.

Men fint dere passer på!!

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 17:20   #197
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Jeg bakte en ladning med søtt (Sukrin og vaniljeessens) i dag, pluss en ladning med masse fersk revet hvitløk og persille. De søte ble himmelske, smakte akkurat som det deiligste sukkerbrød! Men de med hvitløk ble ikke gode og smakte litt eggete faktisk. Så rart ... De søte smakte overhodet ikke egg. Fader altså!

Jaja, i kveld skal jeg ha søt Oopsie med bringebær og pisket krem.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 18:50   #198
linda76
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 47
Innlegg: 7
linda76 er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

rekker ikke lese gjennom hele tråden, har en ladning i ovnen nå..

det jeg lurer på er hvordan oppbevarer jeg de best ?
kan de fryses?

Takk for svar

linda76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 18:54   #199
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

De kan fryses, ja
(jeg kan skrive det i første innlegget jeg, ser det er flere som har spurt om det )

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 18:55   #200
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-roll

ja de kan fryses. ha de på benken i en boks ellers.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar

Emneord
brøderstatning, oopsie


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no