Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-08, 01:26   #476
Wannabe
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 154
Wannabe er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei...

Tenkte å melde meg inn i denne "klubben". Er obligatorisk medlem dessverre.
Har begynt på ketolyse igjen. Det er iallefall noe som fungerer for meg. Gikk ned 18 kg ifjor, men har dessverre gått opp igjen.
Har gått på ketolyse i 1 uke nå og gikk ned 4,7 kg. Bra start. Gir motivasjon til å fortsette.

__________________
Skal ned til 80 kg!

Sist redigert av Wannabe : 29-05-08 kl 01:41. Årsak: Vill mus...
Wannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 10:22   #477
Bergensiana
Nytt Medlem
 
Bergensiana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 4
Bergensiana er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Heisann...koselig at du fant denne siden!

Er ganske fersk på dette jeg også. Skal ned 25 i første omgagn.. eller 26.. komme under 0,1 tonn Så vi kan slå følge en laaang vei...hehe..

Er det noe du lurer på, bare spørr... Er mange koselige folk her som har prøvd det meste... så da er det bare å gå i gang!

Har selv problemer m knæra så jeg veit hvordan det er...

Takk for hyggelig oppmuntring. Har vært lite aktiv her, men har som mål å bruke forumet! :-) Finner jo mange gode råd og oppskrifter, hyggelige folk som deler sine erfaringer. Veldig positivt inntrykk av gjengen!!

__________________
______________________
No more carbs...


Bergensiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: leter etter den perfekte kur.... :-) men vurderer å prøve Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 10:01   #478
bolleboll
Seniormedlem
 
bolleboll sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: oslo
Alder: 54
Innlegg: 629
bolleboll er en juvelbolleboll er en juvelbolleboll er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei
Jeg har nå begynt på 114kg Min ideal vekt er 72kg Planen min er ikke å komme dit men jeg ønsker og gå ned til 80kg. Prøver nå og sette meg inn i ketolyse.
Denne gangen skal jeg klare det.
Mitt første mål er 109 til i juli

Klem fra meg

bolleboll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse nybegynner Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 14:39   #479
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen og lykke til

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 15:55   #480
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg måtte se igjennom om jeg var med her,og det er jaggu lenge siden jeg meldte meg på..Lite har vel egentlig skjedd med meg,da veide jeg 88,nå veier jeg 86.Har vært nede på 78,men har fått et barn til,så kiloene er kommet på igjen.
Jeg sverger til ketogen kost,må ha faste regler og forholde meg til.Men tror jeg aldri kommer til og spise ris,pasta,poteter og brød på samme måte som før.Jeg forsøker og endre kostvanene hjemme til alle sammen,ved og bytte ut til linser,kikerter og quinoa som tilbehør ved siden av grønnsaker,og det har til nå ikke vært suksess..Men de har ikke valg når jeg skal vedlikeholde min vekt,for denne gang skal jeg lykkes!
Mitt mål er og komme ned 15 kg til juletider/nyttår.Og de resterende 15kg til neste juni.Regner med de siste 10 sitter godt fast,så der får jeg se det an.Vil ikke bli helt skrimmel skrammel heller.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 16:04   #481
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Da er det bare å stå på!!

Håper du klarer å nå målene dine

Sammen klarer vi det..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 16:19   #482
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ja,nå er det bare og stå på!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 12:20   #483
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Sukkerzpinn :-)
Er masse du kan gjøre for å bedre smaken på ED maten, så blir den spisendes etterhvert. Her går kiloene pent og fint sin vei, og når jeg ser meg bakover nå så er det jo ikke lenge siden jeg begynte heller. Jeg elsker resultatet allerede - håper du får en fin tur ned, og lykke til!

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 15:59   #484
Sukkerzpinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
Sukkerzpinn er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Takk for det smilefjes. Jeg har prøvd Eurodiet før, men stoppet etter 10 dager pga influensa. Tok av 8 kg på 10 dager så det var jo fantastsisk, men motivasjonen for å begynne igjen var liten siden jeg syntes produktene smakte så forferdelig. Men nå er jeg ved godt mot. Har en samboer som støtter meg i tykt og tynt, bokstavelig talt Og jeg ser at det er mange gode tips for å gjøre måltidene bedre. Spesielt pannekakene synes jeg er ekle, men så at noen hadde tatt kanel på dem - det kan jeg jo prøve?

Jeg har aldri før fortalt hvor mye jeg veier, så jeg må si at jeg synes det er herlig å bare kunne være mitt sanne jeg her inne

Når begynte du på ED, Smilefjes?

__________________
Sukkerzpinn




Sukkerzpinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 16:21   #485
Romle
Seniormedlem
 
Romle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 631
Romle er en juvelRomle er en juvelRomle er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Holdt vekta mi hemmelig i laaang tid jeg også. Ganske befriende å fortelle det til noen som ikke var full av fordommer mot overvektige folk.
Var ett steg i riktig retning.

Lykke til med Eurodietten. Dette skal du klare vet du


__________________
1. runde: - 16.0 kg
2. runde: - 2.4 kg
22.3 kg igjen..
Min journal: Romles vei
Romle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:45   #486
Samhaineve
Juniormedlem
 
Samhaineve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 46
Innlegg: 17
Samhaineve er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei alle sammen.

Jeg er veldig ny her på siden. Og jeg har nå brukt 3 dager på å lese og se meg rundt. Føler jeg er på veldig tynn is når jeg skriver dette.
Jeg er usikker på hvor mye jeg skal legge ut om meg selv, men jeg tenkte det var enklest å bare si alt med en gang.

Jeg er ei jente på 30 år som bor i Midt-Norge. Og jeg vil si jeg er relativt overvektig. Vekten på mandag viste 115,8 kg. BMI på 38,87. Ikke bra . Så tung har jeg aldri vært, og med hånden på hjertet, det skal jeg aldri bli igjen.

Jeg har blitt sjekket for PCO og PCOS, men ingen napp der. Ser det står en del om insulinresisten her og det har jeg planer om å få sjekket ut. På mandag skal jeg i vei å få sjekket om jeg er allergisk mot noen matvarer til en Homeopraktiker (aner ikke hva det er, men prøver alt)

Jeg og min samboer har i ca 2,5 år prøvd å bli gravide uten hell. Og hvis vi skal få hjelp til assistert befruktning må jeg komme meg under 35 i BMI.

Som tittelen sier. Jeg trenger motivasjon for å klare dette, og håper at jeg finne den her blandt alle dere som kjemper mot samme sak. Da tenker jeg ikke på det å bli tynn/slank/sylfide, men å finne en plass på skalaen hvor man vil trives med seg selv.

Jeg så nylig bilder av meg selv som jeg ikke var klar over at noen hadde tatt og jeg begynte å gråte. Så mye mistrives jeg med meg selv nå. Jeg går konstant å trekker i genseren min for å prøve å skjule mage, hofter, rumpe og lår.
Jeg vil si takk til alle som har fortalt sin historie her, dere er alle en motivasjon. Jeg har slukt alt.
Nå begynner min egen kamp.

Samhaineve (Kopi av blogg)

Samhaineve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:55   #487
Romle
Seniormedlem
 
Romle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 631
Romle er en juvelRomle er en juvelRomle er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Samhaineve, her.

Hei alle sammen.

Jeg er veldig ny her på siden. Og jeg har nå brukt 3 dager på å lese og se meg rundt. Føler jeg er på veldig tynn is når jeg skriver dette.
Jeg er usikker på hvor mye jeg skal legge ut om meg selv, men jeg tenkte det var enklest å bare si alt med en gang.

Jeg er ei jente på 30 år som bor i Midt-Norge. Og jeg vil si jeg er relativt overvektig. Vekten på mandag viste 115,8 kg. BMI på 38,87. Ikke bra . Så tung har jeg aldri vært, og med hånden på hjertet, det skal jeg aldri bli igjen.

Jeg har blitt sjekket for PCO og PCOS, men ingen napp der. Ser det står en del om insulinresisten her og det har jeg planer om å få sjekket ut. På mandag skal jeg i vei å få sjekket om jeg er allergisk mot noen matvarer til en Homeopraktiker (aner ikke hva det er, men prøver alt)

Jeg og min samboer har i ca 2,5 år prøvd å bli gravide uten hell. Og hvis vi skal få hjelp til assistert befruktning må jeg komme meg under 35 i BMI.

Som tittelen sier. Jeg trenger motivasjon for å klare dette, og håper at jeg finne den her blandt alle dere som kjemper mot samme sak. Da tenker jeg ikke på det å bli tynn/slank/sylfide, men å finne en plass på skalaen hvor man vil trives med seg selv.

Jeg så nylig bilder av meg selv som jeg ikke var klar over at noen hadde tatt og jeg begynte å gråte. Så mye mistrives jeg med meg selv nå. Jeg går konstant å trekker i genseren min for å prøve å skjule mage, hofter, rumpe og lår.
Jeg vil si takk til alle som har fortalt sin historie her, dere er alle en motivasjon. Jeg har slukt alt.
Nå begynner min egen kamp.

Samhaineve (Kopi av blogg)

Dette var nesten som å lese om meg selv...
Be legen din sjekke stoffskiftet ditt. Stoffskifte har innvirkning på eggkvaliteten og selvfølgelig vekten.

Ønsker deg masse lykke til på alle måter.

__________________
1. runde: - 16.0 kg
2. runde: - 2.4 kg
22.3 kg igjen..
Min journal: Romles vei
Romle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 23:49   #488
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Samhaineve, her.

Hei alle sammen.

Jeg er veldig ny her på siden. Og jeg har nå brukt 3 dager på å lese og se meg rundt. Føler jeg er på veldig tynn is når jeg skriver dette.
Jeg er usikker på hvor mye jeg skal legge ut om meg selv, men jeg tenkte det var enklest å bare si alt med en gang.

Jeg er ei jente på 30 år som bor i Midt-Norge. Og jeg vil si jeg er relativt overvektig. Vekten på mandag viste 115,8 kg. BMI på 38,87. Ikke bra . Så tung har jeg aldri vært, og med hånden på hjertet, det skal jeg aldri bli igjen.

Jeg har blitt sjekket for PCO og PCOS, men ingen napp der. Ser det står en del om insulinresisten her og det har jeg planer om å få sjekket ut. På mandag skal jeg i vei å få sjekket om jeg er allergisk mot noen matvarer til en Homeopraktiker (aner ikke hva det er, men prøver alt)

Jeg og min samboer har i ca 2,5 år prøvd å bli gravide uten hell. Og hvis vi skal få hjelp til assistert befruktning må jeg komme meg under 35 i BMI.

Som tittelen sier. Jeg trenger motivasjon for å klare dette, og håper at jeg finne den her blandt alle dere som kjemper mot samme sak. Da tenker jeg ikke på det å bli tynn/slank/sylfide, men å finne en plass på skalaen hvor man vil trives med seg selv.

Jeg så nylig bilder av meg selv som jeg ikke var klar over at noen hadde tatt og jeg begynte å gråte. Så mye mistrives jeg med meg selv nå. Jeg går konstant å trekker i genseren min for å prøve å skjule mage, hofter, rumpe og lår.
Jeg vil si takk til alle som har fortalt sin historie her, dere er alle en motivasjon. Jeg har slukt alt.
Nå begynner min egen kamp.

Samhaineve (Kopi av blogg)

vi er nok mange som deg , våre tanker er veldig like

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 00:26   #489
matmor
Medlem
 
matmor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Larvik i vestfold
Alder: 62
Innlegg: 128
matmor er ny på veien
Talking

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!
Jeg også hører til her ja. skal veie meg imorra, og da regner jeg med at jeg er tilbake på 117 kg igjen Jeg har også vært stor hele livet, ble mobba fælt for det som liten, men har hatt sånn noenlunde kontroll som voksen, helt til jeg ble syk for noen år siden,og måtte slutte å jobbe ,en jobb der jeg gikk og brukte kroppen hele dagen.
Har ingen valg,annet enn å holde meg i ro, ellers får jeg svi i flere dager etterpå.Og vekta har fyki ihværet gitt! Har aldri vært så stor som nå, og må klare å gå ned ivertfall 30 kg
Jeg var veldig flink en stund, og gikk ned fire kg, men så ble jeg syk(harME) etter for mye stress og styr her , så gikk alt iball for meg.
Men nå skal det bli andre boller her!( eh..ikke boller da!) dette er en så fin plass å få mattips og oppmuntring, så dette går nok bra!
Ja ja detta var meg og min historie da, syntes jeg måtte melde meg på denne tråden med alle mine kilo! he eh

__________________




matmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkinsen Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 09:28   #490
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Sukkerzpinn - jeg begynte på eurodietten i starten av mai, og gikk over på ketogen mat en uke før det igjen. Nå begynner det virkelig å synes at kroppen forandrer seg - satt og så på lårene og knærne mine halve kvelden på søndag - det ser jaggu ut som jeg har begynt å få dameknær - sånne pene!!! (Har selvsagt kun gått i kort kjole siden den oppdagelsen )

Og kjære dere andre nye - alle vi her inne vet hvordan det er når man sjokkert oppdager hvor man har endt opp... Men det sjokket gir en noe også - det gir en fortvilelse nok og reaksjon nok til å innse at enten begår man selvmord bevisst ved hjelp av mat - eller så fikser man problemet.

Det at dere er her inne forteller at dere ikke valgte det matinduserte selvmordet - gratulerer!

Jeg var gedigen da jeg startet omleggingen av kostholdet mitt. Jeg veide rundt 150 kilo og jeg ble skikkelig anpusten av å reise meg fra godstolen... Jeg begynte med å legge om til et forsiktig Lindberg-kosthold. Og etter en måned ønsket jeg å begynne å trene. Og jeg da - som var fritatt fra gym hele videregående på grunn av vekta...

Formen var elendig så jeg begynte med ti minutter på ergometersykkel hver dag foran tv - og meget rolig tempo.

Nå går jeg på eurodietten for å ta av de siste tyve kiloene ned til helt normal vekt. Jeg føler meg fantastisk. Jeg får komplimenter fra menn!!!!!! Det har virkelig ikke vært noe jeg har vært bortskjemt med før.

Og jeg sykler fem-seks mil, noen ganger mye mer, på den kule raceren min og det kjennes ut som jeg kan erobre verden hvis jeg vil. Selvtilliten er en helt annen enn den var, og jeg har gått fra militærstøvler og palestinaskjerf (ja - jeg var et syn kan du tro...) til kjoler og nette små sandaler isteden.

Dette kan dere få til også - det er bare å innse at livet med bakst, brød, sjokolade, poteter osv er over... Og at man må spise mat og ikke sulte seg.

Lykke til alle sammen!

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 10:25   #491
noli
Medlem
 
noli sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 38
Innlegg: 132
noli har en fantastisk aura rundt segnoli har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Veldig inspirerende innlegg, smilefjes. Gratulerer, du har all grunn til å være stolt av deg selv!

Jeg veier ikke over 100 kg, men er veldig kortvokst (knapt nok 150 cm), så BMIen min blir likevel veldig høy. Jeg håper å gå ned rundt 30 kg, helst mer, men jeg vil helst ha et realistisk mål også. Går jeg ned 30 kg blir jeg veldig fornøyd. (Akkurat nå kommer jeg vel til å juble og hoppe i taket av 5 også. hehe)

__________________


noli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 16:48   #492
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Har en BMI på 38 jeg også.. Har pcos. Men de siste årene har det ikke vært sjekket ut noe som helst. Den siste gyn jeg var hos for 3 år siden mente det ikke var noe cyster der lenger.. Kan jo begynne å lure!

Har gått ned 7.4 kg på 14 uker. Det er 520 gram i uka. Ikke så mye men alternativet er jo OPP i vekt og det er ikke noe alternativ.

Så nå er det bare å stå på!! Håper dere ikke gir opp og fortsetter selv om det går opp og ned med oss..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 18:31   #493
Samhaineve
Juniormedlem
 
Samhaineve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 46
Innlegg: 17
Samhaineve er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Romle, her.

Dette var nesten som å lese om meg selv...
Be legen din sjekke stoffskiftet ditt. Stoffskifte har innvirkning på eggkvaliteten og selvfølgelig vekten.

Ønsker deg masse lykke til på alle måter.

Takk for det. Jeg har fått sjekket stoffskifte og legen sier det er i orden, selv er jeg ganske så uenig. Jeg er veldig lik min mormor og hun har tatt medisin for stoffskifte i alle de år. Nå prøver jeg litt alternative ting. Nå skal jeg ut i regnet.
Samhaineve

Samhaineve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 22:15   #494
noli
Medlem
 
noli sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 38
Innlegg: 132
noli har en fantastisk aura rundt segnoli har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg har også PCOS, noe som er mye av grunnen til at jeg fattet interessen for lavkarbo. Har hørt av mange med PCOS at dette er det kostholdet som fungerer best for dem.

__________________


noli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 23:19   #495
Sukkerzpinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
Sukkerzpinn er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Smilefjes - så gøy! Det er veldig inspirerende å høre! Jeg satt lenge på internett igår kveld og bare saumfarte forumene. Det gir en god motivasjon til fortsette når man ser at andre er i samme båt -kanskje ikke i like stor båt som meg , men allikevel...

Jeg skal reise til syden om 2 mnd, og da er målet mitt å ha gått ned 20 kg. Stort mål, men jeg skal sette alle kluter til. Har gått til innkjøp av en crosstrainer (ellipsemaskin) som jeg håper skal hjelpe litt

__________________
Sukkerzpinn




Sukkerzpinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:12   #496
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 54
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei dere!

Nå er det veldig lenge siden jeg har vært her inne. Grunnen
er at jeg har slitt veldig, og har vært redd for å virke demotiverende på dere andre

Jeg har gått ned 35 kilo med ketolyse tidligere, så jeg vet at dette virker på meg. Men så fikk jeg mitt fjerde barn for litt over et år siden, og da sa det stopp. Jeg la på meg masse under svangerskapet. Men begynte på ketolyse dagen etter fødselen. Har stort sett vært i ketose siden, og har lagt på meg 10 kilo!! Det trodde jeg ikke var mulig jeg
Så nå er jeg på 100 kilo igjen. Og der vil jeg IKKE være!!!
Jeg tåler karbohydrater veldig dårlig, og jeg faller ut av ketose for nesten ingen ting. Derfor har jeg i over et halv år levd på salater og rent kjøtt. Og trimmet masse. Likevel greier jeg å gå opp. Noe er helt galt, og legen min tok alle mulige tester her forleden. Til og med han syntes at dette var merkelig.
Men alle prøver er fantastisk fine!! Heldigvis selvfølgelig. Ikke noe galt noe sted.
Derfor vil han nå at jeg forsøker Acomplia. Ikke for at jeg spiser for mye, men for at det kanskje setter igang dette skakk kjørte systemet mitt.
Jeg er veldig usikker på dette!
Derfor spør jeg dere der ute om noen har erfaringer med Acoplia?
Har slitt endel med panikkangst i perioder, og har hørt at angst og depresjon kan være noen av bivirkningene.
Trenger gode råd, jeg

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:42   #497
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hva er acoplia?? Litt grønn på slike medisiner

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:00   #498
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 54
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Det er en ganske ny medisin som skal dempe matlysten og sette fart på forbrenningen...angivelig
Den skal også være super til å hjelpe folk med å slutte å røyke!
Har noe med at den stopper avhengighetsfølelsen....eller noe
Er ikke helt sikker selv, jeg

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 10:16   #499
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Har ikke prøvd den medisinen, så den vet jeg ikke noe om.

Men... Det med at du går opp - hvor mye/hva spiser du?

I teorien kan man jo gå opp i ketose også, hvis man spiser mer kalorier enn man bruker - det skal bare ikke være så greit å få i seg så mye mat sies det. Selv er jeg glad i mat, så jeg tror nok fint jeg kan spise nok til å øke vekten til tross for ketose - og hvis du også er sånn så kan kanskje fortsettelse av dietten sammen med sånn medisin høres veldig fint ut?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 12:20   #500
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Bea, her.

Derfor vil han nå at jeg forsøker Acomplia. Ikke for at jeg spiser for mye, men for at det kanskje setter igang dette skakk kjørte systemet mitt.
Jeg er veldig usikker på dette!
Derfor spør jeg dere der ute om noen har erfaringer med Acoplia?
Har slitt endel med panikkangst i perioder, og har hørt at angst og depresjon kan være noen av bivirkningene.
Trenger gode råd, jeg

På hvilken måte skal dette få i gang systemet, dersom det er medisin som skal stoppe avhengighet, så ser jeg ikke helt hva det skal gjøre for deg, om du spiser deg passe mett, trener etc.
Har du blitt testa for PCOS og insulinresistens? Om ikke, så må du gjøre det! Kan hende det er det som stopper opp, for mange så må man faktisk medisineres i tillegg til å legge om kostholdet for å snu trenden.
Lykke til !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no