Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hva er det som faktisk tetter igjen blodårene våre?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-07, 22:41   #26
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hva er det som faktisk tetter igjen blodårene våre?

Hmm
Nei sukker bruker vi knapt som byggemateriale i kroppen. Vet det er noen typer sukker som likevel brukes, men ikke i de mengdene som proteiner og fett.

Cellevegger består stort sett av fett og da blir celleveggene selvfølgelig et offer for hva slags fetter vi spiser. Her må det være balanse. og siden jeg og mitt fett består aller mest av mettet fett så bør jeg absolutt ikke spise for lite av det. Omega 6 er absolutt det minst viktige i min kropp.

Over til grunnen til at man ikke slår opp dette med mettet fett...

Margarinbransjen, matoljebransjen er mest tjent på å holde det mettede fettet nede. Noen av oss her vet at margarin og de umettede matoljene ikke trengs i kroppen. Om alle visste det... voila så går man konkurs.
Legemiddelindustrien lever av vår frykt for kolesterol. De selger kolesterolmedisin til uhorvelig mange. Mettet fett er også en huggestabbe her.
Kostholdsrådene fra myndighetene har i 70 år snakket om faren ved mettet fett. Hvilken skam å måtte snu...

Nei det er masse grunner til å ikke ville promotere at mettet fett er naturlig og sunt.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no