Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukkerfritt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-08, 15:15   #1
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei
Question

Sukkerfritt

Har i dag handlet inn noen forskelige produkter fra sukkerfritt AS og lurer på om di er forenlig med ketose? Står at di har erstattet sukker med maltitol. Er ikke det en sukkeralkohol som man kan trekke fra karben på? blir litt usikker da det står karb 77g pr 100g og ikke herav sukkeralkohlerXXg slik det gjør på sjokolade.

Innhold fertegnelsen er som følger. Ingredienser: Maltitol, gelatin, sitronsyre, smakstoffer, vegetabilsk olje, camauba-voks (hva er nå det?) fargestoffer: E150c. Inneholder maltitol som ved store mengder kan ha en viss lakserende virkning. (jo takk, det har jeg merket) Næringsinnhold pr 100g: Energi 891kj (213kcal) protein 5,6g karbohydrat 77,0g og fett0,3g Alle våre produkter er sukkerfrie. vi har erstattet sukker med det naturlige søtstoffet maltitol, som er tannvenlig, glutenfrittt og uten farlige bivirkninger. Maltitol inneholder karbohydrater som brytes ned og fordøyes sakte, noe som gjør at dete produktet har minimal innvirkning på blodsukkeret og bidrar mrd mye lavere energi enn vanlig sukker. Ha en søt fornøyelse.

Så det er det produsenten har å si. Vet man burde holde seg borte fra søtsaker, men om man først skal putte noe i kjefen lurer jeg på om dette er forenlig med ketose. Har spist ganske mye sukkerfri mørk sjokkolade uten at det har sendt meg ut av ketose.

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 16:10   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt

Malitol er for de fleste helt greit. På den ene sjokoladen jeg har fra Sukkerfritt (megabite) står det pr 26g: 14,9g DERAV sukkeralkoholer 9.8g på forsiden av produktet.

MEN: for noen hindrer det vektnedgang.
OG , som du sier, noen får svært vondt i magen og blir sittende på potta resten av kvelden/natten etter å ha inntatt selv svært små mengder av dette stoffet!

Vær forsiktig!

__________________

Sist redigert av Kitt : 13-09-08 kl 16:14. Årsak: Lære meg å lese innlegg grundig før jeg svarer
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 18:26   #3
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt

Jepp da har vi prøvd det også. har spist sikkert 150g maltitol, og magen er helt på bærtur. nå sitter jeg mer på ramma en foran pc`n snart. får bare håpe jeg forsatt er i ketose... Skal sjekke i kveld.

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 18:52   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt

Jeg har spist ganske mye av disse malitol- søtede greiene i perioder og det har ikke tippet meg ut av ketose, heldigvis.
Har heller ikke opplevd at det har hatt innvirkning på blodsukkeret mitt. Har dia2, skjønner du.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 18:54   #5
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt

Da går det forhåpentligvis bra for meg også. Takk for svar

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 20:22   #6
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkerfritt

Opprinnelig lagt inn av Fat lemmy, her.

Jepp da har vi prøvd det også. har spist sikkert 150g maltitol, og magen er helt på bærtur. nå sitter jeg mer på ramma en foran pc`n snart. får bare håpe jeg forsatt er i ketose... Skal sjekke i kveld.

Mine dypeste sympatier.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 12:49   #7
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt

Og var ute av ketose i går kveld. Men var utslag på stixen igjen i dag tidlig.. Hum, får håpe det er utslag i kveld også.
Men da er det hvertfall avklart, jeg tåler ikke sukkerfritt snop fra sukkerfritt as. Har spist mye anthon berg sin sukkerfrie sjokolade..
en ble kanskje lit vell mye i går

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 13:07   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt

Du er ikke den eneste som sliter med produktene fra sukkerfritt
Hold deg til det du vet du tåler

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 13:20   #9
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt

Ja har lært en lekse denne helga
No more

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 18:05   #10
hvolga
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 45
Innlegg: 5
hvolga er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt

Vi spiser kun sjokolade fra sukkerfritt, og vi syns det fungerer veldig bra.
ingen av oss har fått "rumling" eller annet i magen.. Men som nevt, det har vel kansje litt med hvor stort inntaket er.
og i hvilken grad maltinol er brukt.

hvolga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 18:08   #11
hvolga
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 45
Innlegg: 5
hvolga er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt

Maltitol

hvolga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 18:58   #12
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Sukkerfritt

Jeg synes sjokoladene er kjempegode, og jeg reagerer heller ikke på de. Men det som er aller best er egentlig godiset, synes jeg.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfritt... Evita Ketolysekuren 10 15-11-07 09:32
Sukkerfritt? MonicaA Atkins kosthold 2 29-01-07 11:01
Sukkerfritt.com Titti Lavkarbo generelt 17 06-11-06 18:43
sukkerfritt.com stinasol Lavkarbo generelt 22 02-11-06 22:19
Sukkerfritt Nett Atkins kosthold 1 07-02-06 13:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no