Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tacopulver

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-11, 18:43   #1
Sandra35
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 38
Sandra35 er på en erverdig vei
Smile

Tacopulver

Hei dere! Hva tenker dere om tacopulver fra pose? Ser for meg følgende; karbonadedeig, tacopulver, salsa og salat + ost...gjerne noen ostekjeks til.

Noen som har prøvd det? Jeg snakker pose-tacopulver her altså.. ikke hjemmelaget pulver.

Takk for kommentarer!

Sandra35 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 18:49   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tacopulver

Det er mykje sukker i ferdig posekrydder ein kjøper. Det er ikkje vanskeleg å lage eiga krydderblanding. Elles høyrest det jo bra ut! Prøv gjerne med heimelaga guacamole. Nam!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:08   #3
Sandra35
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 38
Sandra35 er på en erverdig vei

Sv: Tacopulver

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Det er mykje sukker i ferdig posekrydder ein kjøper. Det er ikkje vanskeleg å lage eiga krydderblanding. Elles høyrest det jo bra ut! Prøv gjerne med heimelaga guacamole. Nam!


Tusen takk! Det skal jeg jammen prøve. Har aldri hørt om det "cumin" men finner nok ut av det

Åhhh jeg elsker jo taco! Nå ble jeg glad

Sandra35 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:11   #4
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Tacopulver

Cumin (Spisskummen) er det som gjør selve tacosmaken

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:15   #5
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tacopulver

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Cumin (Spisskummen) er det som gjør selve tacosmaken

Skriv under på den!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:28   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tacopulver

Spisskummin kjøper du på Mega, Meny, Ica eller andre velassorterte dagligvareforretninger. På min lokale REMA selger de ikke Spisskummin - til min store irritasjon.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:29   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tacopulver

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Spisskummin kjøper du på Mega, Meny, Ica eller andre velassorterte dagligvareforretninger. På min lokale REMA selger de ikke Spisskummin - til min store irritasjon.....

Går det ikkje an å be dei ta det inn?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:33   #8
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Tacopulver

Det kan de helt sikkert gjøre. Hovedingrediensen i vanlig tacopulver er sukker (maltodextrin). Hvem hadde trodd det, det smaker jo TACO/salt!! Har laget den krydderblandingen selv, den er helt nydelig.

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:40   #9
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Tacopulver

Jeg anbefaler virkelig den hjemmelagde versjonen. Vi hadde taco med hjemmelaget krydder i går og det var skikkelig godt. Kjøpte alt vi trengte på en innvandrerbutikk vi har her. Store kvanta og billig. Nå har vi krydder lenge

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:42   #10
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tacopulver

Jeg kjøper cumin/spisskummen i digre bokser hos Storcash og blander mye krydder sammen for å slippe å måle opp hver gang jeg skal ha en porsjon. Mye bedre enn posene synes mine venner som ikke lever lavkarbo.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:58   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tacopulver

Det er dessverre ikke bare kjøpe taco krydderblandingen det er mye sukker i derfor har vi lagd denne fantastiske samletråden:
Hjemmelagde krydderblandinger

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:59   #12
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Tacopulver

Hadde denne senest i dag (har endelig fått mama Lupe's i hus!), og til og med min superkritiske mann syns det var godt. Vanligvis har vi en porsjon posetaco og en porsjon skikkelig taco. I dag "glemte" jeg å kjøpe krydder til han, så da måtte han prøve. *knegger rått*

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 01:18   #13
Sandra35
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 38
Sandra35 er på en erverdig vei

Sv: Tacopulver

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Det er dessverre ikke bare kjøpe taco krydderblandingen det er mye sukker i derfor har vi lagd denne fantastiske samletråden:
Hjemmelagde krydderblandinger


SUPER! Tusen takk!!

I går lagde jeg noe som var så godt at HJELP... hehe... Jeg tok en familiepakning med kyllingfilet og banket hver filet flat der jeg la kyllingen i pose og hamret med hammer. Så smurte jeg de godt inn med Tine Smøreost med krydder. En fjerdedel av osten til hver filet. Så rullet jeg hver kylling sammen og la i ildfast form. Strødde over ost (brukte den 4 oster i pakke) og så i ovnen i 30 min på 200 grader.

Så lagde jeg en god kreativ salat ved siden av med en liten oljeblanding av noen dråper olje og noen dråper balsamico. Det var helt fantastisk middag og jeg var stappmett av en filet og salat. Samboeren min ville heller ha slik enn taco i kveld og det er et godt tegn. (taco er favoritten!!)

Jeg drikker såå mye mer når jeg drikker vann istedet for brus. Gjør dere det? Jeg er jo tørst hele tiden når jeg drikker vann... hmmm

Sandra35 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 01:25   #14
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Tacopulver

Det er ingen krise å bruke posesaus. Det som er viktig er at du regner ut hvor mange karbohydrater du får i deg om skulle bruke posen, er det for mange, lar du være, er det greit så spiser du og koser deg. Posen du kjøper i butikken inneholder mye mer sukker enn den du lager selv, så du er viktig å ha orden på hvor mange karbohydrater du tillater!!!!

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 01:36   #15
Sandra35
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 38
Sandra35 er på en erverdig vei

Sv: Tacopulver

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Det er ingen krise å bruke posesaus. Det som er viktig er at du regner ut hvor mange karbohydrater du får i deg om skulle bruke posen, er det for mange, lar du være, er det greit så spiser du og koser deg. Posen du kjøper i butikken inneholder mye mer sukker enn den du lager selv, så du er viktig å ha orden på hvor mange karbohydrater du tillater!!!!

Jeg går på South Beach og lever på maks 15 gram per dag. Det eneste jeg gjør som ikke står på JA listen til SB er at jeg tar litt fløte av og til.. sånn ellers så følger jeg JA listen til punkt og prikke. Da kan jeg mest sannsynlig ikke spise posepulver... Om jeg er sparsommelig med karbo tidligere på dagen kan jeg vel kanskje spise den salsa sausen som er på glass. Det går vel greit.

Sandra35 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 09:28   #16
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tacopulver

First Price sin tacosaus med medium styrke har veldig få karbohydrater. Fås på Kiwi og Menybutikkene.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:38   #17
Sandra35
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 38
Sandra35 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Tacopulver

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

First Price sin tacosaus med medium styrke har veldig få karbohydrater. Fås på Kiwi og Menybutikkene.

Det var jeg ikke klar over - det skal jeg prøve!

__________________




Sandra35 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 14:35   #18
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Tacopulver

Jeg lager tacokrydderet selv, i store mengder av gangen. Så oppbevarer jeg det i syltetøyglass e.l., og kan kjapt ha oppi maten. Utrolig godt. Og til taco slenger jeg osteskiver i micro'n, og vips så har vi tacoskjell. Som nevnt over her - first price medium tacosaus ligger på 3,6 gr. pr. 100, det er ikke så ille. Og også veldig god som dip til ostechips, gjerne chips med ulike krydder, favoritten her er hoff pom'fri' krydder

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fajita og tacopulver - ok? Tyttebær Generell diskusjon 8 04-12-08 19:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no