Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som starter mandag 4. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-09, 13:30   #126
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Å... Der ja!
Jeg brukte komma. Tusen takk for svar

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 05:51   #127
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

jeg har ikke hoppet av jeg. Jeg følger planen og går ned. Det går seint, men det gjør ikke noe. Jeg vet at jeg vil stå i ro noen dager og andre dager gå ned i vekt.

i går var jeg 1,7 kg fra første delmål. Ja dette tar lang tid. Men det viktigste er jo at det går rett vei. Og har ejg ikke tid til å trene kan jeg ikke forvente at det skal rase ned heller.

Men å holde styr på hvilken dag det er, det er vanskeligere....så fjern og distre for tiden, skylder på at jobben krever mye

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:57   #128
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

nå går det seint her også gitt.. huuh.. spiser masse grønsaker så burde ikke ligge der heller.. men men gir ikke opp iallefall.

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:19   #129
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Så har jeg også veid meg, og selv om det går noe saktere, så går det i hvertfall riktig vei når jeg var ute og gikk her for 1 times tid siden, syntes jeg faktisk til og med at det føltes litt 'lettere' å gå, altså forstått på den måten at jeg nærmest kunne merke at jeg gikk med 4kg mindre på kroppen...? noen andre som har merket noe tilsvarende?

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 17:25   #130
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg merker også at det er lettere. Er bare 4 kg så langt, og antall cm er ikke så mange, men ejg merker at det disser mindre og at innsidene av lårene ikke har det like trangt.

Godt tegn det!!!

Og at det går seint gjør jo ikke noe, så lenge det går nedover. Kanskje til og med lettere å holde vekten av når det går saktere ned.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 08:27   #131
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg merker også at det er lettere å gå, og kan se at magen min er blitt mindre! Begynner å kjenne det på buksene nå ihvertfall.
Veide meg i går, og hadde da gått ned en kg siden mandag, så jeg håper det fortsetter slik frem til den "ordentlige" veiedagen på mandag! I så fall har jeg gått ned 6 kg på en mnd. og det skal jeg være fornøyd med. Skulle ønske det fortsatte slik neste mnd. også!

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:21   #132
mayliss
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Alder: 52
Innlegg: 6
mayliss er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg hiver meg på 4. mai gruppa. Begynte å forberede meg til lavkarbodiett uka før (spiste mye mindre sukker og andre karbo'er samtidig som jeg begynte å lese om denne formen for kur/kosthold), så jeg regner vektminskning fra 27. april. Da veide jeg 80 kg, og jeg har som mål å gå ned 15 kg.

Kjekt å ha med mannen min også. Det var faktisk han som foreslo akkurat denne formen for kur. Han og de andre mennene på jobben hans har rene "symøtene" i lunsjen der de utveksler tips og råd og erfaringer.

Denne tråden er gla'lesning! Dere er kjempeflinke.

__________________

mayliss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsdiett/ketolysekur Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 11:34   #133
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hmm, av en eller annen grunn var jeg ikke i ketose i går kveld, så skal snart sjekke igjen hvordan det står til nå. Kanskje jeg spiste for mye grønnsaker til middagen. Mine foreldre er her denne helgen, så da kan jeg ikke sitte med vekt før jeg forsyner meg av maten. Trodde ikke jeg tok så mye, men...
I dag skal vi grille, så jeg har kjøpt biffpølser fra Bønes Gårdsmat som er uten karber. Er spent på hvordan de smaker!

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 00:35   #134
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei

Jeg tok veiedagen min på fredag 29. da var det ned 1 kg siden mandagen noe jeg er kjempefornøyd med (ned 4 kg) Er da kommet til mitt første delmål, som var å komme under 90 kg. Neste delmål er 85 kg.

Grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg skulle reise bort denne helgen og viste ikke helt hvordan det skulle gå matmessig. Tror det har gått bra, litt vin ble det lørdagskvelden men ellers har jeg styrt unna de fleste karbohydratene.

Denne uken blir nok også litt spesiell, da jeg skal lade opp til sykkelrittet Bergen-Voss som er 17 mil, litt vanskelig å vite hva jeg bør spise i tiden før og ikke minst under rittet? I tillegg så skal mensen komme Sist jeg gjennomførte et sykkelritt så gikk jeg opp i vekt Men vi får nå se hvordan det går

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 08:49   #135
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Veiedag
Jeg har gått ned 1,1 kg siden forrige mandag, og har gått inn 6 cm fordelt på hele kroppen. Er veldig fornøyd med det, virker som det endelig har "løsnet". Jeg veide faktisk 400 g mindre før helgen, men jeg har fått mensen, og så har det vært 1-års feiring her i huset i helga. Sikkert en sammenheng der.

I uka som har vært har matlysten vært minimal. Jeg har nesten ikke orket å spise. Spiste omelett til frokost, og restene (ikke mye) til lunsj, og så har jeg bare spist en liten middag. Jeg har økt mengden av grønnsaker, og sluttet og veie maten, og det funker for meg! Og jeg har trent både lett og tung trening, og det har også gått greit.

Men på lørdag spiste jeg sukkerfri gele og sjokolademousse (ketolyse oppskrift), og etter det kom sukkersuget for fullt (har ikke hatt sukkersug på flere uker). Og jeg har gått og vært sulten mellom måltidene (noe jeg ikke har vært på en god stund).
Jeg har ikke spist "søtsaker" siden den første uka, så det virker som jeg kanskje bør styre unna det, for det satte igang både søtsug og sultfølelse igjen
Jeg har drukket litt lettbrus (i helgene) og kaffe med suketter og fløte, og det har gått greit. Får holde meg til det og bacon crisp

Hvordan går det med dere andre?

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 08:53   #136
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Så flinke dere er!

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 08:55   #137
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg glemte å si at jeg også merker det godt på klærne at jeg har blitt mindre. Spesielt buksene. De sitter ikke like godt over magen

Jeg begynner å jobbe i morgen (har hatt mammaperm i et år), så jeg er veldig spent på det. Kommer sikkert til å bli helt utslitt og savne lillemann. Men det går seg vel til. Satser på at dietten skal gå bra, er ikke mye fristelser på jobb. Wish me luck

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 12:36   #138
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

mandag er veiedag ja...vekten viser det samme som forrige uke. Har fått mensen, og det påvirket nok noe. Var en halvkg lettee før helgen. Målte midjen min, og den har gått ned 5 cm siden start, det samme har omkrets rundt navnlen. Rundt rumpa har ejg gått ned et par cm og. Så denne uken viser det ikke på vekten, men på målebåndet. Så jeg er fornøyd likevel.

Midjen min er under 80 cm, noen den ikke har vært på lenge. 80 er jo grenseland for kvinner, m etanke på farlig fett i og rundt mage. wohoo...en liten seier til meg

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 15:19   #139
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Veiedag, og vekta viser 91,5 kg. Er veldig fornøyd med å ha gått ned over 1 kg denne uka!
Håper det fortsetter slik fremover, for i slutten av denne mnd. skal vi sydover.
Merker forøvrig godt at klærne sitter løsere nå. Herlig!

I går var vi på kino, og jeg hadde veldig lyst på smågodt og popkorn, men vi hadde med oss litt godt fra Sukkerfritt, så vi klarte oss fint. Heldigvis går det bra selv om vi spiser kunstig søtning.

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:38   #140
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

jeg har heva karboene litt jeg da. ligger vel på rundt 30 om dagen.. under meg litt mere enn jeg gjorde i begynnelsen. men går fremdeles ned bare morro

vekta har vært ødelakt i noen dager nå,, men fått nye baterier og i dag viste den 88,7.! har ikke vært under 90 på så lenge jeg kan huske

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:00   #141
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Oi, så bra det går - for alle! Virkelig oppløftende lesning har veiedag først på torsdag jeg da, har snikveid litt og det har stått bom stille for meg så langt... men, jeg er fortsatt ved godt mot, har vært ganske aktiv i det siste gått minimum 1 time om dagen, (2 timer i dag, en halvtimes gåtur hver vei) syklet et par mil og trent lårmusklene i helgen, så jeg håper det kanskje har sneket på seg litt muskler og ikke annet...blir spennende å se på torsdag, da skal jeg også måle..

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:32   #142
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg leste nettopp 42 'Oppskrifter med bilde' inne på Gerds profil, og anbefaler virkelig de av dere som ikke har vært der til å ta en titt inn der, spesielt om man er tom for ideer eller vil ha inspirasjon. Eller for den saks skyld, motivasjon, om man er lei av å spise det samme uke etter uke og synes croissanter, brød og pizzabunner ser mer og mer forlokkende ut... Ikke fortvil, klikk deg inn til Gerd Her finner du all slags gode saker. Siden er herved bokmerket og jeg gleder meg til å prøve det meste!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:11   #143
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hurra, har gått ned 1 kg siden sist! går ned 1 cm over magen i uken visstnok, men det og midjen er de eneste stedene jeg får til noen konsekvent måling, så hofter og lår har jeg herved gitt opp å måle - jeg får heller merke det på klærne. er 1 kg fra halvveis nå, og det er jo kun motiverende!!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 14:16   #144
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Kjempe bra Mrs. Dolly

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 12:30   #145
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Så flott Dolly!
Jeg snikveide i går, og var da gått ned 1 kg siden mandagen. Håper det fortsetter, slik at jeg kanskje kommer under 90 kg i løpet av neste uke!
Merker godt på klærne at de er løsere i livet og rundt hoftene.

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 20:38   #146
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

har kuttet ut cola light, og merker at det har løsnet litt hos meg. Snikveide i dag jeg, er i gang med delmål to, har en kg ned og 4 igjen. Merker at ejg går end cm og, mest i midjen, kjempe bra når klær passe rlitt bedre igjen. Har langt igjen, men er kjempe fornøyd til nå. Føler det går stabilt nedover, og jeg er jo aldri sulten! Jeg får ikke lavt blodsukker, jeg blir ikke dårlig etter to timer uten mat. Før kunne jeg være kvalm og nær besvimelse to timer etter frokost (hvis det var en krevende dag på jobb)

Lavkarbo er bra!!!

Har funnet ut at thaimat er ypperlig for meg. Med masse gode grønnsaker, kylling og kokosmelk. Det er ikke nok fett, men kan få ekstra fett i andre måltider. Jeg setter veldig pris på et så godt måltid med masse sterk smak! Og jeg kan spise ute med andre! (får jo ekstra grønnsaker og når jeg ikke skal har ris)

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 20:51   #147
ingers
Juniormedlem
 
ingers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 47
ingers er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Opprinnelig lagt inn av kazza78, her.

Æsj, jeg går ikke mer ned i vekt. Stått stille helt siden mandag. Det har til og med vært en ekstra halvkilo et par dager. Må nok begynne å måle meg for å se resultater. Eller så må jeg kanskje kutte ut kaffe med suketter og fløte... Hmmm....
Er jo vanligvis ikke over 10 gram karber om dagen, så det burde ikke være problemet.

I morgen skal jeg feire 17. mai med to andre som er på samme diett, så det blir greit. Hun ene skal ha med dessert som vi kan spise, og det gleder jeg meg til

Idag har jeg spist:
Frokost: 2 skiver ketolysebrød med skinkeost og kokt skinke
Lunsj: 2 skiver ketolysebrød med skinkeost, kokt skinke og agurk
Mellommåltid: røkt ørret med litt majones
Middag: Stekt torskefilet (altfor salt! må nok koke neste gang) med blomkål, smeltet smør og bacon.
Kvelds: Har laget sukkerfri gele som jeg tenkte å spise, pluss baconcrisp og Cola light. Mulig jeg tar litt grønnsaker og dip også.

GOD 17. MAI TIL ALLE

Vet du, det går nedover selv om det går sakte. Se på kurven min da..... Holdt på i 5 uker, og gått ned 0.9 kg.....kunne gitt opp, men nei, det gjør jeg ikke!

__________________


ingers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 13:47   #148
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg har absolutt tro på moderat mosjon, jeg forsøker konsekvent å gå minimum 1 times tid om dagen og da hvertfall en halv time hurtig gange. Noen dager blir det dog bare en halvtime, men da blir det også hurtig gange. De ukene hvor jeg har vært ekstra aktiv, gått eller syklet mye, merker jeg positive resultater spesielt godt på klærne rundt hofter og lår. Jeg har hatt en klassisk pæreform, hehe, nå begynner underkroppen endelig å samsvare med overkroppen, hvor hoftene begynner å stå mer i stil til skuldre nå i det siste har jeg også fått et par bemerkninger fra folk rundt, at de ser forskjell nettopp rundt hofter og lår me like!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 17:30   #149
Mayaya
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Nittedal
Alder: 46
Innlegg: 21
Mayaya er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei. Jeg er ny her på forumet og ser at dere ikke startet for så lenge siden, så lurer på om det er greit om jeg slenger meg på sammens med dere? Fin tråd dere har forresten. Har lest den og fått en del svar på det jeg lurer på som nybegynner.

Må bare spørre hva der er for slags "stiks" dere prater om som kan kjøpes på apoteket for å vite om dere er i ketose? Hva heter den? Tenkte å kjøpe sånn for å se om jeg også er i ketose nå. Er på min 4 dag i dag og fortsatt i introduksjonstiden men kun 20g karber pr dag. Skal ned iallefall 15kg også får jeg se om jeg er fornøyd med det

__________________
Startvekt 03.november 2009: 67,0kg
Mål er 52kg innen 01.mars 2011

Mayaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 17:42   #150
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Opprinnelig lagt inn av Mayaya, her.

Hei. Jeg er ny her på forumet og ser at dere ikke startet for så lenge siden, så lurer på om det er greit om jeg slenger meg på sammens med dere? Fin tråd dere har forresten. Har lest den og fått en del svar på det jeg lurer på som nybegynner.

Må bare spørre hva der er for slags "stiks" dere prater om som kan kjøpes på apoteket for å vite om dere er i ketose? Hva heter den? Tenkte å kjøpe sånn for å se om jeg også er i ketose nå. Er på min 4 dag i dag og fortsatt i introduksjonstiden men kun 20g karber pr dag. Skal ned iallefall 15kg også får jeg se om jeg er fornøyd med det

stix er ketostix som er en liten strimmel sommåler ketoner i urinen. Enten handler du på apoteket og spør i kassen der. Har aldri sett de stå ute jeg, men de har alltid bak kassen. Mange av stixene tester også glukose.

Jeg fant også ketolyse produktene på meny, der hadde de stixene. hvis ikke er det vel nettsiden www.ketolyse.no hvor du får kjøpt stix, boka og pillene hvis du trenger de.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 20:21
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 13:28
Ny her. Starter 1. februar. Noen andre? jannemor Ketolysekuren 19 02-02-09 11:51
Starter på mandag ... Mjaa74 Ketolysekuren 6 06-08-07 21:09
Var det noen som så wicca-programmet på tv2 på mandag? Karin Generell diskusjon 2 23-12-06 08:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no