Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva skal man svare til slike kommentarer?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-12, 22:57   #1
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Hva skal man svare til slike kommentarer?

ei vennine som skriver at ho begynner på lavkarbo i dag og so e de ei som skriver til svar ;


Kroppen trenger karbs... Spesielt viss du trener.. I tilegg er lvkarbo en livsstil og ikkje en diett.. Fettet lagrer seg i kroppen å er ikke noe sunn livsstil

Har så lyst å svare nåke fornuftig tilbake!men eg e ikje så flink å formulere meg hjelp meg! Takk!

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 23:33   #2
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva skal man svare til slike kommentarer?

Opprinnelig lagt inn av Smelia, her.

ei vennine som skriver at ho begynner på lavkarbo i dag og so e de ei som skriver til svar ;


Kroppen trenger karbs... Spesielt viss du trener.. I tilegg er lvkarbo en livsstil og ikkje en diett.. Fettet lagrer seg i kroppen å er ikke noe sunn livsstil

Har så lyst å svare nåke fornuftig tilbake!men eg e ikje så flink å formulere meg hjelp meg! Takk!

Tja, kroppen trenger jo karbohydrater, kan ikke argumentere mot det. Spørsmålet er vel bare hvor mye og fra hvilke kilder...Men ja enkelte idretter trenger mer karbohydrater enn andre. Oss vanlige dødelige, tja, ikke så veldig mye egentlig, men litt.
Lavkarbo er en livsstil ja, ikke en diett. Finnes vel sikkert tusen stk her inne som bruker det som diett og som blir enda mer overvektig når man er "ferdig"...lavkarbo er varig endring av måten du velger dine næringskilder.

Ja, eter du masse karbs fra usunne kilder, så vil fettet lagre seg på kroppen hvis du ikke trener i tillegg, trener masse...
Men kutter du ned på karbohydratene og inntar de fra f.eks grønnsaker istedetfor fra sukerholdige produkter, så begynner kroppen forbruke fett som energikilde og det vil ikke lagres, men forbrukes.
En annen ting er at å kutte ned på stivelse og kornprodukter vil være fornuftig. Hvetemel er f.eks det jeg vil kalle prosessert kornprodukt og strengt tatt ikke noe man trenger.
Jupp, that`s about it i Donald Duck versjon.


Sist redigert av ToreH : 03-04-12 kl 08:17.
  Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 07:20   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal man svare til slike kommentarer?

... og i tillegg vil jeg utfordre venninnen din til å backe opp kommentaren om at fett i kosten fører til fett i kroppen med fakta....

I samme slengen bør hun sjekke hva som skjer når kroppen får (for mye) karbohydrater.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 09:18   #4
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal man svare til slike kommentarer?

Slike "fett gjør deg feit" kommentarer svarer jeg alltid med "Ja, og grønnsaker gjør deg grønn".

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 09:23   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal man svare til slike kommentarer?

Opprinnelig lagt inn av Smelia, her.

ei vennine som skriver at ho begynner på lavkarbo i dag og so e de ei som skriver til svar ;


Kroppen trenger karbs... Spesielt viss du trener.. I tilegg er lvkarbo en livsstil og ikkje en diett.. Fettet lagrer seg i kroppen å er ikke noe sunn livsstil

Har så lyst å svare nåke fornuftig tilbake!men eg e ikje så flink å formulere meg hjelp meg! Takk!

Kroppen trenger ikke karbohydrater selv om man trener fordi fett kan også brukes som energikilde, t.o.m. proteiner, men det er ikke en like foretrukket energikilde. Deler av kroppen, bl.a. hjernen, trenger glukose, men glukose trenger ikke å komme fra karbohydrater fordi protein kan omdannes til glukose. Man blir ike fet av fett når man bruker fettet som energikilde istedenfor karbohydrater. Det er når man både inntar sukker og fett i store mengder man kan bli fet, for å si det enkelt,fordi da får kroppen to kilder til energi på en gang og vil da lagre den ene(fett) til fettlageret om den ikke trenger alt. Fett lagres kun om den får sukker i tillegg fordi da bruker den sukkeret (først). Sukker gir mer sukker i blodet enn kroppen vil ha, derfor omdannes sukkeret til fett for å kunne lagres. Om man spiser fett øker ikke sukkerinnholdet i blodet og ikke noe trengs å lagres.Dessuten fører det at man ikke lagrer til at man lettere bruker av det lagrede fettet også sånn at man kan gå ned i vekt. Så det er sukker, ikke fett som fører til fedme. Fett gir

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal jeg svare? viet60 Ketolysekuren 0 05-06-10 00:14
Blir trist når jeg leser slike artikler EmilyB Lavkarbo generelt 5 30-12-09 19:05
Får så mange spm ang fett..usikker på hva jeg skal svare! ingu Spørsmål og svar 2 21-10-08 12:50
Hva gjør vi med slike produsenter? Sugarpill Lavkarbo generelt 2 18-08-08 20:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no