Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp! Hotellopphold, bryllup og andre selskapeligheter!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-07, 01:08   #1
Aqua
Juniormedlem
 
Aqua sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øst i landet
Alder: 62
Innlegg: 36
Aqua er på en erverdig vei

Hjelp! Hotellopphold, bryllup og andre selskapeligheter!

Både gleder og gruer meg for til helgen som kommer for da braker det løs med hotellopphold og bryllup i tre dager. Helgen deretter er det på´n igjen med selskap.
Hvordan i alle dager skal man legge opp sitt matinntak i denne perioden?

Noen med slike erfaringer her inne som har "overlevd" noe lignende?


Takk på forhånd

__________________
Mvh Aqua

Sist redigert av Aqua : 26-08-07 kl 01:19.
Aqua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 10:58   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Hotellopphold, bryllup og andre selskapeligheter!

Hotellmat og bryllup er absolutt ikke noe problem. Det har jeg vært med på sa mange ganger at jeg ikke engang tenker over at det skal være problemer med det. har hatt en del reisedøgn i jobben min i tillegg til utstrakt selskapelighet ! Hotellfrokoster og luncher er jo som regel buffet. Da spiser du akkurat det deu har lyst på av pålegg/kjøtt/fisk/fugl og grønnsaker. Ingen legger merke til om du ikke spiser ris, poteter, pasta eller brød.

Bryllupsmiddager er heller ikke noe problem. Som regel får du maten servert på tallerken eller fra fat/servitør. Om du MÅ ta potet kan du bare la den ligge igjen på tallerkenen. Ingen tvinger folk til å spise alt på tallerkenen uansett !

Et glass vin eller to kan du unne deg, men prøv å lavære å spise kake/dessert. Det er heller ingen som forlanger at du skal spise alt. Du kan forsyne deg lite for syns skyld og skyve det litt rundt på tallerkenen, eller du kan kanske enkelt lavære å forsyne deg. ELLER du kan la sidemannen spise desserten din. Det er alltid en godtemons i nærheten som gjerne spiser flere desserter enn sin egen.

Ikke heng deg opp i hva andre måte tro og mene. Det er utrolig få som bryr seg om hva andre spiser ! Men fordi vi tenker så mye på det sjøl TROR vi at alle ser oss !

Slapp helt av og gjør som det passer deg - ikke vha du tror andre mener.

Men det kreves muligens en viss viljestyrke til å hoppe over dessert og kaker da.... DET er ditt problem og din egen avgjørelse ! På Ketolysekuren er det ikke rom for utskeielser så lenge du er i vektnedgangsfasen. For mange betyr et kakestykke starten på ukelang utskeielse, så vær forsiktig !

Det går sikkert mye bedre enn du tror, så kos deg masse !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 13:06   #3
Aqua
Juniormedlem
 
Aqua sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øst i landet
Alder: 62
Innlegg: 36
Aqua er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hjelp! Hotellopphold, bryllup og andre selskapeligheter!

Tusen takk Nille, det var dette jeg trengte nå, nemlig en som ordnet opp i tankerekken min nå ser jeg alt så mye klarere. Følte nemlig at litt angst kom snikende her "hjelp, nå ryker ketosekuren, neii, det må den ikke! " men ser alt så mye klarere nå etter ditt flotte innlegg.

Kaker er ikke noe jeg pleier å spise så det skal jeg fint klare å styre unna, det samme med alkohol (holder lenge med farris og cola light til meg).
Håper jeg får gubben i nærheten for da kan jeg diskre styre maten over til han Værre er det om sønnene mine skal sitte sammen med meg for de er kroppsbyggere og spiser sine egne dietter, året rundt. Tror faktisk de får mer problemer enn meg denne helgen.

Tusen takk igjen Nille, og ja nå gleder jeg meg mer og mer til turen og festlighetene. Takk for hjelpen

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Hotellmat og bryllup er absolutt ikke noe problem. Det har jeg vært med på sa mange ganger at jeg ikke engang tenker over at det skal være problemer med det. har hatt en del reisedøgn i jobben min i tillegg til utstrakt selskapelighet ! Hotellfrokoster og luncher er jo som regel buffet. Da spiser du akkurat det deu har lyst på av pålegg/kjøtt/fisk/fugl og grønnsaker. Ingen legger merke til om du ikke spiser ris, poteter, pasta eller brød.

Bryllupsmiddager er heller ikke noe problem. Som regel får du maten servert på tallerken eller fra fat/servitør. Om du MÅ ta potet kan du bare la den ligge igjen på tallerkenen. Ingen tvinger folk til å spise alt på tallerkenen uansett !

Et glass vin eller to kan du unne deg, men prøv å lavære å spise kake/dessert. Det er heller ingen som forlanger at du skal spise alt. Du kan forsyne deg lite for syns skyld og skyve det litt rundt på tallerkenen, eller du kan kanske enkelt lavære å forsyne deg. ELLER du kan la sidemannen spise desserten din. Det er alltid en godtemons i nærheten som gjerne spiser flere desserter enn sin egen.

Ikke heng deg opp i hva andre måte tro og mene. Det er utrolig få som bryr seg om hva andre spiser ! Men fordi vi tenker så mye på det sjøl TROR vi at alle ser oss !

Slapp helt av og gjør som det passer deg - ikke vha du tror andre mener.

Men det kreves muligens en viss viljestyrke til å hoppe over dessert og kaker da.... DET er ditt problem og din egen avgjørelse ! På Ketolysekuren er det ikke rom for utskeielser så lenge du er i vektnedgangsfasen. For mange betyr et kakestykke starten på ukelang utskeielse, så vær forsiktig !

Det går sikkert mye bedre enn du tror, så kos deg masse !

__________________
Mvh Aqua
Aqua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
HJELP! Skal i bryllup til helga ... Humle Ketolysekuren 8 15-06-07 16:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no