Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vanndrivende

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-09, 22:08   #1
viet60
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 63
Innlegg: 60
viet60 er på en erverdig vei

Vanndrivende

Hei

Er det noen her som har erfaring i å bruke vanndrivende tabletter, sammtidig som man er i Ketose?

Bjarne

viet60 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SKALDEMAN/KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 22:10   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende

Nei, men hvorfor skal du ta vanndrivende?

Og psst, det skrives Skaldeman

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 23:03   #3
viet60
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 63
Innlegg: 60
viet60 er på en erverdig vei

Sv: Vanndrivende

Hei

Jeg tar vanndrivende fordi min lege har bedt meg om det...
Det ble tappet 8 liter av meg på sykehuset i fjor.

Bjarne

viet60 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SKALDEMAN/KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 23:06   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende

Da så,) Jeg spør siden jeg har vært borti en del slankere som tar vanndrivende for å gå fortere ned i vekt

Men det kan jo være at lavkarbo virker vanndrivende også... Det gjør det på meg. Første gangen jeg la om til lavkarbo og ketogent kosthold, så gikk jeg ned 5kg første uka. Nå har jeg sjelden vann i kroppen og jeg pleide å være stinn i fingrene hver kveld.

Satser på at Torkil selv ser dette innlegget og kan svare deg. Kanskje du kan sende ham en epost?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 09:45   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende

Jeg har behov for min lille pille vanndrivende 1-2 ganger i uken selv når jeg er i ketose!
Har ikke opplevd noen problemer med det, annet enn at jeg blir enda tørstere enn vanlig de dagene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:17   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende

Ketogent kosthold i seg selv er vanndrivende, så det kan godt hende at du må ha en lavere dose enn normalt. Dete må du prøve deg frem med, gjerne i samråd med legen din: Det er ikke farlig å ta vanndrivende sammen med lavkarbo/ketogent kosthold. Jeg har tatt vanndrivende siden 1978 og har levd lavkarbo mer eller mindre siden 1982. Har ikke opplevd problemer.

MEN, både på ketogen diett (som sagt er vanndrivende i seg selv) og med vanndrivende piller, er det viktig at du tar et godt kosttilskudd da en del vitaminer og mineraler blir "skyllet ut" med vannet. Det er vikrig at du får målt nivå av spesielt kalium hos legen (jeg tar prøver hvert halvår) og at du om du trenger det tar kalium tilskudd. Om legen skriver ut vanndrivende til deg vil h*n nok også sjekke dettte og informere deg om hva og hvor mye du skal ta av evt. kaliumtilskudd.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 22:39   #7
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Vanndrivende

Jeg prøver å finne informasjon om vanndrivende.

Det er vel slik at dersom man trykker med fingrene, og det blir en lys flekk som tar lang tid før er borte, så har man vann i kroppen? Fingermerkene på f.eks leggene mine sitter lenge.


For et par år siden fikk jeg Furosemid av legen min. men husker ikke helt om jeg tok dem.

Nå har jeg begynt å ta dem siden det var mange igjen. Men er usikker på hvor lenge jeg skal ta de, for jeg finner ikke noe på nettet. Og jeg husker rett og slett ikke hva legen sa den gangen.

Er dette noen jeg bare skal ta en uke eller to, og så ta pause? Har legger som vedkubber, og på fly så blir de enda større, da kan jeg ikke vippe i ankelen en gang

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 22:46   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Re: Vanndrivende

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg prøver å finne informasjon om vanndrivende.

Det er vel slik at dersom man trykker med fingrene, og det blir en lys flekk som tar lang tid før er borte, så har man vann i kroppen? Fingermerkene på f.eks leggene mine sitter lenge.


For et par år siden fikk jeg Furosemid av legen min. men husker ikke helt om jeg tok dem.

Nå har jeg begynt å ta dem siden det var mange igjen. Men er usikker på hvor lenge jeg skal ta de, for jeg finner ikke noe på nettet. Og jeg husker rett og slett ikke hva legen sa den gangen.

Er dette noen jeg bare skal ta en uke eller to, og så ta pause? Har legger som vedkubber, og på fly så blir de enda større, da kan jeg ikke vippe i ankelen en gang

Vanndrivende piller kan forstyrre elektrolyttbalansen i kroppen, viktig og ta kalium/magnesiumtilskudd!!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 23:06   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende

Jeg tok en pille to ganger i uken! Holdt i massevis!

Men syns du skal høre med legen din. Er ikke uten grunn at disse pillene er på resept! Kan skape MYE krøll ikroppen, til og med hjertetrøbbel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 23:09   #10
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg tok en pille to ganger i uken! Holdt i massevis!

Men syns du skal høre med legen din. Er ikke uten grunn at disse pillene er på resept! Kan skape MYE krøll ikroppen, til og med hjertetrøbbel!

skummelt best og klare seg uten

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 23:41   #11
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Re: Vanndrivende

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Er dette noen jeg bare skal ta en uke eller to, og så ta pause? Har legger som vedkubber, og på fly så blir de enda større, da kan jeg ikke vippe i ankelen en gang

Jeg har aldri tatt vanndrivende. Men jeg har hatt plager med veldig hovne legger. Det må sies at det kom av operasjoner i leggen (og skade i den andre). Min lege anbefalte i første omgang støttestrømper og bruke de fast over en periode. Det hjalp for meg.

Bare et tips, som er mindre risikabelt enn gamle tabeletter tenker jeg. Ville nok også sett en lege, men har begrenset med god erfaring på deres viten..

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanndrivende Carisma Kosttilskudd 8 06-05-12 11:18
Amming og vanndrivende Trille Spørsmål og svar 5 24-01-08 23:01
Vanndrivende nettan Ketolysekuren 13 29-08-07 10:56
Vanndrivende Traxior Spørsmål og svar 1 27-02-07 23:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no