Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Endelig sucralose/splenda!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-04, 20:01   #1
Silvandar
Administrator
 
Silvandar sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 47
Innlegg: 117
Silvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snill

Endelig sucralose/splenda!

Endelig har søtningsstoffet sucralose(splenda) blitt godkjent for EU-landene!

http://www.foodnavigator.com/news/news-NG.asp?id=49602

Siden Norge er EØS-land så betyr det at vi vil få endret "Forskrift av 21. desember 1993 nr. 1378 om tilsetningsstoffer til næringsmidler" iløpet av et år, trolig til sommern vil jeg tro..

Siden splenda tåler varme kan det brukes til baking, og veeldig mange av de amerikanske low-carb-produktene er basert på splenda.. Livet blir så mye enklere på Atkins nå.

Silvandar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto (65% F/35% P /5% K) Svar med sitat
Gammel 09-02-04, 20:12   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jippi!!!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 10-02-04, 20:06   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Da lurer jeg på om det er noen mulighet for at søta bror er tidligere ute med å få det i butikken enn her?

Men ellers,jeg gleder meg allerede

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 10-02-04, 21:39   #4
Silvandar
Administrator
 
Silvandar sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 47
Innlegg: 117
Silvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Da lurer jeg på om det er noen mulighet for at søta bror er tidligere ute med å få det i butikken enn her?

Jeg tviler.. Norge er vel best i klassen med å innføre EØS-vedtak som det er, enkelte ting ligger vi ikke etter svenskene på, men hvis så er tilfelle, så blir det nok noen svensketurer etterhvert ja.

Silvandar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto (65% F/35% P /5% K) Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 01:13   #5
Caledonia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: London
Alder: 49
Innlegg: 7
Caledonia er på en erverdig vei

Hmmm, jeg bor i et EU land (England) og her har Splenda vaert lenge. Haaper for deres del at det kommer til Norge snart. Det er veldig godt. Smaker ikke kunstig i det hele tatt. Bruker sukkeret i teén naar folk kommer paa besoek og de kjenner ikke forskjell i det hele tatt. Hi hi. .

Caledonia er avlogget   Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 09:26   #6
Silvandar
Administrator
 
Silvandar sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 47
Innlegg: 117
Silvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Caledonia

Hmmm, jeg bor i et EU land (England) og her har Splenda vaert lenge. Haaper for deres del at det kommer til Norge snart. Det er veldig godt. Smaker ikke kunstig i det hele tatt. Bruker sukkeret i teén naar folk kommer paa besoek og de kjenner ikke forskjell i det hele tatt. Hi hi. .

Jupp, England og tyskland (og hellas?) ble lei av at prosessen ble drenert så lenge i Brussel og stod for egen godkjenning, det er tydelig at sukkerindustrien har jobbet hardt mot denne trusselen..

Utrolig hvor sterk sukkerlobbygruppa er, uansett hvor du ser.. Jeg er glad også Kåre Norum kan gjøre noe konstruktivt og riktig iblant,
( http://www.bt.no/utenriks/article227039 )
uansett hvor trangsynt han er når det gjelder lavkarbohydratkosthold.

Silvandar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto (65% F/35% P /5% K) Svar med sitat
Gammel 15-02-04, 10:01   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Å kjære,34 ts sukker om dagen er faktisk 170 gram sukker om dagen.

Ikke rart Amerikanerne blir feitere og feitere,og vi nordmenn kommer etter dersom vi ikke gjør noe med det.

Hurra for Kåre Norum:-)

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 22-10-04, 01:34   #8
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Splenda

Kom over en gammel tråd her da jeg leste en annet innlegg med "endelig" i..

Er Splenda og få i Norge nå? I såfall hvor?

friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-10-04, 09:53   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Enda ikke, men atkinsproduktene som kommer i Januar er søtet med sucralose.

Sucralose er godkjent i EU, mattilsynet har nå "forhåndsgodkjent" det for Norge også.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no