Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Saus-oppskrifter ..?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-10, 21:57   #1
LivingDeadDOll
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 23
LivingDeadDOll er på en erverdig vei

Saus-oppskrifter ..?

Jeg er ny på lavkarbo, og er det en ting jeg aldri lager fra bunnen av så er det saus. Hadde det vært mulig å få laget en tråd med lav-karbo saus oppskrifter, der man også skriver hva sausen passer godt sammen med?
Eller er det så lite karbs i posesausene at det ikke er vits i å lage fra bunnen av?

LivingDeadDOll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 22:10   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: saus-oppskrifter..?

Hei,
På egenkomponert lavkarbo så er det jo du som bestemmer hva som er bra eller ikke. Posesauser er ikke akruelt på ketogent kosthold, av ferdigsauser er noen av de til Fjordland brukbare en gang i blandt.
Ellers så kan du jo sjekke ut denne tråden her:
Våre fantastiske lavkarbosauser

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 23:05   #3
LivingDeadDOll
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 23
LivingDeadDOll er på en erverdig vei

Sv: saus-oppskrifter..?

tusen takk for linken søkte etter saus, men var så mange treff.

LivingDeadDOll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 20:13   #4
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: saus-oppskrifter..?

Min favorittsaus er noe jeg kaller Raclettesaus. Egenlaget.

Du tar 2 dl følte, og 2 til 3 spiseskjeer kikkoman. (smak deg frem...) Små brokkolibiter oppi, gjerne ca 1/4 hel brokkoli. En god del Natvigs krydder.

Rør hele tiden, og når det begynner å ryke tilsetter du ei god klype med reven norwegia. Pass på at det IKKE begynner å koke, men ferdig like før det koker.

Kjempegod til jukseris av blomkål

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 10:58   #5
Fribola
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 4
Fribola er på en erverdig vei

Sv: Saus-oppskrifter ..?

Du kan lage saus akkurat som før, men kutt ut hvetemelet og/eller maizenna som tykner. Kjøp deg et glass Johannesbrødkjernemel på helsekostbutikken (ca. kr. 55,- for et lite glass, men varer lenge da du trenger lite i sausen). F.eks. brun saus: smelt smør i kasserollen og ha i vann og litt sukkerkulør (litt karber i den, men det er ikke mye som skal til for å lage brunfargen, så den bruker jeg og går likvel ned i vekt), strø Johannesbrødkjernemel litt etter litt (prøv med 1 teskje i gangen) over mens det koker litt, og rør kraftig samtidig til sausen er så tykk som du ønsker. Smak så til med krydder til slutt (f.eks. pepper, salt, buljong og soaysaus). Ellers så har Iset og Beatrice mange flotte sausoppskrifter som jeg har hatt stor nytte av. Bl.a. nydelig bearnaisesaus, fløtesaus osv. Bare søk etter de. Lykke til!

Fribola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Saus til lam StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 12-03-10 10:35
Saus Liv Middag 5 29-03-09 22:55
Saus Lindabtn Type O 11 17-07-08 10:32
Saus? Maria_76 Spørsmål og svar 1 28-04-08 14:15
Saus? xCamilla Middag 1 04-01-07 22:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no