Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-11, 12:57   #1
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Hvor mye fett?

Ser at dere får de samme spørsmålene gang på gang, men jeg lurer fortsatt på hva er riktig med " mye Fett"

Det skrives så forskjellig: noen skriver mye rømme, fløte, meierismør

Noen skriver mye fett i form av cocosa, olivenolje, rapsolje,linfrøolje og noen sier mye av fett bare.

Jeg går ikke mye ned, denne uken ingen ting.


Jeg lurer da på om jeg spiser for mye fett???

jeg er 176 høy, veier: 94,7

Jeg spiser ofte til frokost: egg 2 , bacon 5 skiver eller 1-2 skiver av Hexberg sitt frøknekkebrød( brød ) 1,7 g karbo med avokado eller ost med eks. grønn paprika
Mange ganger er jeg ikke sulten før middag, men dersom jeg spiser lunch: avokado alene eller med rømme , reker eller skinke eller omelett
Middag: grønnsaker: løk, hvitløk, spinat, brokkoli, blomkål etc... de over bakken , pluss fisk, kjøtt( reint ) og saus av fløte, kokosmelk, fløte med smør
og krydder
Kveldsmat: osteskiver, smoothie med fløte, jordbær, bringebær, blåbær med funlightsaft. Noen nøtter.

Så kanskje det er for mange kalorier eller for fett eller begge deler.
Jeg har svømt ca 3 ganger i uka, gjør litt yoga og ellers lite mosjon pga en akilles betennelse.
Jeg føler meg vanvittig trøtt , men har mindre vondt i muskler.

I det siste har jeg også spist cocosa, jeg bruker også olivenolje over salat.
et høre liksom så enkelt ut, jeg bare spiste mer fett

Dersom noen kan hjelpe meg , please skrive tilbake. Jeg vil så gjerne ned i vekt, den er så alt for mye. Og jeg vil ikke gi opp.
Når en ser på Hexeberg sine råd er det til o gmed magert pålegg og mager ost, altså ikke mye fett

Please

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 20:17   #2
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Opprinnelig lagt inn av sols, her.

Ser at dere får de samme spørsmålene gang på gang, men jeg lurer fortsatt på hva er riktig med " mye Fett"

Det skrives så forskjellig: noen skriver mye rømme, fløte, meierismør

Noen skriver mye fett i form av cocosa, olivenolje, rapsolje,linfrøolje og noen sier mye av fett bare.

Jeg går ikke mye ned, denne uken ingen ting.


Jeg lurer da på om jeg spiser for mye fett???

jeg er 176 høy, veier: 94,7

Jeg spiser ofte til frokost: egg 2 , bacon 5 skiver eller 1-2 skiver av Hexberg sitt frøknekkebrød( brød ) 1,7 g karbo med avokado eller ost med eks. grønn paprika
Mange ganger er jeg ikke sulten før middag, men dersom jeg spiser lunch: avokado alene eller med rømme , reker eller skinke eller omelett
Middag: grønnsaker: løk, hvitløk, spinat, brokkoli, blomkål etc... de over bakken , pluss fisk, kjøtt( reint ) og saus av fløte, kokosmelk, fløte med smør
og krydder
Kveldsmat: osteskiver, smoothie med fløte, jordbær, bringebær, blåbær med funlightsaft. Noen nøtter.

Så kanskje det er for mange kalorier eller for fett eller begge deler.
Jeg har svømt ca 3 ganger i uka, gjør litt yoga og ellers lite mosjon pga en akilles betennelse.
Jeg føler meg vanvittig trøtt , men har mindre vondt i muskler.

I det siste har jeg også spist cocosa, jeg bruker også olivenolje over salat.
et høre liksom så enkelt ut, jeg bare spiste mer fett

Dersom noen kan hjelpe meg , please skrive tilbake. Jeg vil så gjerne ned i vekt, den er så alt for mye. Og jeg vil ikke gi opp.
Når en ser på Hexeberg sine råd er det til o gmed magert pålegg og mager ost, altså ikke mye fett

Please

Er det ingen som har litt tid til å svare meg da????

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 20:20   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Når jeg gikk ned på det meste spiste jeg ca 200 gr fett i døgnet. Alle typer fett.
Det funket for meg da, det er ikke dermed sagt at det funker for deg

Tror kanskje det er enklere om du bestemmer deg for EN kostholdsretning og holder deg til den i begynnelsen... Nå har du ketolyse/lchf OG Hexeberg oppført

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 20:26   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Gjerne 70% av ditt kaloriinntak (om du kan med tellinga).
Husk at det er 9 kcal per g fett og 4 i karbo og protein.
Så gjerne like store mengder (vekt) protein som fett.
DET blir du mett av det!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 20:57   #5
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Når jeg gikk ned på det meste spiste jeg ca 200 gr fett i døgnet. Alle typer fett.
Det funket for meg da, det er ikke dermed sagt at det funker for deg

Tror kanskje det er enklere om du bestemmer deg for EN kostholdsretning og holder deg til den i begynnelsen... Nå har du ketolyse/lchf OG Hexeberg oppført

Jeg er i Ketolyse, men kan vel allikevel velge en grovbrix oppskrift fra Hexeberg og totalt sett kalle LCHF.
I dag har jeg spist 6 % karbo, 76 % fett og 17 % protein av totalt 1741 kalorier.

Altså jeg er i ketolyse, spiser lite karbohydrater og har tatt 2 brix ( 1 stk: 1,7 gram karbohydrater ) med egg og majones og spiser mye fett.

Er det jeg som roter da??!!

Det er vel ikke det viktigste, men selve poenget: spiser jeg for mye , slik at jeg ikke går ned i vekt?

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:00   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Det der burde være helt fint, men om du ikke skal ned mye så tar det tid! Imellomtiden er da maten digg?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:09   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Bare en liten rettelse, eller hva du vil kalle det!
Ketolyse er navnet på et kostholdsfilosofi, tilstanden du kommer i når du spiser lite karbohydrater og kroppen produserer ketoner, heter ketose!
Man er altså ikke i Ketolyse!

Det er mye lettere å svare på det du lurer på om vi vet hvilken kostholdsfilosofi du mener du er nærmest. Litt av ditt og litt av datt, og det er bare du selv som kan svare på hvor mye fett du kan tillate deg!

Spis gjerne briks, du, men for mange er det sånt som holder igjen på vekttapet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 07:33   #8
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bare en liten rettelse, eller hva du vil kalle det!
Ketolyse er navnet på et kostholdsfilosofi, tilstanden du kommer i når du spiser lite karbohydrater og kroppen produserer ketoner, heter ketose!
Man er altså ikke i Ketolyse!

Det er mye lettere å svare på det du lurer på om vi vet hvilken kostholdsfilosofi du mener du er nærmest. Litt av ditt og litt av datt, og det er bare du selv som kan svare på hvor mye fett du kan tillate deg!

Spis gjerne briks, du, men for mange er det sånt som holder igjen på vekttapet!

Strengt tatt så heter det ikke ketose, men lipolyse, pga en glukoneogense:)

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 09:27   #9
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

[quote=sols;1029312]Jeg er i Ketolyse, men kan vel allikevel velge en grovbrix oppskrift fra Hexeberg og totalt sett kalle LCHF.
I dag har jeg spist 6 % karbo, 76 % fett og 17 % protein av totalt 1741 kalorier.

Har desverre ikke noe å tilføye ellers, men kunne du langt ut den oppskriften på grove brix fra Hexeberg?

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 09:53   #10
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

[quote=Fredrikke07;1029624]

Opprinnelig lagt inn av sols, her.

Jeg er i Ketolyse, men kan vel allikevel velge en grovbrix oppskrift fra Hexeberg og totalt sett kalle LCHF.
I dag har jeg spist 6 % karbo, 76 % fett og 17 % protein av totalt 1741 kalorier.

Har desverre ikke noe å tilføye ellers, men kunne du langt ut den oppskriften på grove brix fra Hexeberg?

Jepp, her er den:
5 egg

2,5 dl sesamfrø

2,5 dl solsikkefrø

2,5 dl knuste linfrø

2,5 dl hakkede valnøtter

1 ts salt
__________________________________________________ ______________________________

Visp sammen egg og salt. Bland alle de andre ingrediensene i eggene og fordel røren utover en bakepapirkledt stekeplate. Stekes midt i ovnen ved 190 grader i 10-11 minutter.

Skjær briksene i ønsket størrelse etter litt avkjøling. Briksene er holdbare noen dager i kjøleskap, men kan også fint fryses.

Røra inneholder tilsammen ca 37 gram karbohydrater.

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:08   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Prøv å kutte ned på eller ut de nøttene. Om du vil ned i vekt er det sikreste oftest å la karbohydratene kun komme i form av grønnsaker. Og det er ikke sånn at jo mer fett jo mer ned i vekt. Fett skal erstatte karbohydratene du tidligere brukte som energikilde. Om du ikke skal ned mange kilo kan det ta lang tid å gå de ned. Det er viktig at du ikke spiser mer enn at du er passe mett sånn at du ikke får i deg for mye om du skal ned i vekt. Lykke til.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:11   #12
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

[quote=sols;1029638]

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.


Jepp, her er den:
5 egg

2,5 dl sesamfrø

2,5 dl solsikkefrø

2,5 dl knuste linfrø

2,5 dl hakkede valnøtter

1 ts salt
__________________________________________________ ______________________________

Visp sammen egg og salt. Bland alle de andre ingrediensene i eggene og fordel røren utover en bakepapirkledt stekeplate. Stekes midt i ovnen ved 190 grader i 10-11 minutter.

Skjær briksene i ønsket størrelse etter litt avkjøling. Briksene er holdbare noen dager i kjøleskap, men kan også fint fryses.

Røra inneholder tilsammen ca 37 gram karbohydrater.

Tusen takk!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:12   #13
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Prøv å kutte ned på eller ut de nøttene. Om du vil ned i vekt er det sikreste oftest å la karbohydratene kun komme i form av grønnsaker. Og det er ikke sånn at jo mer fett jo mer ned i vekt. Fett skal erstatte karbohydratene du tidligere brukte som energikilde. Om du ikke skal ned mange kilo kan det ta lang tid å gå de ned. Det er viktig at du ikke spiser mer enn at du er passe mett sånn at du ikke får i deg for mye om du skal ned i vekt. Lykke til.

OK mange takk, skal gå grundig til verks nå. Jeg skal ned 20-30 kg. Men aller viktigst er ikke bare kiloene, men formen, styrken i kroppen og smidigheten, så det går fint med 15 kg også.
da veier jeg 80 kg og er 176 cm. Og har da en BMI: 25,,,.

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:12   #14
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

lærte ett regne stk av skaldeman:
ta antall kalorier å divider på summen av protein og karbohydrater.
får du 1 eller høyere enn 1 er det bra mat

  Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:14   #15
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

sorry..fett å divider på protein og karbohydrater. dette står på vare deklarsjon pr 100 gr.
ingen varedeklarasjon = dårlig mat

  Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 12:01   #16
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Hvor mye fett?

Du spiser bær og det er jo fruktsukker i det?

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 12:44   #17
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: Hvor mye fett?

OK, har mer tenkt på totalen av det jeg spiser mht. karbohydrater. Eks. 100 gram blåbær lite karber og så lenge jeg har holdt meg i ketose har jeg ikke tenkt kalorier eller noe annet.
Men nå er det andre boller for å se om det hjelper.

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 13:40   #18
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

sorry..fett å divider på protein og karbohydrater. dette står på vare deklarsjon pr 100 gr.
ingen varedeklarasjon = dårlig mat

Hva betyr det om man får under 1? Tok fett (74,78) og delte på protein+kh (144,57) som da var hele dagen, og fikk 0.5
Dette var da en dag der jeg følte jeg hadde problemer med å få i meg fett, og jeg spiste store mengder grønnsaker + 2 skiver av fedon brødet.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 14:15   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Hva betyr det om man får under 1? Tok fett (74,78) og delte på protein+kh (144,57) som da var hele dagen, og fikk 0.5
Dette var da en dag der jeg følte jeg hadde problemer med å få i meg fett, og jeg spiste store mengder grønnsaker + 2 skiver av fedon brødet.

Det betyr vel at du har fått i deg ALTFOR lite fett den dagen!
75g er ikke mye. Men hvor mye proteiner har du da spist?
Du skal ha ca 1g protein pr kg kroppsvekt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 14:24   #20
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvor mye fett?

Jeg har egentlig hatt stillstand hele veien selv om jeg har spist nok fett. Siste uken nå har jeg i tillegg kastet innpå med Cocosa og fettnivået har nådd nye høyder. Jeg har begynt å svette som en gris, spiser mindre, er sprekere og vekten gikk ned litt over en kg på en uke Hva med å prøve mer fett, rett og slett?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 17:02   #21
LM1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 37
LM1 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg har egentlig hatt stillstand hele veien selv om jeg har spist nok fett. Siste uken nå har jeg i tillegg kastet innpå med Cocosa og fettnivået har nådd nye høyder. Jeg har begynt å svette som en gris, spiser mindre, er sprekere og vekten gikk ned litt over en kg på en uke Hva med å prøve mer fett, rett og slett?

"Kupper" denne litt, siden jeg så det var nevnt. HVA er greia med svettinga ?! Det renner og drypper og jeg er søkkvåt, på intervalltreninga sprutet det, og dryppet fra øyevipper og nesetipp, skulle tro jeg sto i dusjen Det har da aldri skjedd før...

LM1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 17:13   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett?

Opprinnelig lagt inn av LM1, her.

"Kupper" denne litt, siden jeg så det var nevnt. HVA er greia med svettinga ?! Det renner og drypper og jeg er søkkvåt, på intervalltreninga sprutet det, og dryppet fra øyevipper og nesetipp, skulle tro jeg sto i dusjen Det har da aldri skjedd før...

Bare smil og være lykkelig!
Økt fettforbrenning har slike rare sider!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 17:33   #23
LM1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 37
LM1 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bare smil og være lykkelig!
Økt fettforbrenning har slike rare sider!

Takk Liker å tro at det er fett som renner ut

LM1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 18:26   #24
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: HVOR MYE FETT / please tilbakemelding

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det betyr vel at du har fått i deg ALTFOR lite fett den dagen!
75g er ikke mye. Men hvor mye proteiner har du da spist?
Du skal ha ca 1g protein pr kg kroppsvekt!

115.56, som er rundt det jeg veier. Begynte å føre matdagbok på onsdag, og 75 var det værste resultatet med tanke på vekt. Det strekker seg fra 75 til 192. Ser jo %messig om jeg får i meg nok av diverse, men det hadde vært kjekt å vite sånn omtrent hvor mye fett jeg faktisk trenger. Total energiinntak fra samme dag var 1320.

Jobber med å finne måter å få i meg fett på, men synes det er mye vanskeligere å finne fett enn å finne produkter uten fett

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 18:29   #25
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye fett?

Opprinnelig lagt inn av LM1, her.

"Kupper" denne litt, siden jeg så det var nevnt. HVA er greia med svettinga ?! Det renner og drypper og jeg er søkkvåt, på intervalltreninga sprutet det, og dryppet fra øyevipper og nesetipp, skulle tro jeg sto i dusjen Det har da aldri skjedd før...

Trodde det var en bivirkning av sommervarmen jeg. Var på BH shopping i en nærmest lik tilstand..... Ikke spesielt gøy

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye fett og hvor mye kh om dagen? elibro Spørsmål og svar 0 22-09-10 16:25
Hvor mye fett? Minusnoenkg Lavkarbo generelt 3 25-07-10 23:00
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
Hvor mye fett er fett nok? Tinka Ketolysekuren 1 18-11-08 11:26
Hvor mye fett er for mye? Agurk Spørsmål og svar 4 23-10-08 09:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no