Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Back in style!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-11, 08:00   #101
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Back in style!

Nå har jeg vært en uke tilbake på LCHF, og har kommet i ketose også. Utrolig digg å være tilbake på kostholdet jeg trives best med! Er litt trøtt om dagene, men det kan være andre ting også.
Har ikke gått ned et eneste gram ennå, er litt overrasket. Kjentes nemlig ut som om jeg hadde litt vann i kroppen, men jeg må tydeligvis ha kjent etter feil...

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 08:17   #102
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Hei babydoll! Ja, det er godt å spise skikkelig mat igjen... Var så lei av å spise søppelmat.. Ikke bare for at kroppen føltes som en søppeldunk, men også hva det gjorde med hodet! Nei nå er både kroppen og hodet fornøyd

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:02   #103
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Hei, nå slipper vannet ut av kroppen. Deilig. 1,7kg på 2 dager. godt!
ønsker alle en fin dag

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:12   #104
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Ah! Deilig! husk å legg det inn på veie/måle-tråden, så tar jeg det med i statistikken

Hittil i racet er vi kommet til -10,4 kg!
21 pakker meierismør!!!!

( jeg regner totalen fra vi begynte på denne tråden)

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:47   #105
Harper
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Det gode vestland
Innlegg: 16
Harper er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Hei alle flinke og fine!
Jeg hadde en veldig god og strukturert periode i fjor med ketose.
Jeg har nå hatt en litt for lang sommerferie, slik mange av dere andre skriver her inne. Nå er det nok, kjenner jeg - og har tenkt mye siste dagene.
NÅ er det på tide å ta tak igjen.
jeg kjenner at buksen er trang, og plutselig har jeg jo ingen klær igjen..
Det går så fort oppover igjen, synes jeg..

Jeg sliter litt med kveldene..og spising.. Jeg er alenemamma til en nydelig gutt, og etter han er lagt blir jeg sittende og se på tv og spise.
Gjerne en kurv med tomater, eller altfor mange nøtter..
Hva gjør dere på kveldene?? Hvordan klarer dere å styre unna denne småspisingen på kveldene?
Ah.. jeg VET at jeg ikke bør, men jeg klarer ikke la være.

HVor mye nøtter spiser dere, forresten?
Jeg føler jeg spiser nøtter hele tiden, og det er vel kanskje ikke så bra.
Uansett! Jeg skal nå fokusere max på kvelder.
Gjløre de triks jeg kan for ikke å havne utpå med småspising, + kutte nøtter.

Ønsker dere alle lykke til!


Sist redigert av Harper : 27-09-11 kl 15:14.
Harper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Ketose Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:18   #106
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Back in style!

Hva med å spise bare et lite lett måltid som middag sammen med han og ha din egen litt større middag litt senere på kvelden? Da er du mett og sånn, så kanskje du ikke småspiser så veldig!

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 21:27   #107
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Ah! Deilig! husk å legg det inn på veie/måle-tråden, så tar jeg det med i statistikken

Hittil i racet er vi kommet til -10,4 kg!
21 pakker meierismør!!!!

( jeg regner totalen fra vi begynte på denne tråden)

Det skal jeg. Men ikke før fredag.

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 21:41   #108
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Kjempegreier!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:23   #109
LowCarbM
Nytt Medlem
 
LowCarbM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordvest landet
Innlegg: 6
LowCarbM er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Får tallene mine på torsdag..men regner ikke med noe nedgang egentlig..er glad viss det står 0.5 i minus! Gikk bra de 2 første dagene,men nå i det siste har jeg vært så godtesjuk at jeg ikke har vist hvor jeg skulle gjøre av meg
Har kjøpt en mørk sjokolade som er nesten tom og nå tygger jeg på tørrfisk..hehe..namm!! er vell ikke det verste man kan spise..

LowCarbM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponerer litt av alt Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:34   #110
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Tørrfisk er jo super snacks Synd det er så dyrt.... En sånn liten pakke blir fort tom
Jeg har fått filla på colettas sukkerfrie sjokolade og peanøtter.... Tar 4-5 peanøtter og en rute sjokolade i munn samtidig og knaser i vei! Å det er sååå godt!!! Men må beherske meg, og prøver å holde meg til helga med det... Om det ligger i skuffa er det umulig å motstå.....

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 08:11   #111
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Er utrolig fysen på kveldene jeg også.
Med har funnet noe som virker når det er på det værste.
Har alltid en pose pistasjnøtter i skapet, tar en liten neve ca hver kveld. De er så nydelige og så tar de ganske lang tid å spise da du må få de ut av skallet. Mye mindre karber enn peanøtter iallefall

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 08:33   #112
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Ja, de peanøttene er i grenseland kansje derfor jeg føler meg litt rampete Paranøtter er vel den med minst kh, og gode er de å, men i hver pakke er det noen som smaker mugg! Da får jeg helt hetta, og brekker meg...Usj.... Har sluttet å kjøpe det, fordi jeg er så redd for at det skal smake mugg. Synes det er synd.... De som er "friske" er jo sååå gode....

Hvis jeg er snopsjuk på kveldene, pleier jeg å lage ostechips det er godt med pålegg, som ost, skinke, agurk og purreløk, eller salami, tomat og frisk basilikum Og ikke minst: helt lov!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:33   #113
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Back in style!

Jeg bruker også å få lyst på noe på kveldene, jeg bruker da å ta meg et knekkebrød med godt pålegg på så blir jeg passe mett og slipper å snoke i skapene etter noe å spise, jeg har også alltid ei flaske med vann stående så jeg jeg kan ta en slurk hvis jeg får lyst på noe Jeg er nå inne i en periode der jeg ikke går ned i kilo, blir litt frustrert kmen har lest at det er vanlig så jeg må vel bare smørre meg med tolvmodighet, jg har prøvd å redusere litt på matinntaket de siste dagene, har en liten tanke om at jeg spiser litt for mye, litt vanskelig å begrense seg når maten er så god blir spennende å se på mandag om det har innvirkning på vekta

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:40   #114
Harper
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Det gode vestland
Innlegg: 16
Harper er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Mange gode tips og råd her. Takk.
Jeg vet at jeg ikke spiser så mye fett som anbefalt, og dette gjør vel kanskje at jeg blir mer småsulten lettere. ?
Jeg er litt redd for å pøse på med oster og smør og fløte i det uendelige..
Bruker smør på lavkarbo-knekkebrødene, ost og salami og kun ekte vare hele veien.
Jaja. Nå har jeg kun holdt på noen dager, så jeg skal vel gjennom disse abstinenstimene.
Det tar jo litt tid før sukkersug forlater kroppen...

MEN : Jeg skal klare det! Jeg SKAL klare det!

Harper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Ketose Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 13:08   #115
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Back in style!

For seint å hive seg med her eller? :P

Kan jo komme med min historie da, jeg begynte med ketolyse 16. august 2010, og innen januar hadde jeg tatt av meg rundt 25 kg.
Flyttet fra Sørlandet til Gjøvik i januar (fulgte med mamma sitt flyttelass) og der oppe hadde jeg gooood tid til å lage mat å styre og ballere siden jeg bare hadde skolen å tenke på ( Ikke noe sosialt liv = Laaaaaang tid på kjøkkenet) og gikk ned noen kg til, veide 68,5 på mitt minste. Flyttet hjem igjen til sørlandet i juni, og alt falt i stykker. Jeg Hadde ikke tid eller lyst til å lage masse ekkel lavkarbomat (Ekkel der og da, var så lei av alt slankemas), og det gikk som det gikk, jeg skeia ut mer eller mindre hele ferien med unntak av noen uker der jeg prøvde å komme tilbake men ikke gikk..
Og nå veier jeg rundt 74 kg (tørr ikke gå på vekta) og er lei og skuffet over meg selv, så nå vil jeg tilbake!

Og tror denne tråden kan hjelpe meg godt i gang

Så.. Ja, forseint å hive seg med? :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 13:34   #116
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av Tutta112, her.

Jeg bruker også å få lyst på noe på kveldene, jeg bruker da å ta meg et knekkebrød med godt pålegg på så blir jeg passe mett og slipper å snoke i skapene etter noe å spise

Vil bare si at det kan hende at dette er det som gjør at vekten stopper opp. Enkelte matvarer, f.eks knekkebrød, vil for noen bli en partystopper. Kanskje du skal prøve et par uker uten dette og se om det løsner?

Jeg er ikke helt inne i lavkarbomodus helt enda Litt for mye som skjedde i hverdagen rundt her... sukk...
Men backer opp IKJ om ostekjeks som kveldssnacks *nam* Kjempegodt å steke slike å ha dem liggende, så ta på majones, hamburgerrygg og agurk.
Jeg liker også asparges m/spekeskinke, og squashstenger surret i salami.
Og enklest og kanskje best av alt: speilegg/eggerøre *mumse mumse*
En bit av en atkinsbar hjelper også på søthungeren. En sånn bar kan jeg dele opp i 8 biter, og ta èn hver dag.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:04   #117
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

[quote=Elanessë;1217930]Vil bare si at det kan hende at dette er det som gjør at vekten stopper opp. Enkelte matvarer, f.eks knekkebrød, vil for noen bli en partystopper. Kanskje du skal prøve et par uker uten dette og se om det løsner?

Ja du har nok rett i det, men det er altså lavkarbo knekkebrød som jeg baker selv, det er under 1 g karbo pr knekkevrød, men det kan nok være jeg ikke trenger noe på kvelden, spiser ganske sen middag så det er nok bare en "gammel vane" at man må spise på kvelden, er vel egentlig ikke sulten men har liksom bare lyst på noe, savner litt sjokolade innimellom
Kanskje jeg skal prøve tipse om å lage oste kjeks? har bare hørt at det skal være godt men har ikke prøvd det selv enda

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:04   #118
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

[quote=Nupsida;1217910
Og tror denne tråden kan hjelpe meg godt i gang

Så.. Ja, forseint å hive seg med? :P[/QUOTE]

Her er det aldri for sent å hive seg med Velkommen skal du være!

Imponert over at du gikk ned 25 kg i fjor!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:03   #119
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Så godt å være tilbake igjen
Men tørr ikke å gå på vekta for å se hva den siste mnd utskeilse har gjort med meg:S siden jeg har vært litt opp ned med lavkarbo:S FY MEG
Har bare lyst til hold meg knallhard fram til jul, for å så gå på vekta da.. og på nyttårsaften så kan jeg konkulere med hvor mange kg det ble ned på dette året:P
Men har bare et lite problem.. skal på "julebord" i london i 3 dager på oktober..
Lurer virkelig på åssen jeg skal klare å holde meg da:S

Noen tips???

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:23   #120
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Bollemor:Jeg var i london i sommer og spist de beste frokostene uten brød, det var ingen problem, lunsjen var gjerne en nydelig salat, men så var det middagen og der fikk jeg litt prblemer, så ble det også litt vin til middagene og øl så jeg klarte meg dårlig ;(
jeg var ikke da på streng lavkarbokur men prøvde å være bevist og spise minst mulig karbo, men jeg tror du vil klare det hvis du er bevist og har som mål å klare det. hvis du ikke klarer det er det jo ikke verdens undergang, du kan jo prøve å spise minst mulig karbo og skjerpe inn når du kommer hjem Uansett lykke til

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:56   #121
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av Tutta112, her.

Bollemor:Jeg var i london i sommer og spist de beste frokostene uten brød, det var ingen problem, lunsjen var gjerne en nydelig salat, men så var det middagen og der fikk jeg litt prblemer, så ble det også litt vin til middagene og øl så jeg klarte meg dårlig ;(
jeg var ikke da på streng lavkarbokur men prøvde å være bevist og spise minst mulig karbo, men jeg tror du vil klare det hvis du er bevist og har som mål å klare det. hvis du ikke klarer det er det jo ikke verdens undergang, du kan jo prøve å spise minst mulig karbo og skjerpe inn når du kommer hjem Uansett lykke til


Frokosten kommer nokk ikke til blir problem for meg eller.. men det alt resten, siden der e julebord vi skal på. Det vil vel bli en del fristelsa.. Og når man er alene om dette kostholde på jobb, så er det fort for å sprekke:S og i hele 3 dager da:S
Jaja, skal prøve mitt beste

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 22:02   #122
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Her er det aldri for sent å hive seg med Velkommen skal du være!

Imponert over at du gikk ned 25 kg i fjor!

takk, og takk

Har ennå noen kilo igjen så, håper at de forsvinner denne gangen!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 20:29   #123
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Ah, for en stressende dag! Det har gått i ett helt siden i morrest... Hadde seinvakt i dag, og det har vært utrolig mye å gjøre.... Er nettop kommet hjem, og fikk bare sagt natta til guttene mine..( minstejenta mi sov). Nå skal jeg innta komaposisjon i sofaen å glans på tv.....

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 20:45   #124
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Back in style!

Jeg må bare trekke meg :/ Mannen har gitt seg igår, etter å ha gått ned over 6 kg, å han er syltynn fra før, begynte med dette for han fikk leddsmerter overalt, å har problemer med å legge på seg, nå vet han ikke om han klarer å komme seg opp de kiloene i vekt engang, han er nå blitt slapp, og syk i tillegg, å orket derfor ikke mer

Ikke så lett for meg å gjennom før et sånt kosthold alene, når min mann og 5 barn spiser mye annet i tillegg, så jeg får rett å slett gjøre så godt jeg kan å gå ned med det jeg kan av den maten deres, men klarer da ikke å holde meg til ketolyse

Fikk en brå slutt dette, men med den lille tiden, å nå en familie som ikke vil spise lavkarbo, så sliter jeg med å få det til alene.
Men jeg skal i mål Men må nok klare det på egenhånd.

Masse lykke til alle sammen, jeg er sikker på at dere greier det Skal snike i ulissene av og til, å se hvordan det går med dere

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 21:39   #125
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Nei hope! Ikke forlat oss!!! Du kan klare det!!!! Min familie spiser ikke lavkarbo, og jeg lager mat som passer for oss alle, og spiser det som jeg kan. Jeg bretter ut 16 brødskiver til matpakker hver dag, mens jeg koker egg til meg Jeg kan hjelpe deg med middagstips og hva som helst... Bare ikke gi opp! For din egen del....

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Chili Texas style Photobscura Middag 194 16-01-20 20:56
Farmors pølsegryte – Lavkarbo style! Trulten Middag 4 19-10-10 18:01
I'm back leyla73 Lavkarbo generelt 0 25-08-09 10:44
Fylte paprika Skaldeman/lavkarbo-style magan Middag 10 21-06-09 21:27
New York Style cheesecake paprika Kake/dessert og snacks 2 23-04-06 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no