Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

ammer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-06, 22:16   #1
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

ammer

Hei
Kan man gå på en lavkarbo diett når man ammer?


Sist redigert av pernille : 27-06-06 kl 22:31.
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 27-06-06, 22:58   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: ammer

Her er noen tråder som svarer på spørsmålet ditt om lavkarbo og amming.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8733
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7449

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-06, 04:51   #3
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: ammer

Jeg ville sagt: Ikke 1. fase Atkins. (Og jeg er Atkins'er på min hals)

Jeg ville bestemt sagt Lindbergh, som tilsvarer ontrent Atkins fase 4. For jo, du kan kjøre lavere karbo. Men ikke Atkins induksjon. (Men ikke bry deg om Lindberghs lavfett-anbefalinger!)

Det du trenger når du ammer, er mye god næring, som man får med et godt kosthold - enten det er det ene eller det andre. . . Mye protein, fryktelig masse veldig grønne og røde grønnsaker, en hel del kalk (f eks i form av ost) og MASSE vann! Du trenger ikke bli "ekstrem" (Altså f eks Atkins fase 1) men du kan fint gjøre lavere karbo! Og som sagt, ikke vær redd for det gode fettet i form av smør og kaldpressede oljer. Du kan fint droppe brødet og potetene og risen og pastaen, bare sørg for c-vitaminer.

Og jeg har en fortid som ammehjelper, bare så det er sagt. Jeg har uttalt meg basert på det jeg vet fra den gangen. Man trenger i utganspunktet egentlig bare noen skiver mer ost per dag, og en del mer væske. Ellers går det greit, kroppen fikser det!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-06, 17:13   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: ammer

Signerer Karin sitt innlegg jeg ...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eurodiet, amming og lavt stoffskifte? serafina Spørsmål og svar 5 04-11-05 22:21
Ginseng vs. Rosenrot mofe Kosttilskudd 38 01-05-05 07:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no