Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Høykarbodag

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-11, 11:27   #1
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Høykarbodag

Hei!

Noen her som kan forklare meg det fysiologiske aspektet ved å ta seg en Høykarbodag? altså hva er det som skjer i kroppen når folk opplever at det kan hjelpe på vektplatåer..

Jeg skjønner liksom ikke hvorfor det skal være gunstig å proppe i seg mett med karber for å gå NED i vekt..

Noen erfaringer eller inspill???

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:31   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbodag

Det er ikke noe du gjør om du har stått stille i to uker... Kanskje etter måneder.

Jeg sprekker i blandt og for min del betyr det magekramper, løs mage, luft i magen, jeg havner i en tåke og blir helt utafor. Så jeg planlegger definitivt ikke høykarbodag med vilje.

Og høykarbodag bør helst ikke beså av mat med mel og sukker mener jeg, heller mere slik som ris, bønner, kan skje litt lv-gi frukt. Jeg har fått det til å løsne noen ganger ved å ta en uke Fedon Lindberg kost, det er mere skånsomt for kroppen og jeg får ikke det vannvittige søtsuget som driver meg til vannvidd( jeg er et ekstremt karbovrak).

Men vi er alle forskjellige. Slik funker det for meg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:34   #3
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Høykarbodag

Signerer Imse. Jeg spiser ikke sukker og mel, men grønnsaker type gullerot, litt ris o.l. Av en eller annen grunn pleier det sparke i gang vektnedgang.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:36   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbodag

Bare en tanke: karbohydrater binder vann. Når man øker på for så å kutte igjen tar kanskje det vannet man binder den dagen med seg litt ekstra ut etterpå? Og med det minner kroppen på å begynne å jobbe med utrensking igjen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:18   #5
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Høykarbodag

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bare en tanke: karbohydrater binder vann. Når man øker på for så å kutte igjen tar kanskje det vannet man binder den dagen med seg litt ekstra ut etterpå? Og med det minner kroppen på å begynne å jobbe med utrensking igjen?

Hmm...det syns jeg ikke var så dum en tanke!

Men savner en forklaring på hvorfor det kan virke for mange...kanskje det ikke finns noe svar?

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høykarbodag, hvor ofte? Engledans Lavkarbo generelt 27 05-10-11 13:51
Boost i vektnedgang etter høykarbodag? Iza Spørsmål og svar 21 01-09-11 15:44
Høykarbodag Sykepleierstudine Mer enn 30 kg overvekt 2 30-08-11 18:26
Høykarbodag for å øke fettforbrenning Anos Lavkarbo generelt 1 16-05-11 18:27
Høykarbodag Amagetha Lavkarbo generelt 2 25-07-09 20:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no