Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren farlig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-10, 17:48   #51
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren farlig?

Sitat:

Du kan jo prøve selv å leve såpass ensformig over lengre tid, og se om du føler deg veldig bra. Det tviler jeg på at du kommer til å gjøre.

Ikke noe problem! Følte meg frisk som en fisk mens jeg holdt på. Skal i gang med ny runde nå

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:14   #52
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren farlig?

Sitat:

Hvis kroppen ikke får nok fiber, så får man problemer med fordøyelsen, bare for å ta det som et eksempel.

Definer gjerne "problemer"?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:16   #53
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

I hennes tilfelle er det sikkert snakk om mer enn et par måneder, siden hun har gått ned så masse. Og man kan sikkert leve en stund med svært lite grønnsaker og føle seg fantastisk, men jeg har ingen tro på at det går bra over lengre tid.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:18   #54
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Dette med behovet for fiber ble vel grundig avkreftet i Bedre uten brød, om jeg ikke husker feil. Selvsagt er mange uenige i det, men jeg har lært meg å slutte å si at "sånn er det", for man får stadig ny informasjon og lærer mer. Vel, noe kan man være ganske bombastisk på da, jeg kommer aldri til å mene at margarin er spiselig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:20   #55
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Ja, man må jo velge selv hva man skal tro på, og jeg for min del har tro på variert kosthold, fremfor å leve i den ene eller andre enden av ensidig. Jeg tror dermed heller ikke på at det er sunt å være vegetarianer eller veganer. Men man er jo forskjellige der.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:34   #56
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Nei, jeg var vegetarianer i 6 år, la på meg 35 kg og ble deprimert og hadde ikke jernhelse, for å si det sånn. Men det var mest min egen feil, for jeg ble det over natta uten å tenke på ernæring (jeg ble vegetarianer i 1997). Byttet ut all mat med bare karbohydrater, spiste mye pizza uten kjøtt, pommes frites med ost, bakte poteter og lignende. Og snop fikk jeg helt dilla på, sikkert pga. mangler. Da jeg ble gravid i 2003, fikk jeg kjøtt-abstinenser og klarte ikke la være å spise kjøtt igjen, og da følte jeg meg mye bedre. Jeg gikk enda mer opp i vekt da, men det var jo fordi jeg plutselig kunne spise ALT og gikk helt amok. Jeg utviklet angst for fett i veggis-perioden også, og mye henger igjen, bla. klarer jeg ikke kyllingskinn, baconfett (kan spise smeltet) og annet fett på kjøtt. Ikke engang kokt skinke med sånn hvitt fett inni, og det er det jo på alle! Så jeg angrer dypt og inderlig på mine veggisår, de ødela MYE for meg. Andre er heldgivis lurere enn meg, og spiser sunnere.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:39   #57
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Nei, de aller fleste jeg kjenner som har vært eller er vegetarianere har ikke vært i spesielt bra form. Ei heller de jeg kjenner som spiser alt for mye kjøtt og fett. Mens derimot, alle jeg kjenner som er flinke til å variere har en tendens til å være superspreke og friske 99 % av året. Alle legene jeg har snakket kosthold og slanking med anbefaler også variert kosthold. Og selv om jeg ikke nødvendigvis enda er noe "beliver" på lavkarbo, så er det jo en grunn til at jeg har bestemt meg for å prøve det. Hvis det fungerer, så ser jeg jo for meg noe ala Fedon som vedlikehold.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:53   #58
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

I hennes tilfelle er det sikkert snakk om mer enn et par måneder, siden hun har gått ned så masse. Og man kan sikkert leve en stund med svært lite grønnsaker og føle seg fantastisk, men jeg har ingen tro på at det går bra over lengre tid.

Jeg kommenterer vanligvis ikke i ketolysetråden, men nå klarer jeg bare ikke å holde meg. Her har du en mann som motbeviser alt du sier:

http://www.biblelife.org/stefansson1.htm

  Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 19:11   #59
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Så ifølge deg, så hvis et ensformig kosthold fungerer for noen, så er jeg nødt til å støtte det? I think not. Folk er forskjellige, og kanskje er det noen som tilsynelatende tåler ensformige kosthold bedre enn andre, men jeg tror likevel ikke det er bra for kroppen. Kanskje har det med kostholdstradisjoner å gjøre, men like fullt, og som sagt: Jeg tror ikke et kosthold som består av nesten bare fett og proteiner er bra over lengre tid, ei heller et kosthold som bare består av grønt. Jeg tror at kroppen trenger litt av alt (selvfølgelig med unntak av enkelte ting, som brus og snop og sånt, men det sier seg vel selv).

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 19:32   #60
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

Så ifølge deg, så hvis et ensformig kosthold fungerer for noen, så er jeg nødt til å støtte det? I think not. Folk er forskjellige, og kanskje er det noen som tilsynelatende tåler ensformige kosthold bedre enn andre, men jeg tror likevel ikke det er bra for kroppen. Kanskje har det med kostholdstradisjoner å gjøre, men like fullt, og som sagt: Jeg tror ikke et kosthold som består av nesten bare fett og proteiner er bra over lengre tid, ei heller et kosthold som bare består av grønt. Jeg tror at kroppen trenger litt av alt (selvfølgelig med unntak av enkelte ting, som brus og snop og sånt, men det sier seg vel selv).

Kroppens fysiologi styres ikke av kostholdstradisjoner, og menneskerasen er ikke fra forskjellige planeter. Animalsk føde inneholder alle essensielle aminosyrer og 12 av de 13 essensielle vitaminene i store mengder. Folk lever, og har levd i uminnelige tider, med god helse og uten problemer på animalsk føde alene. Karbohydrat er det eneste av de tre næringsstoffene som vi overhodet ikke har behov for. Vi trenger niks, nada, nothing for å leve bra og være sunne.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 19:36   #61
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Fint for dem! Men jeg har aldri møtt noen som har sagt at de har følt seg bra med et ensformig kosthold. Tvert imot - samtlige av de jeg kjenner som enten er veggiser eller som spiser mye kjøtt og lite grønt, er sjuke oftere enn de jeg kjenner som spiser mer variert. Det er de som har mest problemer med magen, er slappest, og som oftest sliter når de drikker alkohol. Jeg tror ikke det er tilfeldig. Så uansett hva slags artikler og undersøkelser som kommer opp, - jeg tror fortsatt ikke at det er sunt å bare spise fett og proteiner over lang tid.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 19:39   #62
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Sitat:

har vært plaget med brenninger i slimhinnene og kolikksmerter

Sitat:

Selv om jeg bare drikker litt vann får jeg uutholdelige smerter, forteller Paasche

Sånn hadde jeg det også. Ikke uutholdelige, men definitivt ganske plagsomme smerter. Ble undersøkt for gallestein blandt annet uten at de fant noe. I ettertid vet jeg at jeg spiste mye som inneholdt hvitt mel i den perioden, og at intoleranse mot det sannsynligvis var synderen. Det er hvertfall helt borte nå på lavkarbo.

Så, det jeg lurer litt på da... Er hva spiser hun ETTER kuren? Har hun gått tilbake til det hun spiste før? De fleste som har fulgt lavkarbo en stund vet jo at kroppen tåler f.eks stivelse enda dårligere etter en kur.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 19:49   #63
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Godt poeng, Carisma!
Kanskje du burde lufte det i artikkelen?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 19:58   #64
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Godt poeng, Carisma!
Kanskje du burde lufte det i artikkelen?

Bare forsøkte diskret å plante en tanke og håpe noen andre tok den videre jeg da

Jeg kom til å tenke på en lege jeg gikk til tidligere. han var ekstrem motstander av røyking, og samme hva man feilte så endte han opp med at røyken var årsaken. Ørebetennelse f.eks... Han kunne garantert klart å linke et knekt bein til røyking! Litt av den taktikken de holder på med på det sykehuset også?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 20:03   #65
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren farlig?

Sitat:

Så uansett hva slags artikler og undersøkelser som kommer opp, - jeg tror fortsatt ikke at det er sunt å bare spise fett og proteiner over lang tid.

Nei, vitenskap og forskning er jo bare sprøyt har jeg hørt. Vi vet jo alt fra før av.

P.S! Og jorda er flat!

(Sorry, klarte ikke la vær. Håper noen er i mer saklig humør enn meg i dag)

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 20:32   #66
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Hvis bare all vitenskap hadde vist det samme, men det gjør jo ikke det. Ei heller stoler jeg på statistikk, da dette også bare brer seg ut over en svært liten gruppe mennesker. Og hvis jeg faktisk hadde truffet noen som hadde vært friske og sunne etter lang tid med ensformig kosthold. Men det har jeg heller ikke. Og forøvrig - det var vel VITENSKAPSMENN som i sin tid sa at jorda var flat, ikke?

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 20:44   #67
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Nei, vitenskap og forskning er jo bare sprøyt har jeg hørt. Vi vet jo alt fra før av.

P.S! Og jorda er flat!

(Sorry, klarte ikke la vær. Håper noen er i mer saklig humør enn meg i dag)

  Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:56   #68
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Nei, vitenskap og forskning er jo bare sprøyt har jeg hørt. Vi vet jo alt fra før av.

P.S! Og jorda er flat!

(Sorry, klarte ikke la vær. Håper noen er i mer saklig humør enn meg i dag)

  Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:59   #69
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

Hvis bare all vitenskap hadde vist det samme, men det gjør jo ikke det. Ei heller stoler jeg på statistikk, da dette også bare brer seg ut over en svært liten gruppe mennesker. Og hvis jeg faktisk hadde truffet noen som hadde vært friske og sunne etter lang tid med ensformig kosthold. Men det har jeg heller ikke. Og forøvrig - det var vel VITENSKAPSMENN som i sin tid sa at jorda var flat, ikke?

Så, det eneste du egentlig stoler på er informasjon som støtter det du mener fra før?

Kan du ikke hvertfall grave opp en studie, eller egentlig bare noe som sier at man må ha grønnsaker og at man blir syk uten? For meg?

  Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 23:08   #70
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Men de du kjenner som spiser stort sett bare kjøtt og og lite grønnsaker, spiser de rent? Eller spiser de mye farsemat? Fritert? Brødmat? Bare lurer altså.
I starten da jeg kjørte fettfestival tidligere så var den eneste overgangen (jeg hadde levd ketogent lenge før det) at jeg ble løs i magen (sorry detaljer), men det gikk seg til når kroppen fikk omstilt seg på å ikke belage seg på plantefiber.
Klart det er ålreit å variere, men for det om noe smaker bra, og er fristende og lettere å leve på gjør det ikke mer sunt enn et ensidig kosthold. Variert kosthold er et moderne fenomen, og ja, jeg er gjerne litt moderne i blant jeg, men ikke fordi det er bedre for helsa mi å spise brokkoli og paprika og tomater og rosenkål og diverse krydder og what not, men for min egen matgledes skyld.
Linken Chunky posta er finfin! Og som det også framkommer så er det denne måten inuittene levde på før de ble presentert for vestlig kosthold, før den tid eksisterte det ikke dia og hjerte- og karsykdommer blant den folkegruppen. Du kan jo også se på hvordan masaiene lever, f.eks.

Ellers må jeg si at jeg nok skulle som Iset ønske jeg ikke ødela kroppen min med uvettugt vegetarkosthold i åtte år, og at jeg hadde oppdaga lchf tidligere. Da hadde nok ting sett ganske annerledes ut for meg enn det gjør nå, enn om det meste er bedre enn det var før jeg la om.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 21:52   #71
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysekuren farlig?

Åh så irriterende!!

Men uansett, Torkild har kommet med svar

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:07   #72
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Så, det eneste du egentlig stoler på er informasjon som støtter det du mener fra før?

Kan du ikke hvertfall grave opp en studie, eller egentlig bare noe som sier at man må ha grønnsaker og at man blir syk uten? For meg?

Nei, det jeg støtter er informasjon som jeg faktisk har sett bevist. Og jeg har sett og kjent folk som har blitt kjempesjuke på grunn av mangelfullt kosthold. Mange forskjellige mennesker faktisk. De friskeste, mest energiske og mest tilfredse folka jeg kjenner har uten unntak vært de som har hatt et variert kosthold, - og omvendt - de jeg kjenner som er slappest, i dårligst form, og mest deprimerte, har en tendens til å være folk som har et kosthold mye bestående av grændis, brus - og veldig lite grønnsaker.

I tillegg - jeg har også jobbet mange år i barnehager, - og av alle barn jeg har hatt, så er det de ungene med mest adferdsproblemer som har hatt dårligst kosthold. Man trenger ikke å titte lengre enn i matboksen når de spiser frokost, de ungene som daglig har hatt med seg litt grønnsaker og/eller frukt, og sunt pålegg har vært de ungene som har hatt lettest for å kosentrere seg, og som generelt har de fineste dagene i barnehagen. De som kommer med vafler og nugatti har UTEN UNNTAK vært de som har flydd mest i taket, vært mest voldsomme med de andre ungene, og i enkelte tilfeller har vært nødt til å ha ekstra ressurser.

Jeg tror ikke det er tilfeldig i det hele tatt.
Hvis du trenger ytterligere dokumentasjon enn det, så kan du helt sikkert finne det selv på nettet. Jeg føler ikke at jeg er nødt til å bæcke min overbevisning opp med artikler og undersøkelser. Jeg kommer jo ikke til å skifte mening om det jeg tror er riktig uansett.

Men for all del - hvis du tror ensidige kosthold kan regnes som sunne, go ahead! Forskjellige meninger er det jo lov å ha.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:10   #73
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

De som kommer med vafler og nugatti

Nå har vel aldri diskusjonen dreid seg om brødskiver og sukkerpålegg? Det er jo himmelvid forskjell på det og å se på fett/proteiner med og uten litt grønnsaker?
Forhåpentligvis er de fleste her inne langt forbi nugatti-stadiet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:12   #74
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men de du kjenner som spiser stort sett bare kjøtt og og lite grønnsaker, spiser de rent? Eller spiser de mye farsemat? Fritert? Brødmat? Bare lurer altså.
I starten da jeg kjørte fettfestival tidligere så var den eneste overgangen (jeg hadde levd ketogent lenge før det) at jeg ble løs i magen (sorry detaljer), men det gikk seg til når kroppen fikk omstilt seg på å ikke belage seg på plantefiber.
Klart det er ålreit å variere, men for det om noe smaker bra, og er fristende og lettere å leve på gjør det ikke mer sunt enn et ensidig kosthold. Variert kosthold er et moderne fenomen, og ja, jeg er gjerne litt moderne i blant jeg, men ikke fordi det er bedre for helsa mi å spise brokkoli og paprika og tomater og rosenkål og diverse krydder og what not, men for min egen matgledes skyld.
Linken Chunky posta er finfin! Og som det også framkommer så er det denne måten inuittene levde på før de ble presentert for vestlig kosthold, før den tid eksisterte det ikke dia og hjerte- og karsykdommer blant den folkegruppen. Du kan jo også se på hvordan masaiene lever, f.eks.

Ellers må jeg si at jeg nok skulle som Iset ønske jeg ikke ødela kroppen min med uvettugt vegetarkosthold i åtte år, og at jeg hadde oppdaga lchf tidligere. Da hadde nok ting sett ganske annerledes ut for meg enn det gjør nå, enn om det meste er bedre enn det var før jeg la om.

De fleste av dem spiser både farsemat og rent kjøtt. (Selvfølgelig, det sier vel seg selv at de som bare spiser ferdigprodukter ligger litt dårligere an, men som sagt, såvidt jeg har sett og hørt så spiser de fleste av dem mye rent kjøtt også.)

Det er klart kroppen kan venne seg av med veldig mye, og venne seg til mye annet, men jeg tror bare ikke det er sunt for kropp eller sjel å spise veldig mye av det ene, og nesten ingenting av det andre.

(Når det er sagt, JEG ser forøvrig på lavkarbokosthold - kanskje ikke såå mye på induksjonen, men på vedvarende iallefall som ganske variert kosthold. I tilfelle det skulle være noen tvil om det.)

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:12   #75
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren farlig?

Men hva har grandis og nughatti med å spise fett og protein fra rene ubearbeidede matvarer, men ikke spise grønnsaker å gjøre?
Jeg tror ikke grønnsakene er det som spiller inn her altså, men grad av sukkerinntak.

Det hjelper lite å tro . Og det er lov å lære seg noe nytt også, ta til seg ny kunnskap og lese de linkene som blir postet

JEG kan jo fortelle at det er mange her inne som spiser ganske ensidig og har det helt fint. Jeg har ei venninne som behandles for ME av ernæringsfysiolog med nesten bare fett, og ellers proteiner nok til dagsbehovet, og det var først etter det man merket positiv endring. Epileptiske barn og autister behandles gjerne med ketose og høyfett, etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Paranøtter er farlig? frkprym Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 19-11-09 02:07
Gravid, hva er farlig, hva er ikke farlig? Forvirra ... KatjaBlå Kosttilskudd 3 25-01-09 00:24
Er det farlig? Lindabtn Ketolysekuren 9 17-08-07 20:02
Nå er spekepølse farlig... Fjonken Nyheter / media 3 20-03-06 14:30
Brasil - farlig? mofe Generell diskusjon 2 01-11-05 10:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no