Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Åååå ... jeg har så lyst på kransekake

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-07, 11:52   #1
Søss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 58
Innlegg: 14
Søss er på en erverdig vei

Åååå ... jeg har så lyst på kransekake

Hei,

Nå som julen nærmer seg kommer også suuuuuuuget etter kransekake.
Er det noen som har vært borti en lavkarbo variant?
Venter spent på svar

Søss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 12:02   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Åååå...jeg har så lyst på kransekake

Her har du en oppskrift eller to. Bytt ut fruktose med tilsvarende mengde Splenda-melis. Ikke vekt men mengde. 100 gram sukker/fruktose er ca. 1,2 dl Splenda.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2244

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 12:06   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Åååå...jeg har så lyst på kransekake

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=kransekake

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=kransekake


Lykke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 12:24   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Åååå...jeg har så lyst på kransekake

:sjokk: Jeg tror ikke mine egne øyne. Jeg elsker også kransekake men trodde ikke jeg kunne lage noen lavkarboversjon av det, men det er jo mandler og diverse så det burde jo gå an ja. :bakemodus:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 12:44   #5
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Åååå...jeg har så lyst på kransekake

Jeg fikk også såååå lyst på marsipan i går etter å ha lest om det her på forumet!
Trålte 4 dagligvarebutikker før jeg endelig fant Odenses sukkerfrie marsipan hos ICA. Fikk litt sjokk når jeg så at den hadde 37 karper pr. 100! altså 55,5 i den lille pølsa på 150g!
Men jeg MÅTTE bare ha den (sukker rush).
Underlig nok klarte jeg å fremvise en utrolig viljestyrke når jeg kom hjem.
Av erfaring vet jeg at om jeg først prøvesmaker så klarer jeg ikke å stoppe...
Så jeg gjorde det riktige, med et godt grep om pølsa(!) gikk jeg ut på trappa å kylte den (marsipan pølsa:-) langt ut til skogs! Uten å smake på den!
Må si jeg blev litt imponert over meg sjøl. Ikke de best brukte 20 kr jeg noensinne har brukt men for meg var det det riktige å gjøre.
Får heller prøve å lage litt sjøl hjemme

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:18   #6
Søss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 58
Innlegg: 14
Søss er på en erverdig vei

Sv: Åååå ... jeg har så lyst på kransekake

Så bra Tusen takk for oppskriftene. Nå er jula reddet. Men et lite spørsmål til; er splendamelis det samme som vanlig splenda. Har sett splenda i butikken men ingenting som heter splendamelis.

Søss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:58   #7
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Åååå ... jeg har så lyst på kransekake

Opprinnelig lagt inn av Søss, her.

Så bra Tusen takk for oppskriftene. Nå er jula reddet. Men et lite spørsmål til; er splendamelis det samme som vanlig splenda. Har sett splenda i butikken men ingenting som heter splendamelis.

Det er det samme, du må bare male/knuse Splenda finere.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 14:00   #8
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Åååå ... jeg har så lyst på kransekake

Dette skal jeg bake til jul!! Jeg elsker kransekake, og flott at det finnes en versjon for oss.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 14:18   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Åååå ... jeg har så lyst på kransekake

JAAAAAAAAAAAAAA!!! Gleder meg allerede til å lage og spise dette... Jeg er ei skikkelig bakekjerring til jul, baker minst 7 sorter... Så for meg masse baking uten å få NOENTING til meg selv, men nå er det håp. Må kjøpe kransekakeformer...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no