Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-11, 14:26   #401
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Uff, jeg har en skikkelig drittdag kroppen min er virkelig i ulage, den later som om den er gravid, mens alle tester er blendahvite, og alt jeg har lyst på er melon og selleri med blåmuggost! Men men, TR dukker nok snart opp, for flere blanke tester pleier å tyde på det Tar i alle fall en liten ketolysepause i dag, med piel de sapo-melon, og så får vekta gjøre som den vil!

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:57   #402
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Kattungen: Jeg lider også av innbilt graviditet (håper jeg). I dag ble jeg skikkelig lei meg og begynte å gråte av en filleting som ikke egentlig var noe problem en gang.. Sånn er jeg aldri! Småømme bryster og veldig sliten. Må vel ta en test bare for å avkrefte det hele..

Nesten litt godt å se at det er flere her inne som sover og sover og er slappe og slitne. Da er det vel normalt!

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 17:06   #403
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg går da IKKE ned... :gaah:

Kjempefrustrert.
Inntaket ligger på 74-76% fett, 19-22%protein og rundt 4% kh på det jevne.

Har ikke spist frukt, sukker, poteter, brus, kaker, kjeks eller noe annet.

Kan sukrin påvirke så jeg ikke går ned? Det er det eneste "søte" jeg har spist, og det er ørlite det også. Og nøtter da.

Sukk, like før jeg gir opp...

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 17:35   #404
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg hadde tatt bort sukrin før jeg tok bort nøtter jeg..? Men det er meg det..

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 18:12   #405
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

I dag er energien en helt annen! Begynte dagen med spinatsuppe og egg som i går - men tok en ekstra klatt smør i suppen! Holdt meg mett til middag - som var kylling, smør og blomkål+brokkoli... Det var helt nydelig. Kanskje jeg har vært for slapp med grønnsakene... det er litt typisk meg å "glemme" at jeg faktisk trenger litt kh i form av grønnsaker. Så håper jeg klarer å legge meg i normal tid i kveld - så jeg kommer tidlig opp i morgen. Å snu døgnet er helt umulig - funker dårlig på jobb om dagen

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 19:47   #406
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Sukrin kan gjøre at det stopper opp visstnok ja Spørs om det gjelder meg også.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 19:53   #407
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hmmm, spiste sukrin på 17.mai, stevia i teen 18.mai.. Kan det virkelig henge i så lenge??

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 19:55   #408
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ellers så er vi bare inne i en "sånn" uke Trultemamma
Jeg leste nettopp tråden som Buck startet, om bivirkninger. Der sto det noen flotte innlegg som jeg tar med meg videre

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 19:59   #409
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg skammer meg sånn.. Jeg sprakk så */&"/#& i helga! Å ikke bare på lørdag.. Spiste både poteter og godis! Dumme meg! Burde ikke la meg påvirke av de rundt meg..

Akkurat nå er jeg syk, men jeg har spist ketolyse mat alikevell.. Det kan jeg egentlig være fornøyd med, for i fortiden har jeg alltid droppa ut når jeg har vært syk! Sitter i skrivende stund å knurrer til samboeren min som sitter å spiser en middag jeg har veldig lyst på....

__________________
FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 20:01   #410
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

så flott at du er tilbake på ketolysemat!
Sprekker kan skje, og de er jo ikke farlige- sålenge de ikke kommer ofte og varer lenge. Da er det vel en risiko for å ha vansker med å komme i ketose tilslutt.
Du er tilbake, nå er det bare å se framover

Var det godt med poteter og godis da? merka du noe på kroppen?

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 20:05   #411
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Unnimor: Så bra at du kommer tilbake til ketolysedietten! Noen sprekker må vi vel ha. Viktigste er vel den store helheten. På sikt redusere inntaket av disse kh rike matvarene og velge å unne seg noe. Synes du er flink som hopper på igjen! Stå på videre!

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 20:17   #412
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Tusen takk dere Er egentlig godt å være tilbake på kuren!
Jeg fikk ikke noe sånn "hangover". Men jeg ble kanskje litt slappere. Å så var jeg i dårlig humør fordi jeg hadde dårlig samvittighet
Jeg er bombesikker på at jeg kommer til å klare meg dårlig når vi skal til Bulgaria, men jeg MÅ bare begrense meg litt Føler at jeg må kose meg litt på ferie.. Men jeg trenger kanskje ikke spise alt jeg kommer over av kh :P hihi
Redningen min er bringebær med krem og atkins barer!
Stå på dere også! Kjempe flinke er dere

__________________
FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 20:18   #413
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Unnimor: jeg skal på jentetur til Tyrkia etter eksamensjaget er over. Det blir hardt med ketolysekost ja.. Men satser på mye grønnsaker, rent kjøtt og lite fett og kh. Så får vi bare se... Satser også på å drikke masse masse vann (!) så sulten ikke gjør at jeg kaster i meg alt jeg ser av kh...

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 20:28   #414
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Uff, jeg har en skikkelig drittdag kroppen min er virkelig i ulage, den later som om den er gravid, mens alle tester er blendahvite, og alt jeg har lyst på er melon og selleri med blåmuggost! Men men, TR dukker nok snart opp, for flere blanke tester pleier å tyde på det Tar i alle fall en liten ketolysepause i dag, med piel de sapo-melon, og så får vekta gjøre som den vil!

Huff da!! Helt syke lyster du har da Håper melonen smakte! Snart er du back in track - og husk! DU kan være gravid selv med blanke ark

Masse lykke til!!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:44   #415
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg har heller ikke gått ned noe siste uka. Det er kjedelig, men jeg trøster meg med at jeg synes kroppen ser bedre ut. Det kan hende at jeg har spist litt mye siste uka og at det har gjort at jeg ikke har gått ned i vekt. Kanskje er det bare at kroppen trenger litt mer tid. Kanskje skyldes det utskeielsen jeg hadde i helgen. Jeg vet ikke. Men sånn ble det denne uka, så håper vi på bedre lykke uka som kommer.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:41   #416
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ikke noe nedgang her eller verken i vekt eller cm :sur: Skylder på mensen jeg. Og så virker det kanskje som vi alle er i en slik periode som det stopper litt opp. Veldig trøst for meg. Jeg tar meg 1 uke ketolysepause i varmere strøk, om ikke aska stopper oss. Så kommer jeg nok tilbake litt feitere men brunnere
Håper jeg ikke går på en smell når det gjelder alkohol, blitt litt skremt av historier her inne. Får ta det litt piano.
Så er jeg klar igjen når jeg er tilbake, har ikke dårlig tid (mantra til meg selv).
Ønsker alle en strålende uke med oppadgående humør og nedavgående vekt.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 06:48   #417
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Enda en blendahvit test (denne gangen dukka ikke engang kontrollstreken opp! ) så jeg må vel bare innfinne meg i å vente på at TR skal dukke opp

Ellers har gårsdagens "utskeielse" (rundt 40 gram karbo) gjort sitt for vekta - ned fra 84.1 til 83.6

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 07:52   #418
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Uæææ, OPP 1,5 kg!!! Jeg hadde en operasjon på fredag, og gikk ut av ketolyse to dager i forkant. Men fråtset på ingen måte, spiste et par skiver fedon-brød og ekstra nøtter og grønnsaker. Dagen etter operasjon var jeg tilbake i ketolyse. Det er skikkelig deprimerende at det gjorde så voldsomt utslag!

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:03   #419
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Kattungen, hvis ikke kontrollstripen dukker opp, er testen ødelagt! Ta en ny :P

I dag hadde jeg gått ned! Hurra! Jeg tipper at for min del er det alkohol som har vært partystopper.. Ikke at jeg drikker så himla mye, men det har vært en del anledninger i tillegg til fredager og lørdager der det har blitt servert vin og gjerne vært fri bar utover kvelden. Og da blir det jo så man tar et glass eller to. Men nå kjører jeg hvitt hvitt hvitt fram til eksamen den 17.juni. Så skal vi se da, om ikke kiloene raser av

I går spiste jeg blomkål- og brokkoligrateng til middag. Ferdig kjøpt i pose. Velgid god og sykt enkel middag, men nå begynner jeg å lure på om den ikke inneholder litt vel mye karbo. 27g på hele pakka, og jeg spiste nok 2/3 av den.. Jaja.. Kanskje det passer bedre som tilbehør.. :S

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:06   #420
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Wonderwoman: Sikker på at du ikke bare holder på litt vann eller noe? Det høres rart ut at du skal ha gått opp så mye av så lite... Kjører de ikke på med saltvann og greier under operasjoner? Medisiner kan også få deg til å holde på vann..

Bjella: GOD TUR!!!

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:03   #421
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei
Smile

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei,
Kan jeg henge meg på ?
Jeg har gått på egenkomponert lavkarb men har tullet litt siste mnd. nå er jeg igang igjen.
Har kjøpt Ketolyseboka og tenkte å prøve dette for å få fortgang på nedgangen.
Jeg begynte 14.januar og veide 117.5 idag veier jeg 105 så jeg har gått ned 12.5 kg er ikke verst det.
Men har mye å gå ned fortsatt så mitt neste delmål nå er å komme under 100.
Igår spiste jeg fint legger inn på kostbok på nett og har ca 75/20/5 som jeg prøver å holde meg på.
Igår ble det 11 karber aldri ligget så lavt,er spennede å prøve noe nytt iallefall og spennende å se om effekten er bedre enn på min egenkomponerte.

__________________
Vektoperert DS gått ned 75 kg...men har mye igjen å gå ned :-(
Går på min egen prøv og feile egenkomponerte LCHF.
Vil gjerne ha råd og tips
@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 10:33   #422
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

WW: vil tro at du har mere vann i kroppen ja. Får deg sikkert en hyggelig overraskelse etter hvert

Annne:jeg bruker å lage slik grateng selv, tar ikke så lang tid det heller Bruker det som tilbehør jeg ja

Maritamor: velkommen! Her er det plass til alle som vil
Grattis med flott vekt-tap

Kattungen: sier som Annne, da er testen ødelagt

I går var jeg flink til å legge inn hva jeg har spist på diett.no, og det tror ejg er lurt for min del altså. Tror ikke jeg spiser nok og rett når jeg ikke gjør det. Dermed måtte jeg jo snike meg på vekta idag og....som viste ett langt hyggeligere tall enn i går

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:06   #423
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg har kjøpt ny test, så nå får jeg sikkert mensen før jeg rekker å ta den

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:19   #424
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Velkommen til Maritamor!
Kattungen: spennende!!
Euphita: hva er egentlig "nok mat"?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:52   #425
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Lucifine: da tenker jeg nok i den forstand at jeg får i meg ca.15 g karber og at prosentfordelingen mellom fett, protein og karber er 70/25/5 sånn ca.

Har hatt noen trasige dager her og jeg har vært usigelig sliten, dermed spiser jeg ikke noe særlig mat og langt fra den fordelingen som er anbefalt. Har vært i ketose hele veien, men ser ut som det ikke hjelper meg så lenge jeg kanskje spiser for mye protein i forhold til fett og for lite karber samt for lite grønsaker.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no