Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger litt sårt motivasjon ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-09, 13:06   #1
smiley75
Juniormedlem
 
smiley75 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 26
smiley75 er på en erverdig vei

Trenger litt sårt motivasjon ...

Hei hei, jeg starten med ketolyse kuren for 3 mnd siden, klart å holde kuren ganske bra i starten, gikk ned 9 kilo på 2 mnd, kjempefornøyd med resultatet. (totalt 15 kg på 1,5 år) Men deretter så var jeg av og på ketose hele tiden, ble vanskeligere å vanskeligere å holde motivasjonen oppe. Tok meg en pause i midten av oktober på en god uke, måtte bare få all ketosen på avstand, startet opp igjen og dette gikk bra i ukene helt til helgene kom.

Nå har jeg tatt meg en pause igjen og lurer på om jeg bare skal vente til januar med å fortsette, men er da redd for at vekten kommer til å gå sakte men sikkert opp igjen i mellomtiden. 3 av kiloene er i løpet av siste mnd kommet tilbake, men det har jeg hørt kan skje når du slutter på ketolyse kuren.

Har noen gode råd/tips til meg om egne erfaringer og hva jeg bør gjøre? Nå trenger jeg sårt litt motivasjon her...
Jeg har 10 kg som jeg vil ta av før jeg er i mål.

Håper noen har noen gode visdomsord til meg

__________________


smiley75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 13:08   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt sårt motivasjon.....

Motivasjon kan du egentlig bare gi deg selv, siden bare du vet hvorfor du vil og trenger å legge om kosten.

Lag en liste over hva du får og hva du ofrer, og se på hvilke som betyr mest for deg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:22   #3
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Trenger litt sårt motivasjon.....

Hvis du bare er 10 kg unna målet så haster det vel ikke såå veldig heller? Hva med å ta en liten pause fra ketolyse fram til januar, prøvå leve litt på generell lavkarbo, og bare tenk på at du skal holde vekten noenlunde stabil gjennom de neste månedene? Så kan du heller starte opp igjen når motivasjonen er tilbake, og det er den jo gjerne rundt nyttår

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 19:53   #4
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 45
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Trenger litt sårt motivasjon ...

Hei hå, jeg skjønner akkurat hva du mener! Jeg er selv inne i en dårlig periode mht andre ting, og da er det kjempevanskelig å holde fokus på den gode livsstilen som fikk meg til å miste 10 herlige kilo på 3 måneder. *motivasjon kom til meg*

Hva om vi hjelper hverandre på gli igjen? Jeg har også 10 kilo til som skal av før jeg sier meg fornøyd, men akkurat nå trenger jeg å komme meg opp fra den "mørke kjelleren" jeg har havnet i... Send meg gjerne en privat melding om du vil at vi skal motivere hverandre.

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger sårt litt gode tips her. Bo hos andre en uke, hvordan klare være i ketose? Smurfepia Spørsmål og svar 1 04-04-09 11:17
Jeg trenger sårt litt hjelp her smil! Ketolysekuren 14 10-03-09 11:20
Har mista litt motivasjon og ska snart på ferie, trenger råd!! Chalenty Ketolysekuren 9 06-03-09 12:14
Trenger sårt svar ...! julimamma Lavkarbo generelt 12 23-11-07 21:16
Trenger litt motivasjon! geysirland Ketolysekuren 21 28-09-07 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no