Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Musikk-uansett-sjanger-tråden

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-05, 11:03   #1
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Musikk-uansett-sjanger-tråden

Siden jeg er litt på forsker'n for tida hva musikk angår, starter jeg en musikktråd likegodt. Hva hører dere på for tida? Noe som ikke ligger på VG-lista top tjue? Tips til ei gammal tante?

Her er hva jeg sitter med på øret for tida:
Jeff Buckley's versjon av Cohen's "Hallelujah". Fullstendig naken og sårbar og utrolig sterk.
Zappa og Steve Vai's versjon av Zappa's "Sofa". Elektrisk. Fantastisk.
Zappa og Michael Hedges versjon av samme. Akustisk. Ikke mindre fantastisk.
Zappa's versjon av "Ring of Fire". Helt uvirkelig morsom.
Zappa og Sting i duett.
Tom Waits og Bette Midler's versjon av "I never talk to strangers"
Hendrix' reggae-versjon av "Stairway to Heaven"
Noen bedre?

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 14-08-05, 11:21   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Akkurat nå om dagen trenger hodet mitt rolige bølger etter jobb....

Og da har jeg hørt en del på Eva Cassidy - "Eva by Heart" albumet. "Blues in the Night" - "Say goodbye" - "You by heart" - "Me is a healer"

Eva Cassidy døde av kreft for noen år tilbake. Mener det var NRK som sendte en dokumentar om henne - et TV team hadde fulgt hennes siste år. Gripende program - og jeg fikk øynene opp for ei mektig dame med stort talent og stor stemme......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-08-05, 11:29   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

I morgen kommer kaizers orchestra ut med nytt album! Den har fått femmer i vg og sekser i dagbladet og jeg gleder meg som en liten unge!

For de som aldri har hørt trenger de nok mer enn en gjennomlytning, de er litt.. litt "spesielle", men de rocker live!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 14-08-05, 11:30   #4
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Akkurat nå om dagen trenger hodet mitt rolige bølger etter jobb....

Og da har jeg hørt en del på Eva Cassidy - "Eva by Heart" albumet. "Blues in the Night" - "Say goodbye" - "You by heart" - "Me is a healer"

Eva Cassidy døde av kreft for noen år tilbake. Mener det var NRK som sendte en dokumentar om henne - et TV team hadde fulgt hennes siste år. Gripende program - og jeg fikk øynene opp for ei mektig dame med stort talent og stor stemme......

Ja, Eva Cassidy er helt fantastisk. For meg er hun vintermusikk og gjerne midt på natta når jeg sitter aleine oppe ved PC'n med et vinglass og hodet fullt av tanker. Deilig.

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Jeg lurer på en ting om musikk ... HP Generell diskusjon 4 29-11-04 22:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no