Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ang. slankeoperasjoner

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-11, 00:19   #101
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fordi legen min hadde like liten tiltro som samfunnet generellt til at overvektige faktisk kan ha en viss selvkontroll.
Jeg lå langt under grensene hele svangerskapet, og i følgde diapol var det litt overilt å ta meg inn så tidlig som de gjorde. men grunnet forhistorisk fra før jeg oppdaget lavkarbo pluss BMI så kvalifiserte jeg.
Ikke at jeg ser hva det har med slankeoperasjonssaken å gjøre, men siden vi er nede på personanalyse her så...

Du har jo i hele tråden relatert svarene dine om vektoperasjon ut i fra din egen situasjon, og jeg synes bare at fra mitt ståsted at det var litt motstridene at helsen din er såå bra på lavkarbo, og så trengte du fortsatt spesialoppfølging i svangerskapet... Så etter min mening var det du som tok diskusjonen ned til personanalyse her.

Men, jeg vet jo godt at legestanden ikke er veldig pro lavkarbo da, og det er veldig flott at dine verdier hele tiden var langt under grensene!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:19   #102
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Kanskje karbohydrydratforstyrra blir den nye typ spiseforstyrre!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:20   #103
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

(...) men siden vi er nede på personanalyse her så...

Vel, nå var vel du en av de tok på seg å gi karakteristikk av en gjennomsnittlig slankeoperert, så "nede på personanalyse" har vi vel vært en stund ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:27   #104
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vel, nå var vel du en av de tok på seg å gi karakteristikk av en gjennomsnittlig slankeoperert, så "nede på personanalyse" har vi vel vært en stund ...

Eh ja, gjennomsnittlig, ikke spesifik!
Gjennomsnittlig er jo nettopp ikke personspesifikt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:42   #105
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eh ja, gjennomsnittlig, ikke spesifik!
Gjennomsnittlig er jo nettopp ikke personspesifikt!

Det er jo nettopp det, ingen her har noen nytte av slik karakterisering, ettersom det ikke finnes noen egentlig spesiell mennesketype som tar et sånt valg, og da virker det som om du har dømt hver enkelt i dine uttalelser. Når du sier selv at alle kan klare det, så må man jo nesten lure på hvor en sånn påstand kommer fra, og man blir gjerne nysgjerrig på hva som får deg til å si noe sånt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:50   #106
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

, og man blir gjerne nysgjerrig på hva som får deg til å si noe sånt.

En sterkere tro på menneskeheten enn den strengt tatt fortjener?

Vel seriøst, alle har et enormt uutnyttet potensiale. Men man må tro på sitt eget potensiale. Og som nevnt finne sin motivasjonsfaktor.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:58   #107
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

En sterkere tro på menneskeheten enn den strengt tatt fortjener?

Vel seriøst, alle har et enormt uutnyttet potensiale. Men man må tro på sitt eget potensiale. Og som nevnt finne sin motivasjonsfaktor.

Nå handler vel dette fortsatt om slankeoperasjoner, og jeg tror på ingen måte at brorparten av de som etter mye om og men har tatt det valget har hatt mangel på motivasjon, akkurat. Tenk på alle forsakelser og den jobben de må legge for dagen etter operasjonen er overstått!
Motivasjonen min har det aldri vært noe i veien med, den har vært mer eller mindre 100% siden dag en, omtrent. Jeg har likevel brukt mye tid og energi på å hele tiden løse kodene etterhvert som de har dukket opp, og til og med måttet få medisinsk hjelp for å komme ned i normalvekt. Jeg klarte det ikke helt alene, men jeg har aldri mistet troen på meg selv av den grunn.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 01:40   #108
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Om man klarer å godta at å være tynn ikke er det ultimate svare på alle ens problemer så trenger man vel ikke psykolog og psykiater for å takle overvekta.

Har aldri trengt psykolog for å takle min egen overvekt, MEN for meg er å være tynnere en ganske god løsning på mange ting jeg sliter med, bl.a selvtillit. Etter at jeg gikk ned 50 kg (lavkalori først, deretter lavkarbo) har folk sagt at jeg totalt har forandret personlighet, og det har jeg. Jeg tørr nemlig å være meg selv uten å frykte veldig mye hva folk syns eller mener om meg. Så ja, tynn = løsning på mange problemer for noen

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 01:48   #109
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Har aldri trengt psykolog for å takle min egen overvekt, MEN for meg er å være tynnere en ganske god løsning på mange ting jeg sliter med, bl.a selvtillit. Etter at jeg gikk ned 50 kg (lavkalori først, deretter lavkarbo) har folk sagt at jeg totalt har forandret personlighet, og det har jeg. Jeg tørr nemlig å være meg selv uten å frykte veldig mye hva folk syns eller mener om meg. Så ja, tynn = løsning på mange problemer for noen

Men hva om du legger på deg igjen, blir du da en dårligere person? Eller mister en arm, forsvinner da også selvtilliten? Er du ikke mer enn det skallet du er plassert i?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 02:09   #110
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Jeg har ifølge legen min en spiseforstyrrelse. Han definerer min spiseforstyrrelse som en forstyrrende trang og behov for å spise sunt og trene mye. Han har i den uttalelsen rett, men da er det ikke tatt hensyn til nyansene i min "forstyrrelse", nemlig at jeg kan spise usunt om jeg vil, jeg bare velger å ikke gjøre det altfor ofte. Derav er jeg ikke så "forstyrret" som den første setningen får det til å høres ut som, og det er legen også enig.

Det er nyanser i alt man sier og alt man gjør. Alt er ikke enten eller. Å velge å søke GB er etter min mening ikke å gi opp, eller å velge den letteste utveien. Det er å ta ett bevisst valg for å hjelpe seg selv, og det står det respekt i. For 99% av de som ber om slankeoperasjon tror jeg heller ikke at det å be om dette er noe lett valg. Det kjennes nok litt fornedrende å måtte innrømme ovenfor noen at man er for stor og at man trenger hjelp.

Alle greier ikke å hjelpe seg selv med kosthold og evt. mosjon. Det kommer til ett punkt hvor det viser seg at dette bare ikke går. Det finnes grenser for hvor lenge man skal møtte behøve å pine seg for å se om det kanskje går, eller hvor mange metoder, endringer og mønstre man skal endre for å finne det som kroppen responderer på. Alle greier det ikke. Alle skal kunne gå ned på lavkaloridietter fordi ett kaloriunderskudd er ett "ubestridt faktum" for å gå ned, men ikke alle gjør det. Noen av oss vet jo også at næringssammensetningen har stor betydning.

Jeg leter etter en begrunnelse for hvorfor slankeoperasjoner skal være demotiverende, men jeg finner ingen. Motivasjonen bør være at andre mennesker tar ansvar for sin egen helse. Motivasjonen bør ligge i også de hundretalls og tusentalls suksesshistoriene som innebærer vellykket vektreduksjon på både lavkarbo og lavkalori. If I can do it, so can you. Hvorfor ilegge demotivasjon til ett par historier om slankeoperasjoner når du kan motiveres av x antall andre historier.

Mange kommer inn her, nye og ferske på lavkarbokost, fryktelig demotiverte fordi de ikke kan spise ditt og datt. "Dette blir ikke gå" eller "hvordan i all verden klarer dere uten ditt og datt" er ofte gjengangere. Svarene er ofte at man heller kan fokusere på det man kan spise. Hvorfor? Fordi der er brikken til motivasjonen. Om noe demotiverer deg, eliminer den brikken og fokuser på det som motiverer. Lykken til suksess ligger i å finne de triggerende som gjør deg motivert.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 02:34   #111
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Dette var en litt spesiell tråd
Jeg husker veldig godt da ei svært god veninne av meg fikk seg kjevelås på begynnelsen av 80-tallet for å deseprat prøve å snu det vekta viste.
Kjære vene så mange som mente at hun var lat og ikke gadd slanke seg, manglet viljestyrke, etc.
Jeg trodde i fullt alvor at samfunnet var kommet lenger i dag. Er det i det hele tatt mulig og tenke at en slankeoperasjon er en lettvint utvei?
Ellers må jeg jo kanskje også føle meg uønsket i slike tråder, siden jeg har motsatt problem, jeg kjemper for å holde BMI`en min over 18.
Blant mine nære venner finnes det mennesker i alle mulige aldre, fasonger, sosial status, farger og kulturer, og vi skravler om alt mulig. Det er ikke slik at jeg kun kan prate vekt med mennesker som sliter med akkurat mitt problem.
Synes det skal være slik på forumet også.
Alle aspekter bør absolutt kunne diskuterest fritt og ikke måtte gjemmes bort.
Lavkarbo er ingen diett, men en livsstil (iallefall for meg)

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 08:49   #112
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

men i mellomtida da, husker du å se lyspunktene eller bare venter du på gullet i enden av regnbuen?
For det er jo ofte det som skjer, at vi blir så opphaldet i hvor mye bedre alt skal bli når vi får begynt på lavkarbo, når vi går ned, når vi får operasjon, når vi vinner i lotto... Hva som helst... At livet gikk uten at vi merket det. Og så ble det kanskje ikke så fantastisk som vi trodde. Så leter vi etter neste gullkiste i enden av en annen regnbue... mens livet og dagene går.
(dette gjelder ikke spesifikt Kitt, men generellt!)

Du trenger så absolutt ikke bekymre deg for meg, Carisma.
Jeg er til tross for en del helseutfordringer et av de lykkeligste menneskene jeg kjenner. Jeg har en mann som elsker meg ubetinget og to flotte unger som vokser og trives akkurat som unger skal.
Det skal veldig lite til for å glede meg og det kommer nok ikke til å forandre seg selv om jeg blir 40- 50kg lettere!
Mitt ønske for livet mitt etter en såpass stor vektnedgang, er å kunne delta mer aktivt i mitt eget liv med bedre helse og gode utsikter til et langt liv sammen med mine kjære!

"Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var livet!" var det noen som sa. Mange bør lære av det. Jeg er ikke an av dem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:46   #113
Mamaphenix 85
Juniormedlem
 
Mamaphenix 85 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 25
Mamaphenix 85 er på en erverdig vei

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Skjønner ikke at det kan være noe galt i at jeg ønsker å bli sunn og slank

__________________





Mamaphenix 85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LAVKARBO Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:54   #114
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Mamaphenix 85, her.

Skjønner ikke at det kan være noe galt i at jeg ønsker å bli sunn og slank

Det er det ikke heller, selv om et lite fåtall anser det som ensbetydende med at du er overfladisk og lat. Bare sprøyt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:21   #115
jannesnuppa
Seniormedlem
 
jannesnuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 556
jannesnuppa er ny på veien

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Jeg fikk innvilget slankeoperasjon for 16 år siden, og det er noe av det beste som kunne skjedd meg. Gikk ned fra 130 kg til 75 kilo på relativt kort tid. La også på meg veldig mye under de to svangerskapene mine. Nå er jeg så heldig at jeg fikk ingen komplikasjoner av noe slag. Jeg har også dia 1, og har hatt det som barn.Jeg tenkte aldri på den tiden at det var en lettvint løsning. Hadde prøvd å slitt lenge med å gå ned i vekt på egenhånd, men det ble liksom bare noen kilo ned,og fort opp igjen. Det var jo ikke noe som het Lavkarbo i den tiden La på meg en del da jeg ble gravid igjen for tredje gang, men klarte å gå ned igjen. De siste årene har jeg lagt litt på meg igjen, men etter jeg begynte med lavkarbo har jeg igjen gått ned til 75 kg. Jeg er veldig glad for min GBP den gangen, og hadde det ikke vært for den, hadde jeg vært veldig overvektig enda. Så for mange er en opersjon et godt valg, og ikke ett lettvint valg.....

__________________
Min journal
jannesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no