Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Grillribbe?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-08, 09:25   #1
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Grillribbe?

Jeg er litt grønn på dette foreløpig - har levd på lavkarbo mat for å komme i ketose i ellve dager. Og det har gått fint - iallefall først.
Ketosen var på plass etter to dager bare, og etter en uke var jeg hos legen og veide meg på spesialvekta hennes - hipp hurra - to og en halv kilo fett var borte. Og det enda jeg hadde kost meg med koteletter og rømmedressing.

Men de siste dagene har jeg lagt på meg nesten en kilo... Først trodde jeg det var vann på grunn av mensen (har bare vanlig vekt hjemme), men i morges begynte jeg å lure. Følte meg så sliten liksom. Har ikke hatt det sånn siden ketosen kom i gang skikkelig.

Så jeg testa med en stick da... Var bare såvidt den ble lilla :-((((

Så var det inn i kjøleskapet og sjekke da - hva i all verden er det som har skylden - jeg vet at jeg ikke har jukset.

Og ganske riktig - grillribba som jeg har kost meg med er jo krydret med SUKKER. Er det mulighhhhhh???

Skjønner ikke at den kan ha gjort så mye galt, men det er det eneste jeg finner med karber i seg så da må det jo være den.

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 09:32   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Grillribbe? :-(

Det er ikke noe å fortvile over
Bare til å ikke spise dem noe mer det, så ordner det seg!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 09:41   #3
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Grillribbe? :-(

Joda - var bare så nedtur å se vekten peke feil vei - allerede nå :-(((

Men jeg har jo tatt av førti kilo underveis, selvom det har stått stille noen år og også gikk på noen kilo igjen før jeg nå tok grep og kom inn i riktig mat igjen så jeg vet jo at det tar tid... Men jeg er nok litt utålmodig - vil ha resultater fort og være kjempepen og slank så jeg kan gå ut og kjøpe nye klær....

Jaja - jeg får ta til etterretning at det ikke er mer grillribbe på meg, og heller gå en tur i dag. Aner ikke hvordan ketose funker, men siden jeg fortsatt såvidt er inne i den, så er kanskje ikke alt ødelagt?

Hadde opprinnelig tenkt å trene skikkelig i dag, men det har ikke kroppen energi til foreløpig. Mett og oppblåst føler jeg meg også :-(

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 09:47   #4
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: Grillribbe? :-(

Utslag er utslag på stix'en, så jeg ville tatt det helt med ro, spist riktig og kommet i gang sakte, men sikkert. Noen dager etter at jeg hadde startet følte jeg også meg veldig slapp, men å er jeg godt i gang med treningen igjen. Og jeg gikk ikke opp da jeg hadde mensen, men ikke så mye ned heller...

Se lyst på det, spis riktig - noen blundere gjør vi alle før vi er ordentlig inne i det, og ta det heller en spasertur eller noe som passer energinivået nå til kroppen har stabilisert seg.

Stå på, dette kommer seg, å være utålmodig hjelper dessverre ingenting (selv om jeg skjønner hva du mener, skulle ønske jeg kunne sett bra ut i badedrakt allerede denne sommeren, men....ting får ta den tiden det tar).

Ha en fin dag!

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 09:58   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Grillribbe? :-(

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Joda - var bare så nedtur å se vekten peke feil vei - allerede nå :-(((

Men jeg har jo tatt av førti kilo underveis, selvom det har stått stille noen år og også gikk på noen kilo igjen før jeg nå tok grep og kom inn i riktig mat igjen så jeg vet jo at det tar tid... Men jeg er nok litt utålmodig - vil ha resultater fort og være kjempepen og slank så jeg kan gå ut og kjøpe nye klær....

Jaja - jeg får ta til etterretning at det ikke er mer grillribbe på meg, og heller gå en tur i dag. Aner ikke hvordan ketose funker, men siden jeg fortsatt såvidt er inne i den, så er kanskje ikke alt ødelagt?

Hadde opprinnelig tenkt å trene skikkelig i dag, men det har ikke kroppen energi til foreløpig. Mett og oppblåst føler jeg meg også :-(

Du har vært KJEMPEFLINK!! og er i ketose, så alt er egentlig fint og flott

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 10:15   #6
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Grillribbe? :-(

Takk :-)

Jeg skal sjekke nøye hva jeg spiser i dag... Satser på å ha litt mer futt i kveld, så kan jeg trene skikkelig da.

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 17:11   #7
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Grillribbe?

Ja hvordan er det, egentlig...? Hvis man først har kommet i ketose, og så gjør en tabbe ( les skeier ut, noe JEG selvfølgelig aldri kommer til å gjøre...) går ketosen over? Hvor lang tid tar det før den kommer tilbake? Hvis man feks har spist 100 karbo en dag(gud forby..)Er helt fersk og har 100 spørsmål..

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 17:34   #8
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Grillribbe?

Det vet jeg faktisk ikke - er grønn påd ette jeg også. Men regner med at hjernen da får det for seg at den skal brenne karber igjen, også må den vel da gjennom en ny overtalelsesrunde for å bli enig med meg i at ketoner er bedre for oss... Jeg var ganske ør i nøtta de dagene jeg skiftet forbrenning, så jeg har jo ikke lyst til å gjøre det en gang til etter bare halvannen uka heller... For ikke å snakke om at vekta pekte gal vei!

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 17:59   #9
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Grillribbe? :-(

Tok en spasertur istedenfor hardtrening - og da kom formen seg betraktelig, så da ble det styrketrening da jeg kom hjem :-) Blid igjen nå - hah - grillribba tok ikke knekken på denne damen...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 18:32   #10
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien
Talking

Sv: Grillribbe?

Klart den grillribba ikke tok knekken på deg Vi har nemlig tatt kontrollen tilbake selv - og vi KAN og vi VIL! og ikke no sukkerribbe skal komme her og komme her

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 18:38   #11
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Grillribbe?

Haha, det er sant. Tror jeg sykler til jobben i morgen tidlig - da kan jeg med god samvittighet erklære ribba for tilbakelagt stadium. (Det er 35 km)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:22   #12
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Grillribbe?

oh.. dæven... du er flink du...

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:34   #13
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Grillribbe?

Flink er ett utrykk, sta er vel et annet... Jeg har nok hørt begge nevnt om denne damen... Men det er ikke så langt som det høres ut - unnagjort på fem kvarter, og jeg sykler ikke hjem igjen etter jobb - da er jeg for sliten.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:42   #14
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Grillribbe?

35 km er da jaggu mye lengre enn ingen km.. og faktisk en anseelig treningsøkt. Har nok skremt hele grill-sukker-ribba ut av kroppen skal du se!

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 11:48   #15
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Grillribbe?

ja marinader, ketchup, pastasauser, tacosauser, chilisauser, etc, etc putter man sukker i fordi det da smaker my bedre. Også masse annen skit er i slike produkter og det stiligste er jo at man kan klare å lage det meste selv !

Gå i krydderhylla og kjøp rene krydder. Kjøp kaldpresset oliven (jomfru), etc og lag marinader selv...uten sukker...
Lag tacosaus selv (tomat, paprika, hvitløk, hakk opp og varm i kjele). Her finnes uante muligheter for den med litt oppskrift og matkunnskap i hodet.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 11:49   #16
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Grillribbe?

Jepp. Blir hjemmelaget heretter.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 13:03   #17
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Grillribbe?

Dette kommer til å gå så fint! Du er jo kun kjempeflink. En blunder á la grillribbe skal du ikke la knekke deg!

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 14:57   #18
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Grillribbe?

Uhu.... denne berømmelige tacosuppa mi... Lurer på om dette tacokrydder blandingsposene er full av sukker eller noe jeg Skikkelig oppblåst og opp 1 kg Eller for mye salt eller... har nemlig telt karbs og vært flink Så da var det min tur nedom kjeller`n... hmf.
Veier meg dessutet Aaaaaltfor ofte...

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 18:06   #19
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Grillribbe?

Bare sånn for å ta det med veiingen ihvertfall - jeg veier meg hver dag jeg. Det har jeg gjort i flere år. Ene og alene fordi at hvis jeg begynner å legge på meg, så legger jeg kjapt på meg fire kilo på en uke, så jeg foretrekker å oppdage det før...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 18:22   #20
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Grillribbe?

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Lurer på om dette tacokrydder blandingsposene er full av sukker eller noe jeg

Det anbefales ikke å bruke krydderposene, de er fulle av karber.

Kjøp heller tacokrydder på glass (Hindu).

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 18:33   #21
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Grillribbe?

Sitat:

Kjøp heller tacokrydder på glass (Hindu).

Hvor får jeg tak i det??? Vil ha taco....

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 19:45   #22
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Grillribbe?

De selges på vanlig butikk. Er samme type glass som Kanel etc. FOr å være ærlig synes jeg ikke den er god, og en litt dårlig erstattning for Taco - men nå er taco det beste jeg vet da *sparke*

Og du, taco er noe av det verste du kan spise og veie deg dagen etter - det er jo såå salt (er det ikke 27% salt det står bakpå mixen?) - suuger til seg vann. Det kjekke er at dem flyter av igjen fort

Edit: Kanskje det ikke var dette tacokrydderet dere mente?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 21:58   #23
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Grillribbe?

Jeg har ikke prøvd Black Boy sin, visste faktisk ikke at de har. Men det går sikkert ut på det samme.
Denne bruker jeg, står i krydderhylla.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 23:16   #24
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Grillribbe?

Ligger et sted på lavkarbo, men

1-4ss chilipulver (alt etter hvor sterkt man vil ha det)
6 ts løkpulver
4 ts malt cumin (kjøp i innvandrerbutikk. jeg syns disse har best smak )
4 ts hvitløkspulver
4 ts paprikapulver
4 ts malt oregano (pulver!!)

Eller en annen variant:
cumin+cajennepepper+oregano+salt+paprika+noe søtt (søtning eller sukker)

Sist bare tok jeg litt av hvert til det smakte bra


joho, så har man taco...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Krydret grillribbe Amagetha Atkins kosthold 6 02-05-06 17:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no