Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Kuttet ut Hr Skaldeman

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-08, 13:48   #1
Antisukker
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Alta
Alder: 50
Innlegg: 4
Antisukker er på en erverdig vei
Smile

Kuttet ut Hr Skaldeman

Har forsøkt Skaldeman to ganger nå på en periode på ca 2 mnd, men nå har jeg kuttet ut og sveveret sted mellom min egen filosofi som heter Ikkespisenoekuren og Fedonsk mat... mest sannsynlig lite lurt å ikkespisenoe, men er bare frustrert
Sluttet med svenskematen fordi jeg ikke fant gode nok fettkilder,ikke klarte å spise nok iløpet av dagen samt at jeg faktisk ikke hadde råd til å handle alt kjøttet og fisken og fettet og så videre. Det var faktisk en veldig dyr kur. Vurderer vegitarianervarianten faktisk...grønnsaker OG egg er noe kroppen min liker å leve med. Så får det heller bare væremed den supereffektive svenske fettforbrenningen. Får heller løpe rundt her mellom Spenst og Finnmarksvidda til jeg oppnår ønsket vekt... Og bare så det er sagt så har jeg faktisk forøket min øverste bilring etter Skaldemans kur. Men jeg har lært en god del om lavkarbo og det viser meg veien videre får jeg håpe

Antisukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Skaldeman til Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 13:43   #2
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Kuttet ut Hr Skaldeman

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 20:02   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kuttet ut Hr Skaldeman

Antisukker - kanskje vi kan slå oss sammen? Jeg vurderer et egetkomponert kosthold bestående av grønnsaker, gode fettkilder (avokado, nøtter, oljer), og protein fra, ja det vet jeg ikke enda, for lurer på å kutte ut kjøtt/fugl/fisk, og tåler ikke egg, men iallefall er tanken å spise så "rent" som mulig. Samtidig som det er økonomisk levelig. Av erfaring vet jeg at de 2 første ukene uten sukker og annet "fy" er de verste, og gjensidig motivasjon kan hjelpe en over kneika.. Er ny her inne, så leter litt etter noen med samme filosofi som meg..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 21:07   #4
Antisukker
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Alta
Alder: 50
Innlegg: 4
Antisukker er på en erverdig vei

Sv: Kuttet ut Hr Skaldeman

Heisann Nike,godt å høre at det ikke er bare jeg som surrer med disse tankene og ikke vet helt hva som skal til enda... inngrodde holdninger hos meg sier ihvertfall at for å gå ned i vekt så bør man spise "riktig" og springe mer Hvis Skaldeman ser hva jeg skriver så får han bare tenke sitt.. for han sier jo at fett skal forbrenne fett, men at mosjon er bra for mennesket... og at det er opp til hver enkelt å velge riktig mat. Jeg har tro på å spise ren mat og for all del ikke sulte,ikke overspise,minst mulig karbohydrater samt være i aktivitet så vil man ihvertfall ikke gå opp i vekt...
Verste med Skaldeman og sikkert andre kurer er hodepinen og magesmertene og sånn vil ikke jeg leve. Jeg søker livsstilsendring og det er her det begynner

Antisukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Skaldeman til Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 03:34   #5
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kuttet ut Hr Skaldeman

Mennesket trenger fett, men vi må jo ha de riktige fettsyrene, i riktige mengder, i et riktig sammensatt kosthold. Og hva som er "riktig", tror jeg kan variere fra person til person. Et kosthold som fører til fysiske ubehag, som ikke fremmer en god fordøyelse, er emm tull, selv om man skulle gå ned i vekt av det. Dersom man skal ha varig bedre helse, enten det relaterer seg til vekt eller andre helseproblemer, tror jeg nøkkelener å finne en livsstil man trives med - fysisk aktivitet som er noen lunde lystbetont, og ikke minst mat man ikke føler seg "skitten" av å spise. Flere og flere reagerer på antibiotikumet og hormostoffene og annet grums som fores i fugl og fisk og gris og okse, og selv om et kosthold rikt på animalsk protein og fett får orden på insulinproduksjonen mv., kan det føre til irritasjoner i kroppen som likevel hindrer vektnedgang.

Hvis du er interessert kan vi kokkelure litt på pm og finne en felles plattform til bedre helse.. Jeg har iallfall stor tro på at et "rent", lavkarbo og moderat fettholdig kosthold er veien å gå for meg. Og jeg ønsker velkommen de som har lyst å prøve sammen med meg..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 08:12   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Kuttet ut Hr Skaldeman

høres vanskelig ut å leve riktig uten kjøtt/fisk/egg. Da må man virkelig vite hva man gjør.Da gjenstår korn, linser/bønner, grønnsaker, nøtter, melkeprodukter...Kan ikke fedon være et godt alternativ da?? Han har sunt greit og lett tilpassningsdyktig kosthold. Syns jeg.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 08:51   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kuttet ut Hr Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

høres vanskelig ut å leve riktig uten kjøtt/fisk/egg. Da må man virkelig vite hva man gjør.Da gjenstår korn, linser/bønner, grønnsaker, nøtter, melkeprodukter...Kan ikke fedon være et godt alternativ da?? Han har sunt greit og lett tilpassningsdyktig kosthold. Syns jeg.

Jeg tåler ikke korn og melkeprodukter og egg... Ja, man må vite hva man gjør hvis man skal leve uten kjøtt/fisk, eller tilnærmet uten kjøtt/fisk, dvs litt vilt går bra, men det begrenser seg av økonomiske årsaker. For min del er det ikke aktuelt å følge et ferdig opplegg, fordi det er så mange matvarer jeg ikke tåler, og dermed må jeg uansett finne alternativer. Og da kan jeg like så godt lage mitt eget, tilpassede opplegg. Jeg ønsker først og fremst optimal helse, ikke vektreduksjon, så derfor er det ikke bare å hoppe på Fedon eller Lindberg eller andre, sikkert gode kosthold.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Komme over et platå med Skaldeman Kula Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 25-05-09 13:51
Skaldeman i Bergen - 27. februar janmesi Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 27-02-08 08:58
Noen som har erfaring med Skaldeman kombinert med trening? Lars Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 22-11-07 15:30
Skaldeman noe for meg? galleren Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 20-04-07 15:07
Spis deg ned i vekt - Sten Sture Skaldeman Nille Lavkarbobøker 9 04-02-06 16:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no