Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Nøtter - hvordan nøtter?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-10, 12:25   #1
CamillaN
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Det Mørke Fastland
Innlegg: 26
CamillaN er på en erverdig vei

Nøtter - hvordan nøtter?

Det skrives om nøtter, nøtter og nøtter...

Hvordan nøtter spiser dere?
Og hvor ofte? Hvor mye?

CamillaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner - derfor usikker enda Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 12:47   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Nøtter - hvordan nøtter?

Hei,
Nøtter innholder forholdsvis mye kh, så det kommer an på hvilken lavkarbo retning hvor mye du kan spise. Lavkarbo er en samlebetegnelse for ulike karboreduserte kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Dersom du ligger i den nedre delen av skalaen så sier det seg selv at nøtter ikke har stor plass i kostholdet. Vanskelig å gi råd når du ikke vet hvilken lavkarbo retning du har tenkt å velge.
Det er vel først og fremst mandler, paranøtter og pekannøtter det går i. Er du usikker på næringsinnholdet i ulike matvarer så kan du slå det opp på www.matvareguiden.
Det har også vist seg at enkelte av oss ikke tåler å spise nøtter når hovedformålet med lavkarbo er vektnedgang.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 17:25   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nøtter - hvordan nøtter?

Jeg spiser av og til noen hasselnøtter som mellommåltid.
Før spiste jeg en neve og to til lunch hver dag og det gjorde jeg i lang tid og gikk jevnt og trutt ned. Når vektnedgangen stoppet opp kuttet jeg ut disse til lunch i tilfelle det var dem som hadde utviklet seg til å bli en partystopper......
Litt dumt for maken til lettvint lunch da.......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 19:08   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nøtter - hvordan nøtter?

Jeg spiser paranøtter omtrent hver dag. De er gode og de har myyye fornuftig i seg! Har jeg lest et sted...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 19:50   #5
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Nøtter - hvordan nøtter?

Går mest i paranøtter her også

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 02:32   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nøtter - hvordan nøtter?

Jeg veksler litt mellom valnøtter, hasselnøtter og paranøtter, tar en liten neve når jeg kjenner jeg har fått i meg litt lite fett. Er veldig glad jeg 'tåler' det; er veldig klar over at nøtter er en skikkelig partystopper for mange.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:28   #7
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøtter - hvordan nøtter?

Jeg leste et sted at man skal være litt forsiktig med paranøtter. At man kan få selenforgiftning om man spiser mer enn 2 stk pr dag... Er det bare oppspinn eller? Noen som vet?

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 12:52   #8
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Nøtter - hvordan nøtter?

2 om dagen? Da burde jeg vært død...har spist 100 gram om dagen et par dager nå

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 12:56   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Nøtter - hvordan nøtter?

Om paranøtter så er ekspertkommentaren (fra Helene Aure - 4m Klinikken):
"En antioksidantbombe full av selen. En britisk studie indikerer at selen kan styrke kroppens immunforsvar mot virus. OBS: Spis ikke for mange om dagen, to i gjennomsnitt, ellers kan du få selenforgiftning. "

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10991

Men sånn seriøst, hva er det som IKKE er farlig? Finnes det èn ting alle eksperter er enige om er safe?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 13:03   #10
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Nøtter - hvordan nøtter?

Da burde jeg ha vært forgiftet... har ikke merket noe jeg...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 13:25   #11
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøtter - hvordan nøtter?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Om paranøtter så er ekspertkommentaren (fra Helene Aure - 4m Klinikken):
"En antioksidantbombe full av selen. En britisk studie indikerer at selen kan styrke kroppens immunforsvar mot virus. OBS: Spis ikke for mange om dagen, to i gjennomsnitt, ellers kan du få selenforgiftning. "

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10991

Men sånn seriøst, hva er det som IKKE er farlig? Finnes det èn ting alle eksperter er enige om er safe?

Ja, denne setningen var det faktisk jeg leste

Mmmh... nei, det er sant, det, hva er det som ikke er farlig? Jeg har jo prøvd å legge litt bånd på meg mht paranøtter, men jeg overskrider absolutt den grensen med 2 pr dag..

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 10:17   #12
Tictac
Medlem
 
Tictac sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Svingen
Alder: 53
Innlegg: 72
Tictac er på en erverdig vei

Sv: Nøtter - hvordan nøtter?

Jeg spiser litt hasselnøttkjerner i blant. Har de liggende i en boks på jobben så jeg kan spise noen når jeg har lyst på et eller annet. Spiser ikke så fryktelig mange, de sjeldne gangene jeg spiser yogurt eller frukt tar jeg alltid noen nøtter i tillegg. Kjøpte mandler også en gang da jeg ikke fant hasselnøttkjernene i butikken.

__________________
Mål: Ned 10 kilo, så får det ta den tid det tar! (men gjerne 5 kilo til St.Hans)


Tictac er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo enn tidligere, myyye mindre.... Svar med sitat
Svar

Emneord
nøtter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nøtter! mofe Generell ernæringsdebatt 20 27-05-16 07:41
Hvordan øke karbene uten frø og nøtter? Photobscura Vedvarende vekttap 24 16-05-08 08:37
Nøtter polvott Lavkarbo generelt 1 14-05-06 19:46
Nøtter? Thula Ketolysekuren 4 09-03-05 12:32
Nøtter Mila Atkins kosthold 21 25-01-05 23:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no