Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Jeg er så deppa

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-06, 17:01   #1
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel
Unhappy

Jeg er så deppa

Jeg går ikke ned i vekt! Jeg har virkelig fulgt dietten til Atkins ned til minste detalj i fem uker nå, men likevel går jeg ikke ned i vekt, men opp! Det står på tickeren min at jeg veier 70 kg nå, men det er bare tull. Jeg veier 73 kg, like mye som da jeg var høygravid med eldstemann. Trist og atter trist. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år, og føler at nå bærer det utfor igjen. Det eneste som hjelper kroppen min til å komme ned i vekt, er tydeligvis å sulte seg. *snufse*

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-06, 18:51   #2
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Jeg er så deppa

Jeg slet også i begynnelsen når jeg begynte, og nei du skal ikke sulte deg. Problemet mitt var at jeg spiste for sent på kvelden. Dvs. jeg spiste 1/4 honningmelon + nøtter etter at jeg hadde spist middag klokken 19.30-20.00. Jeg spiser ennå middag like sent, men det er også det siste måltidet mitt før frokost neste dag. Spiser du ofte nok? Proteiner til hvert måltid? Det tok flere uker for meg også, men plutselig så løsnet det. Gi kroppen en sjanse til å "snu forbrenningen". Dessuten er det bedre at du går ned sakte enn fort, selv om det selvfølgelig er mer tilfredstillende med den raske metoden. Selv går jeg ned ca. 0,5 - 1 kg per uke, har også hendt at jeg har gått ned mindre. Jeg unner meg litt nå og da, så slipper jeg de store sprekkene. Er stort sett sugen på noe godt etter middag, spiser da noen chashewnøtter og rosiner for å dekke søtbehovet. Dersom du spiser oftere og sunnere enn du gjode tidligere, i tillegg til å ha økt aktivitetsnivået er du bare NØDT til å gå ned, det tar kanskje bare litt lenger tid med deg som det gjorde med meg..?

Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 17-04-06, 18:52   #3
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så deppa

hei på deg:0)

uffda det hørtes ikke noe ålreit ut altså,skjønner godt du blir deppa...

du har ikke hormonforstyrrelser av noe slag da????

håper du finner utav detta,,høres jo veldig rart ut at du ikke har gått ned men heller opp på atkins,,,,

jeg har hatt spiseproblemer siden jeg var 18 år,og jeg må si jeg føler med deg,,

du får nok sikkert svar her av noen som har mere greie på ting enn meg,,,

uff ikke bra å sulte seg heller da...

ønsker deg lykke lykke til :0)

og her kommer en kjempe god

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-06, 19:11   #4
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Jeg er så deppa

Huff, nå sitter jeg visst foran skjermen og gråter. Jeg skulle bare så inderlig ønske at noe kunne skje snart...

Jeg spiser proteiner til alle måltid, og stixene mine er så lilla som de kan få blitt. Når det gjelder trening prøver jeg å trene minst to ganger i uka og i tillegg gå til jobb og skole. (Det er tre kvarters gange fra meg og opp til universitetet her i Stavanger - oppoverbakke) Det er litt av og på med trening fordi jeg er i praksis akkurat nå, og dermed blir det ikke tid, men jeg er veldig fysisk aktiv hele dagen på praksisstedet.

Jeg vet ikke om jeg kan ha en hormonforstyrrelse. Det som er, er at jeg gikk på noen medisiner i fjor vinter som gjorde at jeg gikk opp 12 kg. (Risperdal) De virket sånn på meg at det kjentes som om jeg var sulten hele tiden. Da jeg sluttet med disse medisinene trodde jeg at jeg skulle klare å ta av litt etter hvert av meg selv, men det har ikke skjedd. Jeg har faktisk gått mer opp. Jeg står fortsatt på medisiner, lamictal, Cipralex og Tolvon. Uten disse medisinene vil jeg ikke være i stand til å ha et normalt liv, så det er dessverre ikke et alternativ å slutte på disse på de nærmeste fem årene. Jeg har likevel en følelse av at det ikke er medisinene som har skylda, men den idiotiske kroppen min som streiker.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-06, 19:46   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så deppa

Om det er noen trøst så er det flere som opplever dette..

Spiser du mange barer? Eller drikker mye light-brus? Det kan hemme vekttap, noe jeg har erfart selv.

Det er mange her inne som har mange gode råd, snik litt rundt i dagbøker, spør og grav så vil du få råd på hva som er galt.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-04-06, 19:50   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så deppa

Jeg er ganske sikker på at det er medisinene dine som gjør at du ikke tar av og isteden legger på deg. Det er en kjent bivirkning for iallefall Tolvon med vektøkning. Det kan også være at kroppen din ikke er skikkelig i gang igjen etter tidligere medisinbruk.

Men for å være sikker på at det ikke er hva du spiser etc, kan du ikke poste en helt vanlig dagsmeny (typisk dagsmeny med nøyaktige mengder av hva du spiser). Så tar vi en titt og ser om vi kan finne en løsning.Det kan like gjerne være at du spiser for mye som for lite ser du. Og har du dyp lilla stic er det iallefall et tegn på at du drikker for lite ! Minst 2.5 - 3 liter pr dag på Atkins !


Vi finner nok ut av det skal du se !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-04-06, 21:40   #7
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Jeg er så deppa

Ok, her kommer det:

Frokost: eggerøre av to egg og tre strimler med bacon, koffeinfri kaffe og ca 2 SS kremfløte i. To suketter

Lunsj: Salat av isbergsalat, paprika og tomat med kylling, reker eller renskåret skinke, ca 400 ml til sammen. Evt middagsrester. Vann til drikke pluss et glass light brus

Middag: Rent kjøtt, fisk eller kylling (tilsvarende en stk kyllingfilet) og stekt sopp og løk med salat ved siden av. (ca 300 ml til sammen) Evt litt saus. Har også laget mange av oppskriftene her inne; fisk i karrisaus, kiche - pizza mm, og har da spist til passe mett. Det blir ofte ikke en veldig stor porsjon siden det er mat med høy næringstetthet, og dermed blir jeg relativt fort mett.

Spiser som regel ikke kvelds fordi vi spiser middag i halv - sekstiden. Unner meg fire ruter 70% kokesjokolade og en kopp te (naturlig koffeinfri, bringebærete) med to suketter i før leggetid.

Jeg ser jo nå at jeg drikker alt for lite, det skal det bli en endring på... Jeg vet ikke om jeg klarer meg uten Tolvon, jeg har prøvd mange ganger å slutte på dem, men det er helt umulig å sovne uten. Jeg har hatt søvnproblemer hele livet mitt, og det er helt fantastisk å få sove.

Tusen takk for engasjement alle sammen. Det føles godt!

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-06, 22:01   #8
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så deppa

hei igjen.
ville bare stikke innom med en ekstra god til deg føre jeg hopper til køys....

jeg har sliti veeeldig bestandig for å gå ned,og det er ingen god følelse,,,
så jeg skjønner deg veeeldig godt...

men stå på og ikke gi deg :0)



lykke til igjen :0)

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-06, 22:55   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så deppa

Opprinnelig lagt inn av paprika

Frokost: eggerøre av to egg og tre strimler med bacon, koffeinfri kaffe og ca 2 SS kremfløte i. To suketter



Dette ser bra ut syns jeg. Det er mulig du kan reagere på kremfløte, men hvis det er bare de to 22 pr dag tror jeg det er OK. Suketter ikke problem. Hva med grønnsakene her ? Et par cherrytomater gjør godt !

Opprinnelig lagt inn av Paprika

Lunsj: Salat av isbergsalat, paprika og tomat med kylling, reker eller renskåret skinke, ca 400 ml til sammen. Evt middagsrester. Vann til drikke pluss et glass light brus


Her bør du heller veie salaten isteden for å måle ml. Om du måler slik du gjør har du egentlig ikke kontroll på karbene. Tror muligens du får i deg for lite mat/grønnsaker jeg ! Du bør ha iallefall minst 100 gram med proteiner i salaten. Se her for hvor mye av de forskjellige matvarene du kan spise i vekt. Mange reagerer på kunstig søtstoff og det er en helt vanlig årsak til stillstand i vekta.

Opprinnelig lagt inn av Paprika

Middag: Rent kjøtt, fisk eller kylling (tilsvarende en stk kyllingfilet) og stekt sopp og løk med salat ved siden av. (ca 300 ml til sammen) Evt litt saus. Har også laget mange av oppskriftene her inne; fisk i karrisaus, kiche - pizza mm, og har da spist til passe mett. Det blir ofte ikke en veldig stor porsjon siden det er mat med høy næringstetthet, og dermed blir jeg relativt fort mett.


Som nevnt ovenfor. Vei maten isteden for å måle !

Opprinnelig lagt inn av Paprika

Spiser som regel ikke kvelds fordi vi spiser middag i halv - sekstiden. Unner meg fire ruter 70% kokesjokolade og en kopp te (naturlig koffeinfri, bringebærete) med to suketter i før leggetid.


At du ikke spiser kvelds er ikke noe problem, men du er klar over at 4 ruter 70% sjokolade (40 gram) er ca. 12-13 karber ? Litt i overkant av hva du bør spise - iallefall om du ikke tar av. Max 10 gram sjokolade er OK, men ikke mer. Sorry !

Opprinnelig lagt inn av Paprika

Jeg ser jo nå at jeg drikker alt for lite, det skal det bli en endring på... Jeg vet ikke om jeg klarer meg uten Tolvon, jeg har prøvd mange ganger å slutte på dem, men det er helt umulig å sovne uten. Jeg har hatt søvnproblemer hele livet mitt, og det er helt fantastisk å få sove !


Ellers: Begrens kunstig søtstoff (bortsett fra de få sukettene i kaffe/te), lightbrus er fyfy. Drikk minst 2.5 -3 liter vann pr dag. Spis NOK mat. Ikke vær redd for fett. Nå vet jeg ikke hva du bruker i/på salat eller til matlaging, men lavfett Atkins funker garantert IKKE !

Oppsummering: Du spiser greitt, men generelt for lite skikkelig mat fordi du måler isteden for å veie maten. Isberg salat finnes det liten eller ingen næring i. Prøv å finne andre salattyper. Dess grønnere/mørkere dess bedre. Prøv å bruke blomkål og brokkoli til middag f.eks. Du har liten kontroll på karbene når du bruker 12-13 karber på sjokolade når du har en 20 grams kvote. Sjokoladen hjelper deg ikke med vekttapet. Du spiser for lite fett i maten slik jeg ser det her, men tar forbehold om fett du ikke nevner !

Har en sterkt mistanke om at årsaken til problemet ditt er delt. Medisinen (som du bør fortsette med) er en årsak, for lite mat og for lite fett, har gjort at kroppen din rett og slett går på sparebluss. Og for lite vann......

Håper dette hjelper deg noe. Det er iallefall verdt et forsøk

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-04-06, 23:41   #10
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Jeg er så deppa

Tusen takk Nille!

Jeg skal virkelig gå dietten min nærmere i sømmene, og begynne å veie maten. Mer vann skal jeg også drikke! Dessuten skal jeg ta meg en tur til legen for å høre med ham om det er noe annet enn Tolvon jeg kan ta for å få sove.

Kutter også ut de fire rutene med sjokkis for nå. Senere får jeg se hva jeg tåler og ikke. Nå gjelder det å komme i gang med vektnedgangen.

Forsiktig håpefull

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 05:13   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så deppa

Opprinnelig lagt inn av paprika

Jeg går ikke ned i vekt! Jeg har virkelig fulgt dietten til Atkins ned til minste detalj i fem uker nå, men likevel går jeg ikke ned i vekt, men opp! Det står på tickeren min at jeg veier 70 kg nå, men det er bare tull. Jeg veier 73 kg, like mye som da jeg var høygravid med eldstemann. Trist og atter trist. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år, og føler at nå bærer det utfor igjen. Det eneste som hjelper kroppen min til å komme ned i vekt, er tydeligvis å sulte seg. *snufse*

Jeg tror kroppen din holder på med å bygge opp igjen muskelmassen etter å ha fått den ødelagt av spiseforstyrrelsen. Jeg syns du skal se deg selv i speilet for å se om du ser noen endring. selv har jeg gått ned lite i det siste men er ikke til å kjenne igjen i speilet.

Har også lest at enkelte går opp den første tiden før vekten går nedover igjen. Det gjelder altså å holde ut. Lykke til videre.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 14:49   #12
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så deppa

Jeg går også på Cipralex og Lamictal, og de har ikke hatt noen innvirkning på vekttap tidligere. Tolvon, derimot, er litt skummel. Har du prøvd Vallergan for å få sove?


Skjønner jo utifra medisinene du bruker at du sliter med mer enn bare vekta, slik som meg..og spiseforstyrrelser (anorexi, bulimi,tvangsspising..) har jeg også hatt (vel, jeg har vel fremdeles). Ta kontakt hvis du trenger en lubben skulder å gråte på..

*klem*

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 09:43   #13
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Jeg er så deppa

Hvordan går det med deg?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 16:02   #14
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Jeg er så deppa

Jeg har nå sluttet på Tolvon, og blitt en j... på tellingen av karbo. Overhodet ikke noe slinger i valsen! Ingen barer eller lettbrus, men jeg unner meg en kopp kaffe og en kopp te til dagen (vanlig med koffein, koffeinfri smaker jo bare regnvann) med litt suketter. Det virker dog ikke som om vekta har gått noe ned, men jeg har med vilje ikke veid meg, og heller tatt målebåndet i bruk. Målet rundt puppene har faktisk gått ned med hele fem cm siste uka, men siden jeg ikke har fått noe mindre mål andre steder, regner jeg med at det er litt tilfeldig. Jeg holder ut, og håper at noe snart skal skje Så hyggelig at du bryr deg!

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 17:58   #15
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Jeg er så deppa

Oi. Det høres ut som om du skikkelig har fått dreisen på det. Jeg tror kanskje det er litt som ble nevnt tidligere i tråden at du må bygge opp muskler dersom det er slik at de har minket pga. spiseproblemer. Det er jo supert at du er av Tolvon og du klarer deg bra allikevel. Jeg syns du er flink jeg. Keep up the good work. Og husk. Vi er her dersom det trengs.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 19:18   #16
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er så deppa

Så bra paprika. Det er kjempefint å få tilbakemeldinger slik som du har fått her. Prøve ut de nye forslagene og se at det faktisk ikke skal så mye til. Jeg synes du er flink som klarer deg uten Tolvon, kjempeseier det. Og så tror jeg det var lurt å la vekta ligge en stund. Det skjer utrolig mye bra med kroppen din underveis som du ikke vet om. Målebånd er mye lurere Lykke til videre da

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 19:27   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så deppa

Stå på Paprika !

Vi heier på deg alle sammen

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-04-06, 01:22   #18
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Jeg er så deppa

Tusen takk! Jeg skal klare det. Farvel til kg!

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-06, 01:36   #19
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så deppa

Melder meg på i heiagjengen!! Og en , fordi du er så modig og tøff!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-04-06, 08:38   #20
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Jeg er så deppa



Fyyy flate! Det koster å ikke bruke Tolvon! Nå har jeg vært våken i hele natt. Men jeg har gjort interessante ting. Jobbet med manus (Jeg holder på med et filmmanus og en roman) blant annet. Jeg må be legen om Vallergan eller noe. Jeg har prøvd det før, men da har jeg fått en vanvittig hangover dagen etter, men jeg vet at det finnes flytende og at det er bedre enn tabletter med tanke på bivirkninger.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 11:28   #21
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er så deppa

Det er endringer som skal til.. og gode alternativer. Flott du er på søken.. Så får du gjøre som de fleste av oss, nemlig prøv og feile helt til du finner din gyldne nøkkel.. Lykke til!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 22:17   #22
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Jeg er så deppa

Heeiaaa!!!

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 06-05-06, 20:29   #23
Jan
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 42
Innlegg: 4
Jan er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så deppa

Vet dere at dere nedregulerer produksjonen av T3 ved å spise så lite karbohydrater? Med fare for å reklamere, så bør dere vurdere å lese Natural Hormone Enhancement. Dietten som anbefales der er ikke ulik Atkins, men hver 3. til 4. dag kan man spise ett måltid med minst 100 karbohydrater (siste måltid, evt de to siste hvis man deler det i to fordi man blir uvel av så mye). Formålet er å opprettholde T3-nivået. Kjedelig å redusere forbrenningen.

Jan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, www.extique.com Svar med sitat
Gammel 06-05-06, 21:22   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så deppa

Opprinnelig lagt inn av Jan

Vet dere at dere nedregulerer produksjonen av T3 ved å spise så lite karbohydrater? .

Det er ikke helt riktig nei. Mulig det kan virke slik på noen. Men på langt nær alle. Jeg har spist lite karbohydrater mer eller mindre siden 1982. Absolutt og helt strikt - uten oppkarbing - siden 2003. Og de tre-fire siste årene har blodprøvene mine vist så flotte verdier på bl.a. T3 at legen mente jeg ikke trengte stoffskifte medisinen min lenger (har hatt hypotyreose sien 1978)....

Så jeg beklager - men at T3 blir nedregulert av lavkarbo er nok en myte. Basert på lite kunnskap om hva en lavkarbo livsstil betyr. Det kan som sagt kanskje ha den effekten på noen. Men så er det ikke meningen at man skal leve på 20 karber resten av livet heller. Her er det snakk om kortere perioder. De fleste som begynner på lavkarbo - med lavt nivå - for å ta av, - vil klare å vedlikeholde ved å ligge mellom 45-100 karber pr dag (noen mindre - noen mer). Da er det ikke noen fare.

For mange er derimot oppkarbing ikke så lurt. Veldig mange opplever at de har motsatt effekt. Dvs. at de legger på seg og bruker 2-3 uker på å bli kvitt vekten igjen. I en vektnedgangsfase er jo det helt bortkasta. Det er to skritt frem og tre tilbake det. Det har vi utallige eksempler på her inne. Kanskje derfor det er så få som praktiserer det her ?

Men det også virker for noen - og ikke for andre. Det som er cluet her er at hver og en må finne sin måte, - ut fra hva ens kropp tåler og trives med.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-05-06, 10:16   #25
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Jeg er så deppa

Jeg har lavt stoffskifte siden 2003, og blir medisinert med Levvaxin 125 mg. Pga store helseplager har jeg nå gått ned over 30 kg siden i fjor, vesentlig ved hjelp av lavkarbo. Nylig fikk jeg endel bivirkninger på medisinen, som antydet overmedisinering, noe en blodprøve bekreftet. Og nå har jeg måttet redusere på medisinen, og bruker nå 100 mg. I tillegg har jeg fått masse energi og overskudd med lavkarbo. I fjor stod jeg på nippen til å utvikle diabetes type 2, men nå er blodsukkernivået helt perfekt. Likens har mitt høye kolestrol normalisert seg. Så alt i alt har dette kostholdet gitt mange helsegevinster til meg. Mulig jeg ville oppnådd det samme på en vanlig diett og, men forskjeller er at dette er en type diett det går an å leve med for meg. Har en lang karriere som jo-jo slanker, og har aldri holdt ut en slankekur mer enn max 3 mnd. Da har jeg følt meg sulten konstant, og tryna selvfølgelig ettertrykkelig i matskåla etter endt kur. Tror at lavkarbomat holder blodsukkeret mye javnere, slik at man slipper denne voldsomme sulten. Det sies at på Grethe Roede er det ikke noe problem, for da skal man jo spise så mye. Har prøvd det opplegget og, men må si at jeg var utsulta til enhver tid. Grønnsaker, frukt og supergrove knekkebrød metta ikke min munn. Men mange får det til på GR, så det er jo supert for de. Men tror vi må innse at vi mennesker er så utrolig forskjellige., og vi må alle finne ut hva som funker best for seg. For min del er lavkarbo en måte å spise på som jeg har adoptert for livet, fordi det funker og jeg føler meg vel.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no