Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-10, 18:32   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Hei!

Er det noen her som har vært i Disneyland Paris? Hvordan var det? Hvordan la dere opp reisen/oppholdet (planlegging?) Hva kostet herligheten og hvor lenge var dere der?

Og ikke minst; hvor gamle var barna deres? Vi har to jenter med 2 års mellomrom. Tenker i utganspunktet at det kan være fint når de er 4 og 6 år...

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:32   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Hei,
Jeg har bare vært i Disneyland og Disneyworld i USA, vel og merke uten unger… Hvor gamle barna bør være kommer litt an på ungene, hvordan takler de en hel dag med masse folk, masse mas og en god porsjon kø etc. Det var slitsomt nok for en voksen, he, he… Husk også at en del attraksjoner ikke er egnet for små barn, men det kan vel sjekkes ut på hjemmesidene, www.disneylandparis.com.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:37   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Minsten her var 3 år da vi reiste og det var attraktsjoner som han likte. Men ser at han fint kunne vært et par år eldre for å få fullt utbytte av turen.

Vi stod forøvrig i kø i 1 1/2 time for å hilse på Mikke og det var toppen av lykke

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:44   #4
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Jeg har riktignok bare vært i Disneyland Paris før barna var født, men svarer allikevel jeg.

Det er en veldig bra park, med bra helhetlig opplegg og attraksjoner for store og små. Jeg kunne i grunnen tatt med barn fra toårsalderen der, men det er klart at de får mer ut av det, og husker mer av det jo eldre de er. Når det skal være sagt så var vi i Paris rett etter at eldstemann fylte to, og dro ikke til Disneyland. Men det var også litt fordi de vi dro sammen med hadde enda mindre barn.

Vi har vært i Legoland og Dyreparken osv med ungene når de har vært veldig små, og de har storkost seg. Tror det aller viktigste er å ikke ha så store forhåpninger på forhånd, for det er vanskelig å oppfylle både voksnes og småbarns forventninger på samme tid i sånne settinger.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:53   #5
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Vi har vært i Legoland og Dyreparken osv med ungene når de har vært veldig små, og de har storkost seg. Tror det aller viktigste er å ikke ha så store forhåpninger på forhånd, for det er vanskelig å oppfylle både voksnes og småbarns forventninger på samme tid i sånne settinger.

En er nødt til å reise på sånne turer på barnas premisser. Og ta litt dagene som de kommer. Angående planlegging i forkant, så tenkte jeg mer i forhold til om noen hadde tips til om det i det hele tatt er et sted å reise til med 4-6-åringer. Erfaringer man selv har gjort osv.

Vi tok med 3-åringen til Tusenfryd i fjor (ikke sammenlignbart for så vidt...hehe..miniputt-Tusenfryd mot Disneyland), og det var storveis!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:08   #6
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Vi har vært i Disneyland paris 2 ganger. Den enne gangen i 9 dager og den andre gangen 3 dager. Begge gangene bodde vi hotell som tilhører parken.
Det anbefaler jeg veldig. Å bruke mange dager der. Vi reiste med barna som da va 2,5 år 4 år og 7 år.
Andre gangen var dem nesten 3 år, 4,5 år og 8 år. Dem elsket parken begge gangene!
Vi reiste om sommeren i 9 dager og feiret nyttår andre gangen. Anbefaler å reise der før fellesferien begynner det va så stappa med folk at vi måtte bruke 2 timer i kø. Men vi hadde da alerede brukt mange dager i parken så vi tok det veldig med ro.

Vi skal tilbake når Disneyland feirer 20 års dag og det ser vi veldig fram til. God tur og husk å få med dere kartene som ligger rett med inngangen og studer dem nøye. Uten dem er man rett og slett lost.
Og ikke glem å få med dere paradene.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:57   #7
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Hei!

Er det noen her som har vært i Disneyland Paris? Hvordan var det? Hvordan la dere opp reisen/oppholdet (planlegging?) Hva kostet herligheten og hvor lenge var dere der?

Og ikke minst; hvor gamle var barna deres? Vi har to jenter med 2 års mellomrom. Tenker i utganspunktet at det kan være fint når de er 4 og 6 år...

Vi bodde på hotell ett stopp unna med toget, (Marne le Valle),det gikk fint, men sikkert enda mer stas å bo i parken. Hadde større unger enn dine, men det er masse å gjøre der for småbarna. Ett tips: det går an å bestille tid på attraksjonene og så komme tilbake på den tiden du har fått, slik slipper man så mye kø. Men det er helt klart MYE mennesker der i høysesongen, så med veldig små barn ville jeg kanskje prøve å reise utenom de verste tidspunktene. Mannen min fikk helt hetta av folkemengden, så det er ikke sunt hvis man ikke liker å stabbe rundt i kø hele dagen....

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:14   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Jeg vurderer å reise i høstferien i år, hvis vi har råd til det da. Jeg har forhørt meg litt, og folk sier at det er LITE folk der i høstferien, så vi satser på det. Men jeg vurderer egentlig å vente et år til, altså reise høsten 2011, for minsten er så liten enda. Mine er 6,5 år og 2 år. Vi skal til Legoland i år og det er jo stas for så små, samme med Tusenfryd og lignende. Men jeg tror kanskje vi venter til han er 3.

Hva betaler man forresten for et sånt gilde? Det varierer jo, men sånn ca? Høstferie er vel lavsesong. Er det veldig langt til Eiffeltårnet? Eldste har fryyyktelig lyst å besøke det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:25   #9
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg vurderer å reise i høstferien i år, hvis vi har råd til det da. Jeg har forhørt meg litt, og folk sier at det er LITE folk der i høstferien, så vi satser på det. Men jeg vurderer egentlig å vente et år til, altså reise høsten 2011, for minsten er så liten enda. Mine er 6,5 år og 2 år. Vi skal til Legoland i år og det er jo stas for så små, samme med Tusenfryd og lignende. Men jeg tror kanskje vi venter til han er 3.

Hva betaler man forresten for et sånt gilde? Det varierer jo, men sånn ca? Høstferie er vel lavsesong. Er det veldig langt til Eiffeltårnet? Eldste har fryyyktelig lyst å besøke det.

Er dessverre så dårlig til å huske priser, så sjekk på nettet, husker bare at billig var det ikke... Hvis dere skal i høstferien, sjekk om det er høstferie nede i europa da. Ellers går det vel frem av prisene om det er høy/lavsesong. Det er ca 3 kvarter med toget til sentrum av Paris, så det går greit, men køene på Eiffeltårnet er lengre enn noen av de i Disney-land...Et tips er å bestille bord på restauranten i tårnet, da slipper man visstnok kø. Men da må man jo spise der,da Vi var den ene gangen i påskeferien (MYE folk), andre gangen i oktober(lite folk).

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:47   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Takk for info. Noen nevnte på et annet forum at de ikke har høstferie i Frankrike?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:05   #11
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Spørs hvor du vil bo Iset. Jeg synes det va greit å bo i parken og det kostet faktisk ikke så mye mer enn annet hotell. Sjekk ut hotell Santa Fe, det er inkludert frokost, buss fram og tilbake hele dagen til parken og så klart gratis billetter til parken og barn under 7 år bor og spiser gratis og går inn i parken gratis hvis man velger å bo i disneyhotellene.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:21   #12
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Takk for info. Noen nevnte på et annet forum at de ikke har høstferie i Frankrike?

Jo, tror da det, men seinere enn oss, okt/nov.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 08:37   #13
Jannejoh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kongsberg
Innlegg: 14
Jannejoh er på en erverdig vei

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Vi var i Paris i høstferien i fjor, ungene var da 9, 6,5 og 4 år. Vi valgte å bo i Paris å heller reise ut til parken da det var like viktig for oss å se masse av Paris og slippe å kjøre så langt med tog hver dag som vi måtte gjort hvis vi bodde ved parken. Vi hadde egentlig planlagt 2 dager der men var mer enn mette etter 1 dag, ungene hadde sikkert ønska seg en dag til men sånn ble det ikke den gangen.

Det som gjorde at vi var ble så sliten var at det var uhorvelig mange folk der og laaaaange køer. Jeg syns at å stå 1 time i kø for en aktivitet som bare den eldste kunne gjøre ikke var aktuelt så vi fant aktiviteter som alle kunne være med på. Vi var der på en søndag og det tror jeg hele resten av Paris var og! Snakka med ei som var der både søndag og mandag og hun sa at mandagen var myyyye bedre, da var det nesten ikke folk der så det er et lurt tips, unngå helgene!

Når det nærmet seg stengetid var det ikke så mange folk der så da fikk eldste snuppa kjørt noen av de tingene som var beregnet på store.

Vi brukte resten av dagene til å loffe rundt i Paris og koste oss masse med det

Jannejoh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 09:17   #14
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

Søstern min med familie var i Paris i høstferien og da var det veldig flott der. Lite kø og parken var "kledd opp " til Halloween. De valgte å bo i Paris og tok buss/tog til parken. Fløy Ryanair fra torp , og herligheten kom på 3000,- totalt for alle 3. 3 netter på hotell. Inngang til park kom i tillegg da
Barnet var da 6 år gammelt.

Jeg har akkurat vært i Disney Florida og mine barn er 5 og 8 år. Fantastisk opplevelse!!

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 09:37   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Reise til Disneyland Paris? Hvilken alder på barna?

3000,-??? *dåne* Jeg har sett for meg rundt 20.000,- minst. Synes generelt sett det er så dyrt å reise på ferie.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mentale alder? magdalena Generell diskusjon 48 22-08-08 12:03
Klær og alder Tussa Generell diskusjon 13 24-07-07 00:13
Alder og vektnedgang Tussa Generell diskusjon 2 25-04-07 23:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no