Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Ingen som har barn her eller ?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-07, 22:14   #1
Neri
Medlem
 
Neri sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: veslandstaus
Alder: 45
Innlegg: 164
Neri er på en erverdig vei

Ingen som har barn her eller ?



Kva forer de barna dekans med?

Mine vil ha brød, knekkebrød og gryn, og veldig glade i frukt.
Til middag et dei fisk og kjøtt, spess eine jenta, mi ho er skikkeleg kjøttoman. Grønnsaker et dei og.
Dei får lettmjølk, for det er jo det me får anbefalt. Skal eg helst gje dei H-mjølk?

Føler litt at dei skulle fått i seg meir feitt og protein.
Og, dersom eg beg å fore dei med meir feitt, samtidig som dei et karbohydrater vil dei då beg å legge på seg? Eg meinar -bør eg kutte ned på karb om dei får meir feitt? Dei er ganske tynne, så ikkje sånn akutt fare, spess eine guten min, han kunne faktisk trengt å feites opp litt.

Neri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ammende atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:20   #2
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Ingen som har barn her eller???????

Har barn. 2 og nesten 5, og de har meget bestemte idéer om hva de skal ha som ikke alltid stemmer overens med mine idéer om hva de burde ha.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 23:30   #3
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen som har barn her eller???????

Barn skal jo vokse og legge på seg, de trenger karbohydrater. Men de trenger ikke de tomme karbene som finnes i loff, hvit ris, potetstappe osv. Gi ungene fullkornpasta, villris, grovt brød, frokostblandinger uten sukker osv. Kombinert med kjøtt, fisk, kylling og gr.saker og sunt fett så tror jeg ungene får et godt og sunt koshold

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 23:37   #4
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Ingen som har barn her eller???????

Eldstedattera mi syntes pappas proteinpulver var så fryktelig godt, og så liker hun Udo-olje. Jeg gir henne gjerne litt av det siste, men er litt skeptisk til dette med proteinpulver for så små barn.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 00:11   #5
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen som har barn her eller???????

Opprinnelig lagt inn av Neri, her.



Kva forer de barna dekans med?

Mine vil ha brød, knekkebrød og gryn, og veldig glade i frukt.
Til middag et dei fisk og kjøtt, spess eine jenta, mi ho er skikkeleg kjøttoman. Grønnsaker et dei og.
Dei får lettmjølk, for det er jo det me får anbefalt. Skal eg helst gje dei H-mjølk?

Føler litt at dei skulle fått i seg meir feitt og protein.
Og, dersom eg beg å fore dei med meir feitt, samtidig som dei et karbohydrater vil dei då beg å legge på seg? Eg meinar -bør eg kutte ned på karb om dei får meir feitt? Dei er ganske tynne, så ikkje sånn akutt fare, spess eine guten min, han kunne faktisk trengt å feites opp litt.

Joda, jeg har hele 2 stk jeg. Og de er som de aller fleste barn, nokså bestemte på hva de liker/ikke liker. Men uansett så presenterer jeg de for all slags mat, lar ingen ting være tvang, og mat som de syntes var skummel før, blir plutselig ok.

Du finner forresten mange innlegg om du søker i eldre innlegg under barn og kosthold.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 10:34   #6
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Ingen som har barn her eller???????

jeg har en liten jente på 16 mnd,hun får grovt brød,pasta osv det viktigste er jo å ikke pøse på med sukker hvitt mel osv...det som staten anbefaler som et sundt kosthold vil jeg tro stemmer for små barn(frukt,grovt brød osv) men så må man jo følge med etterhvert og se hva som er best for hver enkelt...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 14:56   #7
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen som har barn her eller???????

Gutten min på 4 år spiser faktisk mye mer gr.saker etter at jeg begynte med lavkarbo. Blomkålmos f.eks. det digger han

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 16:13   #8
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Ingen som har barn her eller???????

Kan signere dette:

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Barn skal jo vokse og legge på seg, de trenger karbohydrater. Men de trenger ikke de tomme karbene som finnes i loff, hvit ris, potetstappe osv. Gi ungene fullkornpasta, villris, grovt brød, frokostblandinger uten sukker osv. Kombinert med kjøtt, fisk, kylling og gr.saker og sunt fett så tror jeg ungene får et godt og sunt koshold


Jeg har to små gutter. Men de blir litt påvirket av vårt kosthold, i positiv retning mener jeg. Og de tar tran.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 13:18   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ingen som har barn her eller???????

Nesten alt jeg spiser kan man også servere med brød, ris, pasta eller poteter til. Ikke noe problem det syns jeg :-)

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 15:41   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ingen som har barn her eller ?

Sitat:

Kva forer de barna dekans med?

Stort sett mat.

Sitat:

Mine vil ha brød, knekkebrød og gryn, og veldig glade i frukt.
Til middag et dei fisk og kjøtt, spess eine jenta, mi ho er skikkeleg kjøttoman. Grønnsaker et dei og.

Dette er jo ganske bra egentlig. Så lenge de spiser godt med kjøtt og grønnsaker til middag, så er det jo bare de andre måltidene igjen. Og der kan jeg si at så lenge du bruker grovt brød og grove knekkebrød med proteinpålegg på, så ser det jo helt greit ut (fårepølse, kjøttpålegg, makrell i tomat, leverpostei, ost, egg). Vi har en solid mengde med pålegg på til poden. Han spiser for det meste leverpostei, så det går noen bokser med i uken (Gilde sin ovnsbakte bruker vi). Ofte ønsker han bare smør (meierismør), på skive, eller knekkebrødet, og da får han det med speilegg ved siden av.

Vi forklarer ham om løpe-mat (karbohydrater) og byggesteiner (proteiner), og at han alltid må ha byggesteiner et måltid, og det skjønner han. Selv om lysten ikke alltid er enig. Så noen ganger sier vi at dersom han spiser opp byggesteinene sine, så skal han få knekkebrød med syltetøy etterpå. Men alltid byggesteiner først.

Sitat:

Dei får lettmjølk, for det er jo det me får anbefalt. Skal eg helst gje dei H-mjølk?

Noen mener det er det beste ja. Vi bruker H-melk. Men poden drikker ikke melk, vi bare har det i grøten (som vi spriter opp med walnøtter og eggeplomme).

Sitat:

Og, dersom eg beg å fore dei med meir feitt, samtidig som dei et karbohydrater vil dei då beg å legge på seg? Eg meinar -bør eg kutte ned på karb om dei får meir feitt? Dei er ganske tynne, så ikkje sånn akutt fare, spess eine guten min, han kunne faktisk trengt å feites opp litt.

Dette trenger du ikke tenke så mye på til ungene. Du kommer ikke til å fore dem med så mye fett. Det viktigste er at du ikke forer dem med høyglykemisk mat og mye fett samtidig.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no