Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-12, 14:45   #14526
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ser det for meg Dietta!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 09-05-12, 15:42   #14527
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva koster slike stevia dråper, og hvilken smak bare MÅ man ha? Tenker på noe å ha i kaffe, kakao, eggemelk.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 09-05-12, 16:53   #14528
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hva koster slike stevia dråper, og hvilken smak bare MÅ man ha? Tenker på noe å ha i kaffe, kakao, eggemelk.

Jeg bruker stevia dråper stort sett til baking

Stevia vanilla creme
Stevia english toffee
Stevia Hazelnut
Stevia dark chocolate

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 09-05-12, 17:38   #14529
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tror sambo er blitt matforgiftet. Han ble syk i går ettermiddag et par timer etter at han hadde spist pølser og potetmos i en kantine. Han kom hjem med feber og fullstedig utslitt. Konstant diare i natt og har faktisk måtte ligge med stikklaken. Han er fremdeles syk, så jeg lurer bare; hvor lenge varer dette før jeg må ta kontakt med lege? Han har mer eller mindre sovet i ett døgn. Han som stort sett klarer seg med 5-6 timer pr natt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-05-12, 17:53   #14530
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror sambo er blitt matforgiftet. Han ble syk i går ettermiddag et par timer etter at han hadde spist pølser og potetmos i en kantine. Han kom hjem med feber og fullstedig utslitt. Konstant diare i natt og har faktisk måtte ligge med stikklaken. Han er fremdeles syk, så jeg lurer bare; hvor lenge varer dette før jeg må ta kontakt med lege? Han har mer eller mindre sovet i ett døgn. Han som stort sett klarer seg med 5-6 timer pr natt.

Dersom han ikke får i seg noe væske på 24 timer eller alt renner ut igjen i samme tempo, er det på tide å ta en telefon til legen om ikke annet bare for å høre.
Det kan jo faktisk være andre enn han som har blitt syke også, så det kan være fint å fått gitt beskjed til helsevesente uansett!
God bedring til sambo!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 09-05-12, 18:11   #14531
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom han ikke får i seg noe væske på 24 timer eller alt renner ut igjen i samme tempo, er det på tide å ta en telefon til legen om ikke annet bare for å høre.
Det kan jo faktisk være andre enn han som har blitt syke også, så det kan være fint å fått gitt beskjed til helsevesente uansett!
God bedring til sambo!

Tusen takk vakreste Kitt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-05-12, 19:50   #14532
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg bruker stevia dråper stort sett til baking

Stevia vanilla creme
Stevia english toffee
Stevia Hazelnut
Stevia dark chocolate

til baking ja, det kom jeg ikke på en gang .

Disse dråpene er altså både søte, og med smak, så man bruker ikke annen søting i tillegg?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 09-05-12, 20:19   #14533
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

til baking ja, det kom jeg ikke på en gang .

Disse dråpene er altså både søte, og med smak, så man bruker ikke annen søting i tillegg?

Joda, bruker søtning ved siden av også. Veldig ofte er kakeoppskriftene spesifisert med både søtning og steviadråper. Har akkurat bakt en sjokoladekake nå, men sukrin og stevia vaniljedråper I glasuren skal det være både sukrinmelis, stevia dark chocolat og stevia english toffee. Dråpene er ikke søte på samme måte som steviapulver.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 09-05-12, 22:32   #14534
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har lastet ned noen sanger på utorrent. MEN det som skjer nå er at disse lagres som torrentfiler, og kan dermed ikke spilles av på min noe gamle MP3 spiller. Vet heller ikke om de kan brennes på lyd cd da de er i et annet format en vanlig.

Frostwire og Limewire har de siste årene bare vært noe tull, med ødelagde filer, og at de ikke finner sangene jeg søker etter. Funket kjempebra på midten av 2000 tallet.

Hva kan jeg laste ned med nå, har ikke fått fornyet musikken min på aldri så lenge. Og ble skuffet nå når de nye sangene mine ble lagret som torrent filer, og ikke kan spilles eller brennes.

Noen som kan komme med råd?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 09-05-12, 22:46   #14535
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

har du åpnet selve torrenten og lastet den ned, eller bare torrent fila som programmet trenger for å laste ned filene? (i have no idea if this even made remotely sense..)

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 09-05-12, 23:32   #14536
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

har du åpnet selve torrenten og lastet den ned, eller bare torrent fila som programmet trenger for å laste ned filene? (i have no idea if this even made remotely sense..)

Forstår ikke helt dette. Virker som om noen av sangene liksom har blitt lagret som en fil som skal lastes ned, og ikke som en sang Disse står det torrent på, og så er det grønne symbolet for utorrent forran navnet. ikke "lyd symbol".

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 09-05-12, 23:36   #14537
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

åpne fila i utorrent og se hva som skjer?

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 09-05-12, 23:47   #14538
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

om jeg ikke husker helt feil så er det vel ikke lov å tipse om ulovlig fildelingsmetoder etc på forumet..?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-05-12, 00:00   #14539
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor kan man spørre da? prøvde å google, men det er jo håpløst å finne ut av dette. Nye ting hele tiden. Men da håper jeg noen kan sende meg tips på pm, for jeg har lyst på ny musikk. (Og har ikke sånn moderne telefon som man kan lagre musikk på) så da må det bli på gamlemetoden - CD plater og sånn MP3 greie.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 10-05-12, 01:05   #14540
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

man kan få kjøpt mp3-filer, helt lovlig.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-05-12, 01:11   #14541
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mener du spotify? Jeg har gratis versjonen, men der kan man ikke ta sangene ut av dataen, bare høre på selve pc. Nå for tiden er det så masse Ifone og Ipadde og Itune som man spiller musikk på, og jeg går aldeles i surr. Har iallefall fremdeles mobiltelefon med knapper på, takk og lov for det hehe. Og for å få sanger inn på den må jeg kjøpe fra internett via mobilen, dette blir dyrt i lengden, sikkert 15 kr pr sang. For jeg greier ikke legge over med den kabelen fra pc ... Men vil gjerne ha sanger på CD plater som jeg kan høre i bilen, og på den lille MP3 spilleren, som er hendig å ha med f.eks på fly hvor man ikke får ha tlf på.

Hva koster sånne filer å kjøpe da?

__________________

Sist redigert av Kanskje : 10-05-12 kl 01:23. Årsak: endre noen skriveleifer og slik
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 10-05-12, 01:28   #14542
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du kan rippe dei cdane du har til mp3/mp4-filer eller liknande filformat å ha på ein liten spelar, det har eg gjort med fleire tusen songar på ipoden min. Eg har også telefon med knappar på, så du er ikkje åleine!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-05-12, 03:11   #14543
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har lastet ned noen sanger på utorrent. MEN det som skjer nå er at disse lagres som torrentfiler, og kan dermed ikke spilles av på min noe gamle MP3 spiller. Vet heller ikke om de kan brennes på lyd cd da de er i et annet format en vanlig.

Åpne torrent-filen i utorrent. Torrent-filen er bare en slags nøkkel for å komme inn i gruppa som deler de filene. Åpne torrent-filen i utorrent (eller en annen torrentklient) og vips så laster du ned hvis det er folk der som deler. Det kan hende at det er en gammel torrent-fil som er død. Seeders er de som har filene og bare deler, leechers er de som holder på å laste ned. Der du fant torrent-filen står det som regel hvor mange seeders og hvor mange leechers.

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

om jeg ikke husker helt feil så er det vel ikke lov å tipse om ulovlig fildelingsmetoder etc på forumet..?

Det er ikke nødvendigvis ulovlig med torrents. Det finnes lovlige torrents også. Metoden i seg selv er ikke ulovlig. Her er en torrentside som kun har lovlige torrents.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 10-05-12, 03:18   #14544
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

supera: jeg ordla meg litt dårlig. jeg mente fildeling av type ulovlig nedlasting av musikk etc. jeg vet at ikke all fildeling er ulovlig.

kanskje: jeg har aldri brukt tjenesten selv, da jeg bruker wimp, spotify og mannens tusen millioner cd-er, men har sett at cdon.com har brukt å selge i hvert fall.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-05-12, 04:05   #14545
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor går jeg i 12-timers koma hver gang jeg spiser sukker?? Skulle jo bare ha en middagslur, jeg.. Så har jeg tydeligvis gått i søvne og surra noe forferdelig, og har null minne av å ha skrudd av noen av mine 3(!) vekkeklokker. Og drømt om Justin Bieber.....

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-05-12, 07:38   #14546
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vil peanuttmel i bakst (kake) gi like tørr følelse/smak som kokosmel

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 10-05-12, 08:13   #14547
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Hvorfor går jeg i 12-timers koma hver gang jeg spiser sukker?? Skulle jo bare ha en middagslur, jeg.. Så har jeg tydeligvis gått i søvne og surra noe forferdelig, og har null minne av å ha skrudd av noen av mine 3(!) vekkeklokker. Og drømt om Justin Bieber.....

Jeg vet dessverre ikke, men : !!!!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-05-12, 13:44   #14548
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hvordan får jeg bort blåbærsøl på lys og gammel finduk? er det i hele tatt mulig? den har flere farger.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-05-12, 14:01   #14549
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

hvordan får jeg bort blåbærsøl på lys og gammel finduk? er det i hele tatt mulig? den har flere farger.

Mitt beste tips for sånne flekker (har brukt på makrell i tomat bl.a.):

Dynk flekken i vanlig salmiakk, ta deretter å drypp på vannstoff (hydrogenperoksid 3% - fås på apotek) og la det ligge en stund og vask duken. Duken bør være ren før du prøver dette. Du bør selvfølgelig sjekke at det ikke tar fargen en lite synlig plass, som f.eks i kanten ved falden.

Venninna mi sverger til Vanish flekkfjerner på tilsvarende flekker (jeg har aldri prøvd selv), men den bør nok også testes for å være sikker på at fargen ikke forsvinner.

Noen ganger må man også fjerne slike flekker i flere omganger. Lykke til ,håper du blir kvitt flekken.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-05-12, 14:42   #14550
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bærflekker generelt:
Bruk syre. Bløtlegg først i lunka vann, deretter burker du eddik eller sitronsyre (eller begge deler) på flekken og skyller gjennom flere ganger. Dette vil som regel klare å bleke flekken mye.
Bruk deretter en flekkfjerner med enzymer før vanlig vask. (Enzymer fungerer rimelig bra på fruktflekker + rødvin.)

IKKE bruk for varmt vann til å begynne med eller vanlige vaskemidler - dette kan fiksere flekken. Gjelder spesielt for "organiske" flekker som bærsøl, blod etc.

Jeg hadde prøvd dette først og om ikke det var nok så hadde jeg forsøkt hydrogenperoksyden.... Salmiakk er nok best for fete flekker (stearin og olje etc). Selv bruker jeg lunka vann + zalo på sånt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no