Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Amming og lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-10, 18:09   #1
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Amming og lavkarbo

Hei. Er ganske ny på dette med lavkarbo. Men jeg har kuttet ut brød, poteter, pasta, og så og si alt av godteri(hehe) tror dere det gjør noe, siden jeg ammer, lurer jeg på. Ketolyse er jo fyfy, men jeg må virkelig gjøre noe med vekta mi...
skal på spinning om en time da, hehe

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 13:39   #2
Thalen
Juniormedlem
 
Thalen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 32
Thalen er på en erverdig vei

Sv: Amming og lavkarbo

Jeg lurte på akkuratt det samme når jeg ammet i 09, skrev mail til Torkil (ketolysekuren).

Mailen har jeg ikke lenger men han sa at du skal ikke være i ketose, og du kan gå ned i vekt men da må dette skje veldig sakte, fordi når du slanker deg frigjøres det giftstoffer i kroppen som har ligget lagret i fettet, og dette er ikke bra for barnet...

Thalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 14:48   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Amming og lavkarbo

Ammehjelpen sier ingenting om ketose eller ikke, men de skriver at å slanke seg og går ned 1kg i måneden er helt OK. Dog anbefaler de ikke hardslanking når man fullammer, men 1kg i måneden vil ikke jeg definere som hard slanking.
Grunnen til at man fraråder ketose er vel først og fremst fordi man faktisk ikke har forsket på dette.

Ellers skulle jeg tro at kosthold ala Fedon Lindberg gir deg mye variert mat og det er ikke så komplisert å følge heller.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 23:22   #4
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Amming og lavkarbo

takk for svar dere!
går svært sakte i svingene her ja, så det treng jeg ikke bekymre meg over, hehe. må rett og slett bare skjerpe meg, spise sunnere og trene og det må jo være lov

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 08:37   #5
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Amming og lavkarbo

Jeg har ammet i over ett år og spist lavkarbo hele veien. Har levd på tilnærmet lindbergkost. Har gått ned ca 5 kg, men siden jeg hadde tatt av endel før graviditeten er det helt perfekt. Jeg har blitt kvitt fettet på rompe og lår, og jeg bare elsker amming!
Ved å passe litt på med kosten, trene moderat og amme har du muligheten til å gå ned endel. Men jeg var veldig sulten i starten da jeg fullammet. Og jeg hungret etter karbohydrater faktisk, men var nøye på å spise knekkebrød, hjemmebakt lavkarbobrød osv. Jeg tolket det dithen at jeg hadde behov for dette, siden morsmelken jeg produserte faktisk inneholder 45% karbohydrater. Jeghar også passet på å få i meg nok fett, prøvd det i alle fall, men det er det vanskeligste for meg på dette kostholdet.
Lykke til, kjempebra å benytte seg av ammingens fordeler!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og amming Mellon Lavkarbo generelt 3 19-07-10 09:29
Lavkarbo og amming? lenakalas Lavkarbo generelt 2 22-06-10 22:03
Lavkarbo og amming Nike Spørsmål og svar 32 19-05-08 21:19
Lavkarbo og amming Ingseb Spørsmål og svar 2 29-04-08 23:44
Lavkarbo og amming? hønni Spørsmål og svar 2 22-10-06 18:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no