Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Veksthormon

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-04, 18:22   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Veksthormon

Vet dere at vårt SUPERDUPER-FENOMENALE hormon heter veksthormon?

Hør bare på hva slags effekter økt veksthormon gir:

*Antialdring (vår biologiske alder blir mindre enn vår kronologiske)
*Forbrenner fett
*Øker muskelmasse
*Øker immunforsvar

Og vet dere hvordan vi øker vårt eget veksthormon?

*Styrketrening
*God søvnkvalitet

Etter en TØFF styrketreningsøkt (men selvfølgelig tilpasset det nivået man er på), skilles det ut masse veksthormon, som skal hjelpe oss å bygge opp musklene igjen. I tillegg får vi en etterforbrenning av fett som varer i 48 timer.

Når vi sover produseres veksthormon - og mest de første 2-4 timene. Det er derfor viktig å sove i hvert fall de første fire timene uforstyrret. Det er også bedre å sove fra klokka 22-06 enn 24-08. Hvis man spiser et karbohydratrikt måltid rett før man legger seg, så vil dette gi mindre veksthormon.

Er det ikke MOTIVERENDE å vite litt om kroppen vår?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 21-09-04, 18:30   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kjempeinteressant lesning dette MHM - og motiverende til å starte trening + å legge seg tidligere om kvelden....

Tusen takk

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-04, 19:47   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Det er også bedre å sove fra klokka 22-06 enn 24-08.

Trodde det var opplest og vedtatt at dette er en myte nå jeg......

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-09-04, 20:05   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Trodde det var opplest og vedtatt at dette er en myte nå jeg......

Det er det da vel ikke, har med den biologiske klokken vår å gjøre det.

Veksthormon er bra saker! , fungerer det med kunstige også?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-12-04, 02:38   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg tenkte på.. det var en tråd her en plass om at vi trenger ni timer søvn for å ikke bli fete, etc etc.. (ellernoe i den duren)... jeg tenkte.. sånn ultimat sett da, om man vil bygge muskler.. skal man sove etterpå da? en liten høneblund? eller kanskje disse veksthormonene funker når det er natt?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-12-04, 04:18   #6
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Jaja.... Jeg kan iallefall bare si takk og farvel til anti-aldring, økt forbrenning, økt muskelmasse og økt immunforsvar

(med mindre å gå trapper og å sove fra 05-14 teller )

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 19:22   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg lurer fortsatt litt på dette med veksthormon jeg....

jeg sover dårlig= lite veksthormon
jeg stresser mye= lite veksthormon

Så hva kan jeg gjøre?
Jeg kan spise riktig, men når det ikke er nok og jeg sover dårlig og stresser og all trening bare blir nedbrytende... Hva da?

Går det an å stimulere til veksthormon på annet vis uten at det er usunnt / kalles doping?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 21:37   #8
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Det kommer vel an på hva som er høna og egget Lise. Du kan uansett drive med styrketrening, og få veksthormon på den måten. Når deg gjelder søvn så går det an å få stimulert til lettere insovning ved å få i deg melatonin. Dette er et naturlig hormon som blant annet finnes i melk og fisk, og hjelper oss å sovne. Det brukes i pilleform av folk som er plaget av jet-lag, og trenger å justere døgnrytme ofte. I Norge får du ikke kjøpe dette over disk, men det kan hende legen din kan hjelpe deg med det. Og så, når du får hjelp til å sovne på en naturlig måte, kan du utvikle ditt eget naturlige veksthormon. Og hvem vet, kanskje det hjelper på stresset også?

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 21:56   #9
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Veksthormon...

De to enkleste måtene å påvirke veksthormonet på er gjennom diett og trening. Å gå over til en lavkarbodiett er et godt steg på vei. Og, ja, du skal være forsiktig med å trene hardt hvis du sover dårlig og stresser mye...

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 22:01   #10
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sorry...

Opprinnelig lagt inn av themonk

De to enkleste måtene å påvirke veksthormonet på er gjennom diett og trening. Å gå over til en lavkarbodiett er et godt steg på vei. Og, ja, du skal være forsiktig med å trene hardt hvis du sover dårlig og stresser mye...

Sorry. Dette var et veldig lite informativt innlegg... men jeg har litt dårlig tid. Det er et veldig interessant tema som jeg gjerne skulle vært med på, men nå må jeg nok vekk noen dager. Jeg oppfordrer i alle fall alle sammen til å lese boka Natural Hormonal Enhancement av Rob Faigin. Hadet så læng.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 23:47   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg får ta en titt på den boken og se om jeg finner ut av noe .

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-05-05, 07:40   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hehe jeg får fokusere på styrketreningen jeg. Å få sove godt hver natt er ikke så veldig lett med en 1,5-åring i hus, og bedre blir det jo ikke da vi skal prøve på nr 2 om ikke så lenge, så det å få sove er nok ikke så lett de neste årene. Men det er jo verdt det da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 13:40   #13
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Veksthormon igjen

Opprinnelig lagt inn av Lise

Veksthormon er bra saker! , fungerer det med kunstige også?



Er du gal!? Kunstige veksthormoner?... det vil jeg kalle anabole steroider.
Kunstige veksthormoner fungerer bare i den perioden de brukes. Det ble utført en omfattente undersøkelse av dette som ble publisert i 1990, der tjue eldre menn fikk injisert veksthormon i et halvt år. Det ble observert en gjennomnittlig økning av muskelmasse på 8,8% og et nedgang i fettprosenten på 14,4%, samtidig som beinmassen økte, huden ble bedre, hårfargen kom tilbake og ikke minst indre organer vokste tilbake til normal størrelse!! Alt uten endret diett eller trening.

Dessverre finnes det massevis av uheldige bivirkninger ved såkalt eksogent veksthormon. Og når du slutter å ta det går kroppen tilbake til å aldres ennå raskere enn før. Ikke så bra.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 14:07   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk



Er du gal!? Kunstige veksthormoner?... det vil jeg kalle anabole steroider.

Var redd for det ja...

Sitat:

Kunstige veksthormoner fungerer bare i den perioden de brukes. Det ble utført en omfattente undersøkelse av dette som ble publisert i 1990, der tjue eldre menn fikk injisert veksthormon i et halvt år. Det ble observert en gjennomnittlig økning av muskelmasse på 8,8% og et nedgang i fettprosenten på 14,4%, samtidig som beinmassen økte, huden ble bedre, hårfargen kom tilbake og ikke minst indre organer vokste tilbake til normal størrelse!! Alt uten endret diett eller trening.

Det høres jo absolutt fristende ut....

Sitat:

Dessverre finnes det massevis av uheldige bivirkninger ved såkalt eksogent veksthormon. Og når du slutter å ta det går kroppen tilbake til å aldres ennå raskere enn før. Ikke så bra.

...og det var medaljens bakside....

Så da er saken sånn at siden lavkarbokosthold bare virker litt på problemene mine, og trening bare bryter ned fordi jeg stresser for mye og sover for lite, så er jeg stuck her jeg er nå? Eller finnes det noen andre finurlige måter å stimulere på?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 14:45   #15
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Naturlig veksthormon

Ja, det finnes jo metoder. For det første gjelder det å ikke røyke, ikke drikke alkohol, ikke drikke kaffe, få nok sol (kanskje ikke så lett) og sånn. Et bra sted å begynne er kanskje med avlappende øvelser. Qigong (en halvtime om dagen) gir også økt veksthormon. Pusteøvelser er bra... meditasjon er en god ting... eller i verste fall en kort lur på ettermiddagen.

...men hvis du stresser dagen lang og såvidt rekker å komme deg hjem og hive i deg middagen før du løper avgårde til trening, så er det kanskje bedre å prioritere avspenning istedenfor. Det tenker nå jeg i alle fall.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 14:55   #16
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hvorfor sol?

SÅ da må jg bli flinkere med meditasjonen igjen..
Kan jeg gjøre falun gong i stedet for qigong? Går det for det samme tror du?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 15:32   #17
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Falun gong og sol

Falun gong er vel egentlig en form for Qigong, bare sittende. Det har nok stort sett de samme virkningene. Har ikke noe peiling på det, egentlig. Men det holder nok å gjøre en av delene... Falun gong er vel en slags meditasjon også, eller? Da er det sikkert ikke nødvendig å både meditere og gjøre Falun gong.

Hmm... sollys ja... Nei, det har vel egentlig ingen direkte innvirkning på veksthormon. Snakket før jeg tenkte der. Men det er viktig for en del andre hormoner, testosteron og melatonin blant annet. Så om det kanskje ikke burde være med under veksthormon er det jo fortsatt ikke dumt med sol da.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 13:14   #18
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk

Falun gong er vel egentlig en form for Qigong, bare sittende. Det har nok stort sett de samme virkningene. Har ikke noe peiling på det, egentlig. Men det holder nok å gjøre en av delene... Falun gong er vel en slags meditasjon også, eller? Da er det sikkert ikke nødvendig å både meditere og gjøre Falun gong.

Hmm... sollys ja... Nei, det har vel egentlig ingen direkte innvirkning på veksthormon. Snakket før jeg tenkte der. Men det er viktig for en del andre hormoner, testosteron og melatonin blant annet. Så om det kanskje ikke burde være med under veksthormon er det jo fortsatt ikke dumt med sol da.

Foreløpig er det nødvendig med både meditasjon og trening.. Både Yoga og Falun Gong skal vel være både trening og meditasjon, men foreløpig konsentrerer jeg meg intenst om å få til øvelsene... SÅ jeg regner med den meditative effekten kommer når jeg har lært meg øvelsene skikkelig...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 19:12   #19
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Noen som har erfaring/kunnskaper om kreatin som muskelbygger?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 26-10-05, 13:39   #20
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Veksthormon

Kreatin gjør at du kan yte litt mer under hard styrke trening , hoved saklig ved å binne vann i musklaturen.

fra TN:
ATPcreatineT er basert på verdens reneste kreatinprodukt CreaPureT. Kreatin monohydrat har en ergogen (prestasjonsøkende) effekt ved å tilføre muskulaturen et høyere innhold av kreatinfosfat. Dette har vist seg å ha en lang rekke fordeler for deg som er ute etter styrke og muskelmasse. Nivåene av muskelens ATP-lager for kortvarig og eksplosiv energi vil øke, og muskelcellen volumiseres (økt vanninnhold) som gir et større utseende. Volumisering vil i seg selv påvirke mekanismer helt nede på cellenivå som øker muskelens vekstpotensiale. Det er innlysende at tilførsel av pinitol, som øker opptaket av kreatin, vil gi en raskere og bedre effekt av kreatin monohydrat.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fryser-dårlig forbrenning? Anne Generell diskusjon 16 14-05-04 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no