Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

I ketose men går ikke ned

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-08, 20:40   #26
Lavinia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 29
Lavinia er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned

Har justert litt. Spiser nærmere 2000 nå og har klart å gå opp 500 gram. Veier meg om morgenen og det har stått helt stille.. helt til i dag. +0,5 kg... sukk

Lavinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 23:13   #27
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: I ketose men går ikke ned

Ikke gi opp, Lavinia Det løsner til slutt

Jeg rotet noe helt forferdelig i starten. Den første uka gikk alt strålende, gikk ned et par kilo i en jafs og store greier. Så fulgte en lang periode hvor ketosen kom og gikk og vekten snilet seg ned såvidt det var, sto stille, gikk opp osv osv.

Til slutt sluttet jeg å måle på annet enn om hvorvidt jeg er sulten eller ikke, samt antall karber - i forhold til hva jeg tillot meg. Da begynte det omsider å røre på seg. Og nå går det sakte, sakte ned. Men det gjør ikke noe om det tar lang tid. Jeg skal jo spise sånn her resten av livet - og jeg planlegger et langt liv

Jeg hadde noen ønskedrømmer om å bli strålende vakker før jul - kanskje enda fortere, men nå har jeg skjøvet de drømmene langt unna og bestemt meg for å ha det bra akkurat så pen som jeg er i dag - så får endringene komme når de kommer ;-)

Men det hjelper til slutt altså - noen av oss trenger bare tid på å få ketosen til å spille på lag med kroppen helt.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 07:41   #28
bolleboll
Seniormedlem
 
bolleboll sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: oslo
Alder: 54
Innlegg: 629
bolleboll er en juvelbolleboll er en juvelbolleboll er en juvel

Sv: I ketose men går ikke ned

enig med Smilefjes
mandags

bolleboll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse nybegynner Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 12:02   #29
Lavinia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 29
Lavinia er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned

Takk for fine tilbakemeldinger. Jeg er fortsatt i ketose men står fortsatt bom stille. Har lest litt om blodtype diett her inne og skal fra i dag av spise grønnsaker og kjøtt som er bra for meg som har blodtype 0. Leste at blomlål virket hemmende på vektnedgang og jeg har spist det masse, så kanskje jeg klarer å gå ned hvis jeg spiser andre grønnsaker

Lavinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:02   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: I ketose men går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Lavinia, her.

Er det noen som har noen tips?

Jeg begynte for litt over en uke siden med å spise under 15 g karbohydrater om dagen. Etter dag to viste testen at jeg hadde ketoner i urinen. Nå den siste uken har jeg hatt maks utslag av ketoner i urinen men jeg har bare gått ned to kilo. Det er veldig frustrerende for jeg spiser mellom 1000 og 1500 ckal om dagen.
Jeg trener hard styrketrening (noe som jeg har gjort de to siste årene) så jeg burde jo klare å forbrenne en del.

Har noen tips til hva jeg gjør feil?

Du spiser helt sikkert alfor lite i forhold til vekt og aktivitetsnivå.
Det du tar av første uka er som regel en del vann, da ketogen diett i seg selv er vanndrivende.

Du bør ligge rundt 20 karber til dagen. IKKE under 20. De fleste som ikke tar av ved 15 må gå opp og ikke ned i antall karber. Og du skal IKKE telle kalorier. OM du teller kalorier er det mest optimale på en ketogen diett at kalorienivået ligger 10-12 ganger din kroppsvekt i pund år dag.

F.eks: Du veier 70 kg = 154.3 lb x 10 = 1543 kcal - 154.3 x 12 = 1852 kcal.

Veier du 70 kg bør kaloriene ikke ligge under 1543 pr dag og ikke over 1852.

Dette "forholdet" er det gjort en del forskning på ui USA med folk som har problemer med å ta av på ketogen diett. De som er nærmest normalvektige opplever ofte liten effekt av ketose om de ønsker å gå ned i vekt. Dette var ogås Dr. Atkins sin erfaring på grunnlag av rundt 60-70.000 pasienter ved hans klinikk, for ca. 10 % opplevde problemer med vekttap fordi de spiste for lite.

Presiserer at normlt IKKE skal behøve å telle kalorier på en ketogen diett. Man oppnår ingen fordel med å telle kalorier om man tar av 0.5 - 1,5 kg pr uke. Det er kun i unntakstilfelle at noen MÅ telle.

Det er heller ikke likegyldig ha slags kabrohydrater eller fett du får i deg. Om du har problemer lønner det seg å kutte ned på meieriprodukter. Spesielt fløte er kjent for å være en partystopper for mange. Mange reagerer også på nøtter/mandler.

Lykke til !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 16:05   #31
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: I ketose men går ikke ned

Nille - skal jeg som veier 104 da spise mellom 2200 og 2700 kal per dag egentlig? Det var jammen veldig mye... Jeg kommer kanskje opp i 2000 hvis jeg virkelig stapper meg, men som regel er jeg rundt 1500 når jeg har det godt.

Men på den annen side går jeg jo ikke direkte fort ned heller...

Men på den tredje side så føler jeg meg ikke på sparebluss heller. Huden er varm og fin og formen god...

Hm. Kanskje jeg skal gjøre et ukeseksperiment med å spise mer...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 07:53   #32
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: I ketose men går ikke ned

Vil anbefale at du går inn i journalene til de som har gått ned mye og kopierer dagsplanene deres. Funker som fy.
Husk og at det går treeeeeigt om du ikke har så mye du skal ned, og om du NÅ er lavere enn BMI 20-22 kan du faktisk gå opp. For en ketogen diett bringer ofte kroppen i balanse.
For å gå fra en BMI på 25-22 brukte jeg omtrent fire mnd. Det var åtte knallharde platåkilo...men da det endelig slapp måtte jeg slutte da jeg plutselig ble for tynn...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 12:54   #33
Lavinia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 29
Lavinia er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned

Hei Jeg har BMI over 25. Da jeg veide meg i dag hadde jeg gått ned en halv kilo Om det skyldes at jeg syklet rallarvegen i helgen, sluttet med blomkål eller jod tabletter jeg har begynt å ta vet jeg ikke Men håper det bare fortsetter nå

Lavinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 13:07   #34
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: I ketose men går ikke ned

Så fint det snur da!
Lykke til videre, du fikser dette!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 14:14   #35
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: I ketose men går ikke ned

Om du legger inn en typisk dagsmeny for deg selv er det kanskje noe man kan justere på i matveien din også. La andre se om det er noe du selv overser i kosten din...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Ikke i ketose, men vekta går ned dag for dag! geysirland Ketolysekuren 7 29-09-07 10:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no