Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

"Ufrivillig" i ketose?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-09, 12:59   #1
Almar
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 15
Almar er på en erverdig vei

"Ufrivillig" i ketose?

Hei!

Jeg har nå spist lavkarbo i fire uker, og syns det går fint! Jeg har riktignok ikke gått ned så mye, men har heller ikke gått opp, og det er det største poenget for meg, da jeg bare har noen kilo igjen til trivselsvekt. Dessuten tror jeg det har forsvunnet noen cm her og der.

Jeg teller ikke karber, men tror jeg ligger på ca 20-30 om dagen. Noen dager litt mer, andre dager litt mindre. Men de siste dagene har jeg kjent litt ekkel smak i munnen. Føler jeg går med konstant dårlig ånde. Kan det være jeg er i ketose? Har ikke stix, og har ikke som mål og være i ketose, så nå lurer jeg på om det er "farlig" å gå inn og ut av ketose fra dag til dag. Jeg tar jo heller ingen av de anbefalte vitamintilskuddene o.l. da jeg jo ikke egentlig skal i ketose. Bør jeg spise litt mer karber for å komme meg ut av ketose igjen (hvis det er det jeg er i)? Eller kan jeg bare fortsette som før?

Almar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner på LCHF Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 01:05   #2
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: "Ufrivillig" i ketose?

Jeg er i ketose hele tiden, og er ikke redd for at det skal vaere noen som helst form for fare forbundet med det. Jeg merker rett og slett paa kroppen at den trives i ketose, stoler mye mer paa hva kroppen sier en en masse halvstuderte roevere med allverdens motiver finner paa.

Jeg tar heller ikke noen vitamintilskudd, jeg merker nemlig ingen forskjell om jeg tar vitaminer eller ikke, og dermed har jeg konkludert med at jeg ikke trenger dem. Ganske greit igrunnen, aa la kroppen selv faa si ifra om hva den trenger og hva den ikke trenger.

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 10:13   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Ufrivillig" i ketose?

De fleste er i ketose på 20-30, noen må helt ned i 10-15, mens andre igjen er i ketose helt opp til 50 gr kh om dagen.
Om du går inn og ut av ketose, tror jeg har lite å si så lenge du spiser lavglykemiske matvarer. Det er en helt annen sak enn om man går inn og ut av ketose med høykarbomat. Men om du trives med det nivået du er på nå, så er det jo bare å fortsette. Om du ønsker flere valgmuligheter så er det bare å øke på karbene, men med mer grønnsaker, og kanskje litt belgefrukt o.l. Du kan uansett som regel spise like mye fett på det nivået du er nå og opp til ca 70 gr kh om dagen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 12:01   #4
Almar
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 15
Almar er på en erverdig vei

Sv: "Ufrivillig" i ketose?

Takk for svar. Da tror jeg at jeg fortsetter som nå.

Almar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner på LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
De siste dagene har jeg "ufrivillig" kuttet ned på karbene, og nå er stixen mør lilla Lollypop! Ketolysekuren 1 29-09-07 11:32
Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå? Lollypop! Ketolysekuren 38 16-09-07 19:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no